Synnytyapelko!!!

Siis mulla on aivan kauhee stressi siit synnytyksestä!
Ensimmäistäni odotan ja joskus tuntuu yöunetki menevän sen stressin takia. Pelkään sitä kipua aivan mielettömästi!

Onko ketään joka ois saanu päättää et haluuko sektion ihan vaan synnytyspelon takia??? Mä ainaki haluaisin sen sektion jos vaan mahdollista vaikka oiski jälkeenpäin vähän kipeempi...

mamma rv 28+0

silja
älä stressaa...ajattele että omalla painollaan kaikki. mäkin pelkäsin synnytystä hirveesti ja sitä kipua enimmäkseen. ja en voi väittää etteikö se sattuisi se synnytys, mutta se kipu on jotenki semmosta kipua jonka kuitenkin vaan kestää. ja onhan nykyään aika hyvät kivunlievitykset. jokainen synnytys on erilainen ja voi olla että sullakin se synnytys onkin todella helppo, niinku yks mun tuttava sanoi että hän oli ajatellut siellä synnytyssalissa että tässäkö tämä nyt oli ja ajatteli päässeensä liian helpolla. pyydä neuvolasta aika pelkopolille ja keskustele siellä asiasta.

kataja
Synnytys oli mielestäni maailman ihanin kokemus!!! Sitä ei kannata pelätä, kipu on kestettävissä! Sana kipu, on mielestäni ehkä myös väärä ilmaus, sattuu, mutta on ihanaa... hankala selittää. Itse ähersin isoa poikaa 12h maailmaan, 3 viimestä tuntia ilman puudutuksia, lopuksi vauva leikattiin kun ei mahtunut tulemaan. Epiduraalin saatuani synnytys tuntui "lasten leikiltä" , kun puudutus loppui, tiesin synnyttäväni, se oli jotenkin upeeta!
Sektio haava parani tosi nopeesti, eikä tuskasen kipeitä päiviä ollut kuin 4 leikkauksen jälkeen. Synnytyksestä kulunut nyt 4vkoa, ja käynyt tanssimassa jo.
Tsemppiä synnytykseen, äläkä pelkää, meidät naiset on siihen luotu. Se on ihana kokemus, ja vauvasi pitää siitä myös huolen, että "kivut" ja pelot unohtuvat ja tuntuvat toisarvoisilta!!!
Nyt ainakin tiedän, ettei sellaista kipua ole mitä en lapseni eteen pystyisi kokemaan! :heart:

Vai lastenleikkiä... Mun kohdalla se ei tosiaankaan ollut sitä ja tuskin monella muullakaan. Minulle tuli kans ensinmäisen synnytyksen jälkeen synnytyspelko, enkä tiedä tohinko enään uudestaan siihen hommaan ryhtyä. Jos se olisi lastenleikkiä, ei tarvisi murehtia tällaisia asioita.

voi kun toivoisin että voisin sanoa ettei se sattunut yhtään mutta en voi... synnytin 15.11, tyttö painoi 3655g ja oli51cm pitkä eli ei ihan pieni kokonen ja tyttö tuli aika vauhdilla eli ekasta supistuksesta 5 tuntia niin lapsi oli ulkona... en kerennyt siinä rytäkässä saamaan minkaanlaista puudutusta tai kivun lievennystä, kätilö vaan kannusti ja tuleva isä piti sylissä... eli luomu synnytys tuli pakon edessä. se oli mun ensimmäinen ja ei varmasti viimeinen ainakaan synnytyksen perusteella...
mäkin pelkäsin aluks ihan kauheesti etten kestä sitä mutta tässä sitä vielä ollaan, hengissä!!! nyt ainakin tiedän miltä se tuntuu kipeimmillään ja tiedän mitä odottaa seuraavalla kerralla!
:saint:
toivottavasti pääset pelostasi ja koet synnytyksen edes hiukan positiivisena. :hug:

kupla73
Mulle kaikki pelotteli siitä kivusta ja kivunlievityksistä. :ashamed:
Sain vain kohdunkaulanpuudutuksen synnytyksessä.
Luulin kipua suuremmaksi, mitä se lopulta olikaan. Muut pelottelivat siitä, eli kuvittelin sen olevan jotain aivan kauheaa!
Nyt odotan toista ja kovasti synnyttämään haluaisin.
Sanoin miehelleni heti synnytyksen jälkeen haluavani kokea tuon ihanan kivun uudelleen.
Kyllä sie pärjäät! :hug:

Yhteistyössä