synnytyksen alkamisesta kysymyksiä ja kokemuksia? tuntuis olevan lähellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mude"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mude"

Vieras
monta viikkoo ollut kipee joka paikasta, mutta mutta..

äsken tuli kellertävää limaa, ilmeisesti limatulppaa.. viime raskaudessa tuli aivan samanlaista kellertävää limaa vessareissuilla 1,5päivää ennen synnytystä.
koko päivän on pierettänyt mutta maha ei ole sekaisin, ennemminki kovalla.. kun yleensähän menee ruikulle..vai onko näin ollut muillakin?

muut lapset on syntyneet vasta pari viikkoa myöhemmin kuin jos tämä syntyisi tänään, sekin mietityttää..

voiko supistukset olla useamman synnyttäneellä pienempiä.. kun aikaisemmin ovat olleet tosi kovia, että on kyllä tietänyt olevan synnytyssuppareita..'
nyt jomottaa vaan kokoajan selkää ja mahaa,välillä joutuu puhiseenki.. tosin tätäkin on ollut kaan tota jomotusta..

toi ummetus kinnoostais eniten,voisko se olla oire? myös pientä painetta tuntuu, mut ei viel kuiteskaa samalaistra ku synnytyksis..

Ihan samanlaista oiretta itsellä ollut nyt parisen viikkoa ja kovasti toivoisin, että pääsisin jo tositoimiin. Itse myös miettinyt, että miten ne supistusten voimakkuudet menee nyt tässä toisessa synnytyksessä. Ainakin paikat ovat avautuneet pienillä supistuksilla ja jomotuksilla ja nyt jo kahdelle sormelle auki ja kaula alle 1,5cm. Ekassa raskaudessa meni synnytyksen alussa vatsa ripulille ja oksensin myös. Nyt on ollut vatsantoiminta kiivasta viime päivinä aiempaan verrattuna, joten kai tämä jotain ennakoi..

Mulla ei ole kummankaa synnytyksen kohdalla mennyt vatsa mitenkään sekaisin.

Toisen lapsen kohdalla menin synnärille kun tunsin synnytyksen alkaneen, kivuliaita supistuksia mulla ei kuitenkaan ollut. Mutta halusin olla ajoissa siellä koska epäilin että vauvalla on napanuora kaulan ympärillä... Pelkäsin myös että vauva tulee siis nopeasti eikä muuten kerettäisi synnärille ajoissa.. No, käännyttivät kotiin ja muutaman tunnin päästä alkoi kivuliaat supistukset ja mentiin takaisin, kolmen tunnin kuluttua siitä lapsi syntyi, napanuora kahdesti kaulan ympärillä ja vihreässä vedessä..

Mulla ei ollut mitään oikeita ennen kun lapsivesi meni. Paitsi limatulppa oli tainnut tulla joskus ed viikolla. Supistuksen alkoi vasta sairaalassa, mutta siitä 6h päästä vauva olikin jo maailmassa :) Voi että, onnea sulle matkaan!! Ihan tuli haikeat fiilikset <3 Voi miten hieno hetki sulla/teillä kohta on :)

Yhteistyössä