synnytykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eväitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eväitä

Vieras
olis tässä rv 36+3 ja ajattelin pakkailla sairaalakassia lähiaikoina. Kertokaahan kokeneemmat millaisia eväitä olis hyvä ottaa synnärille mukaan. Toki sairaalassa sit on kahvio ja vieressä kauppa mutta kuiteskin..

itse ajattein jotain pillimehuja ja ehkä myslipatukoita ja jotain hedelmän paloja (niitä ei tietty voi pakata etukäteen). JOssain olen kuullut mainittavan lakusta ja suklaasta hyvinä eväinä...

kertoilkaahan kokemuksia niin tiedän mitä kaupasta voisi varata mukaan...

Meillä ei ollut muuta kun pillimehuja, ei ois kyllä mikään maistunu. Siellä sai talon puolesta jotain sekamehua. Ilokaasua tuli vedettyä sen verran urakalla että mehua kului... ;)
Kavereilla on ollut karkkia,suklaata,hedelmiä ja jopa voileipiä....
Nauti raskaudesta ja onnea synnytykseen!!

Minä sain kyllä välipalaa salissa talon puolesta. Ei tullut mieleenkään ottaa eväitä mukaan! Tietenkin, jos tuo sulle turvallisemman olon, niin ota jotain herkkuasi, joka ei pilaannu herkästi. Ei mitään voimakkaan tuoksuisia ruokia kannata ottaa. Itse oksensin tosi tinkaan kivun vuoksi. Se on tosin yksilöllistä, mä olen vain aina reagoinut kipuun sillä tavoin. Onnea matkaan!

Mulla ei ollut synnytyksessä mukana mitään evästä, ei ollut kyllä nälkäkään. Tai jos oli niin ei sitä siinä hötäkässä huomannut.

Ja siellä osastolla oli jääkaappi synnyttäneille, josta sai hakea purtavaa jugurttia, leipää, tettä, kahvia, hedelmiä, luumuja jne. Eli mitään ei sinne tarvinnut paitsi karkkia piti ostaa itse.

synnytykseen ei tarvi ottaa mitään mukaan. Talo kyllä tarjoaa. Mutta jos haluat niin ota ihmeessä. Mulla ei ollut mitään mukana. Miehelle sitten olikin, kun synnytys sattui yöaikaan. Itse en olis varmaan pystynyt mitään syömäänkään ja aamupala tulikin jo sitten talon puolesta meidän toiveiden mukaan.

Lakritsia kannattaa ottaa mukaan... siitä voi olla apua synnytyksen jälkeen.

Ei mitään erityisiä eväitä tarvi itse ottaa mukaan.Itselläni on molemmissa synnytyksissä ollut pillimehuja ja suklaata mukana.Ei ole tehnyt mieli erityisesti sillä hetkellä mitään syötävää.Mieshän voi ennen sairaalaan lähtöä tehdä itselleen jotain evästä.
Tuota lakua tosiaan kannataa muutama pötkö varata mukaan.Helpottaa mahan toimintaa synnytyksen jälkeen, kun vessassa käynti voi sattuneista syistä olla vähän kivuliasta...

mulla oli mukana urheilujuomia ja se oli ihan hyvä ratkaisu.

lisäks lapsivuodeajalle kantsii ottaa mukaan omia herkkuja. voimat palautuu kätevästi suklaalla ja muulla energiapitoisella. light juomilla ei siellä tee mitään.

isälle kantsii ottaa jotain naposteltavaa myös.

laku ja luumut voi tehdä hyvää vatsalle synnytyksen jälkeen. itselleni ei hiilihappopitoiset juomat tehneet oikein hyvää synnytyksen jälkeen - tuntui että vatsa räjähtää ihan lasillisesta shamppanjaa mutta silti tuntui hyvältä kilistää kuohuvat kun homma oli ohi.

Kannattaa ottaa jotain mukaan (mitä luulee tarvitsevansa), ei ne kassissa paljon tilaa vie. Itselläni oli lempparimehua, mehukeittoa ja muuta herkkua.

