synnytyksen alkamisoire?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kypsä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kypsä

Vieras
Tässä kyselen ikuisuusaiheesta eli synnytyksen lähenemisen ennusmerkeistä...Eli onko kellään alkanut synnytys tai voinut ennakoida päänsärky ja muuten yleinen huono olo...Vähän niinkuin olisi tulossa flunssaan, väsyttää, viluttaa jne. Vai olenko nyt sitten vain oikeasti tulossa kipeäksi, mikä kyllä on kohtalon ivaa...Ei tullut synnytystä vaan influenssa :( Esikko meni pari viikkoa yli la:n ja näyttää tälle käyvän samoin...Ja niinkuin päätin etten odota kuin vasta reilusti la:n jälkeen, niin silti sitä vain alkaa odottaa ja kuulostella merkkejä... Tsemppiä ja voimahaleja kaikille samassa jamassa oleville, koitetaan jaksaa loppufinaaliin astI!

Moikka,

En nyt osaa ottaa kantaa varsinaiseen kysymykseesi, mutta kerroit että sinulla päänsärkyä. Mulle neuvolantäti sanoi että pitää heti soittaa hänelle tai polille jos tulee päänsärkyä, näköharhoja tms...? En tiedä onko raskausmyrkytyksen takia tai muutoin? Mulla ei tosin siitä huolta, mutta verenpaineeni oli hieman koholla, joten siksi hän antoi tämmöisen neuvon (viikkoja huomenna 38). Kannattaisiko sun soittaa polille ihan just in case?

Tosin olen kuullut kahdelta että synnytys alkoi pahoinvoinnilla, oksennusta ja/tai ripulia.... Mutta kait nää on niin yksilöllisiä että jokaisella alkaa vähän "omalla tavalla"?

Nimimerkillä, täälläkin analysoidaan jokaista tuntemusta, että josko pääsis ;)

Samaiset mietokset kuin sinulla... Itselläni ekasta vauvasta pari päivää ennen synnytystä oli vatsa selvästi löysällä ym. Nyt sama tilanne, ihan väsy, on kylmä, etoo, vessassa rampattava... Nyt sen verran jatkuvaa tämä ollut tänään, että mietin myös, onko sittenkin mahatautia... Plääh!

Sinä päivänä kun lähdin synnyttää, olin elämäni kunnossa, mikä oli omituista koska olo oli ollut jo erityisen huono koko edellisen viikon.
Meillä kävi vieraita, paistelin joulutorttuja ja siivoilin.
Joskus iltapäivällä alkoi kivuttomat, mutta säännölliset supistukset jotka voimistuivat pikkuhiljaa, menin vain kuumaan suihkuun enkä osannut kuvitellakaan sairaalaan lähtöä...
Kunnes nivusia(vai mitä ne nyt onkaan tuol alapäässä noi luut...) alkoi jomottaa niin prrr..........että jalat meinas lähtee alta. Siinä vaiheessa mies pakkas kimpsut ja kampsut, ei ku sairaalaan!!!
Oltiin sairaalassa joskus klo 22 illalla. Poika syntyi seuraavana aamuna klo7

Minulla oli synnytystä edeltävänä iltana vähän levoton olo, että en pyörin pitkään sängyssä vaikka väsytti. Lisäksi koko lantion seutu tuntui kummallisen "löysältä". No, puoli kolmelta yöllä heräsin supistuksiin, ja tyttö oli sylissä kuuden tunnin kuluttua.
Kyseessä oli toinen lapseni. Ensimmäinen syntyi käynnistämällä yliaikaisuuden vuoksi.

Minulla oli muutama päivä sitten (Nyt RV 39+4) maha sekaisin, huono/heikottava olo, ruokahaluttomuutta, palelua, Kivuttomia suppareita, huonosti nukuttuja öitä....mutta kaikki taas normaalisti!!
En tiiä mikähän tuo yhden päivän/yön juttu oli, mutta se meni ohi...
Pääsisköhän tästä kohta tyhjentään massua....???
Olin jo ihan varma että tulee lähtö laitokselle..

Mun olotila sinä päivänä kun sitten synnytin oli hyvin paljo samanlainen ku menkkojen alkamispäivänä. Heti aamusta tunsin että kaikki ei oo ihan hyivn. Itketti ja mieski tuumas että oot tänään jotenki "omituinen". Aamulla alko lisäksi verinen vuoto, pieni sellanen jota oli hieman tullut jo yks päivä reilu viikko ennen synnytystä. Aamulla alko lisäksi tulla parin tunnin välein hieman kipeitä suppareita. Maha mulla oli kuralla pari viikkoa ennen synnytystä. Ehkä johtui niistä harjoitussuppareista jotka kovetti vatsan aina vähän väliä. Illalla kuuden aikaan supparit oli sitten jo aika kipeitä ja 7 min välein säännöllisiä... Siitä parin tunnin päästä sitten lähdettiin ajamaan sairaalaan jonne oli tunnin ajomatka....

Nuo alkamisoireet on tosi yksilöllisiä. Mulle kaveri sano että jos massu menee kuralle niin tod.näk kohtapuolin lähdet ja siitä meni pari viikkoa. Sisko taas säikähti ku kuuli että mulla tuli hieman veristä vuotoa ja sano että pari päivää ja oot synnyttänyt ja siitäki meni reilu viiikko...

niin, siis täällähän vielä minäkin ja nyt jo "yliajalla..." Eipä näistä kaikista oireista huolimatta mitään aikaiseksi tule...Olo on tänään erityisen kypsä, ärtynyt ja itkuinen. Selkää särkenyt jo useamman päivän, ajoittain menkkamaista jomottelua, iltaisin pari kipeämpää supparia, siinä se. Eilen tuli limatulppaa ja joukossa vähän verta. Kylläkin sisätutkimuksen jälkeen...Paikat olivat kypsät ja hiukan auki, kuitenkin kanava vielä jäljellä. Tämä ehkä juuri on raskainta kun näitä ennakoivia juttuja on ja sitten ei kuitenkaan ala kunnolla mitään tapahtua. En tiedä olisiko helpompaa jos ei mitään oireita olisi ettei koko ajan tarkkailisi itseään..Tulee jo ihan vainoharhainen olo, kun aamulla herää ja olo onkin taas mitä mainioin...Plaah, kyllöä on kypsää!!! Anteeksi valiviesti, koitetaan kaikki yliaikaiset ja muut kypsyneet jaksella!!!

Yhteistyössä