Synnytykseen liittyvä kyssäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalvo...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalvo...

Vieras
Hei!
Onko kenelläkään kokoemusta tai tietoa muuten vaan synnytyksestä, joka käynnistetään kalvojen puhkaisulla?

Minulle on suositeltu näin käynnistettävää synnytystä
suunnitellusti viikolla 39+2.

Edellinen synnytykseni kesti kokonaisuudessaan vain tunnin ja koska asumme 45minuutin ajomatkan päässä sairaalasta
oli lääkäri ehdottomasti suunnitellun synnytyksen kannalla.

Haluaisinkin tietää, eteneekö kalvojen puhkaisulla käynnistetty synnytys normaalisti vai? Onko kipuja enemmän? Oikeastaan kaikki tieto on tervetullutta päätöksen asiasta teen joulun jälkeen.

Kiitos

Juu, meillä täällä lähin synnytyssairaala 500 km:n päässä. Eikä meillä harrasteta mitään suunniteltuja synnytyksiä, mennään sitten kun tuntuu siltä. Itselläni laskettu aika kahden kk:n päästä, enkä stressaa. 45 min synnytyssairaalasta kuulostaa aika aneemiselta ja turhalta huolelta..

Kiitos asiallisesta kommentoinnistasi kysymykseeni...
Tosin vastauksesi perusteella en tiedä kalvojen puhkaisulla käynnistettävästä synnytyksestä yhtään enempää...

Syytön minä varmaan siihen olen jos ultraaja on sitä mieltä, että näin tulisi toimia.

Edellisellä kerralla ehdin olemaan sairaalassa vajaat 8 minuuttia ennen lapsen syntymää. Jos ei olisi ollut yö, olisi mies joutunut toimimaan kätilönä pimeällä metsä taipaleella.

Itse en asiasta edes maininnut, mutta lääkäri papereistani sen totesi ja ko. tapaa suositteli. Enkä minäkään stressaa on kuitenkin jo kaksi synnytystä takana molemmat ilman mitään kipulääkitystä tms. Kunhan kyselin.

Anteeksi siis aneeminen ja turha huoleni, kuten asian mainitsit... (mistä ei siis ollut kysymys)

Toivottavasti sinulla sujuu kaikki mukavasti ;)

Minulla synnytys käynnistettiin pillerin murusilla, mutta synnytyksen edetessä minulta puhkaistiin kalvo, jotta ""sykemittari"" saataisiin vauvan päähän kiinni. Jos olisin tiennyt mitä siitä seuraa, niin en olisi varmaankaan antanut tehdä sitä. Synnytys eteni sellaista vauhtia, että supistuksilla ei ollut taukoa lähes ollenkaan ja supistuksen kipu noin tuhatkertaistui aikaisempaan. Tärisin vain pöydällä ja epäilin, että pyörryn kivun voimasta. (Ja minulla on mielestäni korkea kipukynnys) Mutta jos haen asiasta jotain positiivista, niin synnytykseni oli todella nopea ja sain ihanan lapseni nopeasti rinnalleni. Mutta täytyy taas jälleen kerran muistaa, että jokainen kokee asiat yksilöllisesti, eikä sinun mahdollinen kokemuksesi asiasta tule olemaan lainkaan samanlainen kuin minulla. :)

Minulla ei varsinaisesti käynnistetty synnytystä kalvojen puhkaisulla vaan nopeutettiin. Supistuksia oli tullut n. 12 tuntia 10 min välein eivätkä lähteneet tihentymään. Kalvojen puhkaisun jälkeen synnytys lähtikin etenemään nopeasti ja eteni ihan normaalisti. Katselin juuri synnytyskertomuksesta, että kalvot puhkaistiin klo 15 ja kohdunsuu oli 10 cm auki klo 17.30. Tyttö syntyi kuuden jälkeen. Pidän synnytystä helppona. Ilokaasu ja epiduraali auttoivat kipuihin tosi hyvin.

Kyseessä oli ensimmäinen synnytykseni, joten minulla ei ole mihin verrata. Mutta kaikki siis sujui vallan mainioisti.

Minulla kolme käynnistettyä synnytystä, joista kaikki käynnistettiin kalvojenpuhkaisulla. Eka pysyikin käynnissä, eikä tippaa tarvittu vauhdittamaan.

Säännölliset supistukset alkoivat 5min kuluttua kalvojenpuhkaisusta. Synnytys kesti 2h30min. Sitä ennen kaksi spontaanisti käynnistynyttä synnytystä. en voi sanoa, että kalvojenpuhkaisulla käynnistetty olisi ollut yhtään sen kivuliaampi kuin ""luomusti ""käynnistynyt. Käynnistetyt synnytykset etenivät aivan normaalisti.

Jos kalvojenpuhkaisu ei tuo toivottua supistustiheyttä, eikä voimaa sitten laittavat tipan, eikä sekään paha ollut. Tippaa lisätään pikku hiljaa tilanteen niin vaatiessa.

Onnea matkaan:)

Toinen synnytykseni käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja sitten otettiin tippa avuksi, kun omat supistukset eivät alkaneet. Oli nopea, mutta todella kivulias synnytys. Toivottavasti sinulla alkaa omat supistukset. Nyt on menossa kolmas raskaus 38+2 ja odotellaan synnytyksen alkavan itsestään.

Yhteistyössä