Sinne kasiiin ne homehtui, oli vähän muutakin tekemistä silloin ;)

Itselläni oli myös pelikortit, kämmenmikro, musiikkia, kirja jne jne. Kaikki tarpeettomia.

Omat tiivistemehuni ainoastaan join ja toilettitarvikkeita käytin. Kaikki muu oli itselleni turhaa. Niin ja kännykkä oli aivan ehdoton!

Mutta olin ainakin ""varustautunut"". Mutta samaa olen muilta kuullut, että synnytyksessä aika turhia ovat ""varusteet ja eväät"". Kuitenkin isä tai muut vieraat tuovat tuliaisina, mitä pyydetään. Ja itse voi myös käydä kanttiinissa ja kioskilla.

meillä oli mieheni kanssa eväänä kokonainen tiikerikakku lautasella ja vielä iso veitsikin tuli kiireessä otettua mukaan leikkaamista varten. Itse en muistaakseni paljoa syönyt, mutta pitkän synnytyksen aikana mies meinasi nääntyä nälkään.

mulla eväät taas tuli tarpeeseen kun lapsivesi meni eikä kuulunut suppareita niin jouduin osastolle odottelemaan. Suklaa ja pasteijat teki hyvää kun sairaalassa ne maksoi niin paljon... Ja jotain hyvää tuoremehua kun ne sairaalan mehut on aina sitä laimennettua sekamehua... Riippuu tosiaan synnytyksen kulusta mitä tarvii, kannattaa varautua. Lapsivuodeosastollehan isä sitten voi jo hakea herkkuja. :) tsemppiä synnytykseen

Mä en ois pystynyt supistusten alettua syömään yhtään mitään, edes ""välitauoilla"". (Oli sama olotila kuin hirveimmistä hirveimmissä kuukautiskivuissa, eipä silloinkaan tee mieli syödä.)
Miehellä oli mukana cokis ja sämpylä, eipä sillekään niin maistunut ruoka keskellä yötä ja jännitti häntäkin.
Eri asia sitten kun koitos oli ohi, oli autuus mutustaa se talon tarjoama voileipä kahvin kera :)

Synnytys kesti vuorokauden joten kyllä siinä jossain vaiheessa nälkäkin tuli. Sairaalasta en saanut tuona aikana mitään, ystävällisesti kyllä kertoivat missä kahvio on ja mihin aikaan se menee kiinni. jotain pientä sain syödyksi mutta ne tulivat kyllä pihalle vähän ajan päästä... :( Kylmä limsa oli oikeastaan ainut mikä pysyi sisällä. Mukana oli kyllä mehuja ja jotain patukoita.

Meillä oli jotain keksejä ja myslipatukoita, mutta eipä kyllä ollu nälkä synnytyksen aikana. Itseasiassa viimenen asia mitä siinä ajatteli. Hoitsutkin kyseli haluaako leipää tai jotai.. Mut sit osastolla eväät tuli tarpeeseen ku ainaki meillä yöt oli pitkiä ja iltapala oli jo seiskalta ja aamupala puol kasi niin siinä yöllä valvoessa vaavin kanssa naposteli niitä keksejä yms.
Muuten siellä kyllä syötiin parin tunnin välein. Illasta aamuun oli vaan pitkä väli.

Mulla oli pillimehuja mukana mutta kätilö ei antanut niitä juoda =( Siihen oli joku hyvin perusteltu syykin mutta arvatkaas muistanko sitä... sen verran pihalla olin. Pitäisi mieheltä kysyä. Ennen synnytyssaliin pääsemistä talo tarjosi ruokaa mutta lopussa sitä ei enää edes pystynyt syödä.

Minulla oli mukana suklaapatukoita ja pillimehuja, mutta en niitä tarvinnut, kun talon puolesta toivat mehua, mehukeittoa, banaaneja. Muutakin olisivat tuoneet, mutta en halunnut, ei ollut nälkä. Miehellä oli oma kahvi mukana (kyllä, hän keitteli kahvit mukaan ennenkuin lähdettiin sairaalaan) ja sitten hän joi niitä minun pillimehuja ja naposteli ne suklaapatukatkin =) Eli miehelle kannattaa kyllä varata jotain evästä, kun ei tiedä miten kauan siellä menee.

