synnyttämättömälle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kierukan asentaminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kierukan asentaminen

Vieras
Hei,

En ole synnyttänyt, ja harkitsen ehkäisyvaihtoehdoksi hormonikierukkaa. Siinähän asennuksessa tehdään pieni viilto kohdunkaulaan - naista neuvotaan ottamaan 400 mg ibuprofeenia (Buranaa) noin puoli tuntia ennen toimenpidettä.

Miten olette kokeneet asennuksen kivun? Itse olen kovin kipuherkkä ja luulen, että tämä kohdunkaulanviiltely pitäisi lähinnä nukutuksessa suorittaa minulle. Kokemuksia, kiitos. Hormonikierukka olisi niin kätevä muuten, sehän kuulemma melkein hävittää kuukautisetkin.

Hei,

En ole synnyttänyt, ja harkitsen ehkäisyvaihtoehdoksi hormonikierukkaa. Siinähän asennuksessa tehdään pieni viilto kohdunkaulaan - naista neuvotaan ottamaan 400 mg ibuprofeenia (Buranaa) noin puoli tuntia ennen toimenpidettä.

Miten olette kokeneet asennuksen kivun? Itse olen kovin kipuherkkä ja luulen, että tämä kohdunkaulanviiltely pitäisi lähinnä nukutuksessa suorittaa minulle. Kokemuksia, kiitos. Hormonikierukka olisi niin kätevä muuten, sehän kuulemma melkein hävittää kuukautisetkin.

niin en muista siitä mitään, eli se oli minulla kivuton.

En tiedä muista.

Viimeksi muokattu:
Ei siinä mitään viiltoa kohdunkaulaan tehdä, vaan tarvittaessa kohdunkaulaa hiukan laajennetaan siihen tarkoitukseen olevaan instrumentilla. Kieukkahan asennetaan kuukautisten aikana tai heti niiden jälkeen, jolloin kohdunkaula on hiukan laajentunut luonnostaan.

Täysin kivuton toimenpde oli minulla. Valitse taitava laittaja!

Ei se minulla ihan täysin kivutonta ole ollut mutta eihän se kestä kuin hetken eli kyllä sen kestää. Kohdunkaulaa avataan sen verran, että kierukka saadaan kohdilleen. Kun on kunnon gynekologi laittamassa, se on äkkiä tehty. Voi sitä buranan ottaa tai vaikka kaksikin ennen toimenpidettä.

Minulla ei ole ollut kuukautisia 15 vuoteen, toinen hormonikierukka menossa.

Yhteistyössä