Meillä oli isukille varattu jotain mikrossa lämmitettävää sapuskaa ja pillimehua, olivat tarpeeseen kun synnytys kesti aamusta melkein toiseen.

Synnytyssalissa ei suositeltu syötäväksi kuin nesteitä, kaiken varalta jos vaikka päädytään sektioon - ja niin siinä sitten kävikin. Jossain vaiheessa päivää oksensin kaiken nesteen, mitä olin päivän aikana pystynyt nauttimaan... Yöllä sitten vauva syntyi kiireisesti päätetyllä sektiolla.

Vuodeosastolle isä ja sukulaiset sitten kyllä pystyy tuomaan mitä mieli tekee. Itse pärjäsin kyllä ihan hyvin sairaalan sapuskoilla ja vuodeosaston jääkaapilla käymällä.

Itse en pystynyt syömään mitään ennen kuin neiti oli maailmassa.
Sitten olikin aika kaamea nälkä.
Sen sijaan ennen synnytystä oksensin kaiken pihalle. Oksentelu alkoi vuorokausi ennen synnytystä....
Aamupalan sain synnytyssaliin ennen osastolle menoa ja osastolta lähdin kanttiin jo aamulla...

En ottanut synnytykseen mitään omia eväitä. Sairaalasta olis kyllä saanut syötävää mutta eipä maistunut, en edes paljoa juonut. Synnytys kesti kylläkin vaan 7,5h joten ei tuossa ajassa mitään ruokia ehdi kaipaamaankaan.

Onhan se hyvä jotain varata mukaan jos haluaa kun ei koskaan tiedä miten kauan se synnytys kestää.

Mulla ei ollut eväitä synnytyksessä, enkä ois niitä kyllä kaivannutkaan. Ei tehnyt mieli syödä yhtään mitään, vaikka synnytys kesti 19,5 h. Mehua ja vettä join ja nekin oli sairaalan puolesta. Kyllä he toivat minulle lounaan, mutta mies sai syödä sen. Sitten synnytyksen jälkeen sain päivällisen (siis sairaalan ruokaa), joka syötiin miehen kanssa yhdessä. Se maistui kovan urakan jälkeen!

Mul oli mukana suklaapatukoita ja pillimehuja.En tarvinut niitä itse synnytyksessä,mut synnytyksen jälkeen myöhemmin osastolla suklaa maistui.:)
Synnytys kesti kauan,ni sain ruuan ja juotavaa sairaalan puolesta.Myös synnytyksen jälkeen sain leipää,jogurttia,teetä,kahvia yms.
Meneehän siitä se sairaalapäivämaksu,et hyvä,että saiki jotain.:)

Siellä saa synnytyksessä vain joqhurttia, mehua ja kiisseliä. Tämä siksi juuri niin kuin joku mainitsikin, että jos joudutaan hätäsektioon ja nukutetaan, niin oksennusrefleksin vuoksi ei saisi olla mitään tuhtia tavaraa oksennettavana (voi mennä keuhkoihin). En kyllä ole mikään asiantuntija, mutta näin meille kerrottiin synnärillä.

Itselle erittäin tärkeä oli vesipullo, jossa sellainen urheilupullomallinen suutin. Siitä mies aina huikkasi suuhuni, kun itse en pystynyt kivuissani tekemään mitään. Ja varsinkin ponnistusvaiheessa (mulla yli 1h) hiki vaan virtasi, niin ihanaa kun mies oli antamassa vettä. Ei olisi tullut mitään, jos olisin joutunut juomaan jostain lasista tai tavallisesta pullosta.

Itse lapsivuodeosastolle en tarvinnut mitään muuta kuin liivisuojuksia. En omia vaatteita (paitsi lähtövaatteet), kirjaa tms. Niin no pesuaineet oli tarpeelliset ja taisin vähän ripsaria sipaista kun tuli vieraita katsomaan vauvaa.

Yhteistyössä