Synnyttämään maksusitoumuksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hilla

Vieras
Hei!
Olen Pirkanmaalla asuva ja kuntani on tehnyt periaatepäätöksen, että TAYS on ensisijainen synnytyspaikka mutta Vammalakin on mahdollinen, jos saan ylilääkäriltä anottua maksusitoumuksen.

Onko kenelläkään kokemusta paperirumbasta maksusitoumuksen saamiseksi? Esim. mitkä ovat ns. päteviä syitä?

Kaikki ajatukset ja kokemukset tervetulleita.

Hmmm, oon muistaakseni kuullut, että joskus olisi saanut maksusitoumuksen edellisen synnytyksen huonojen kokemusten (eli hyvin vahva synnytyspelko nimenomaan TAYS:ssa) perusteella.

Mutta, mä oletan että asut ehkä Pirkkalassa, joten meilkein sama matkahan ajallisesti taitaa tulla? Eivät ne sua Vammalasta pois käännytä, jos 'satut' olemaan siellä synnytyksen alkaessa.

Toi on kyllä niin tyhmää, ettei Pirkanmaalla enemmän jousteta synnytyssairaalan valinnassa. TAYS on ruuhkainen ja Vammala taas varmasti voisi ottaa enemmän synnyttäjiä, joten miksi ei tarjota halukkaille vaihtoehtoa! Tuliskohan liikaa tunkua Vammalaan? ;)

Ei ole ed. synnytyksiä takana :-(

Jep, mä sain alkuun tietoa, että ei muuta kuin Vammalaan yhteys ja homma selvä. Sitten kotikunnan hoitaja ilmoitti, ettei pääse enää noin vaan. Syynä Vammalan veloittama korkeampi hinta...

Olen menossa valmennukseen Vammalaan ja yritän saada aikaa synnytyssuunnitteluun (mikä siis pakollinen Vammalassa, jotta todetaan ns. normaali raskaus)

Mulla toisena kinkkisenä tilanteena on laskettu aika ja Vammalan sulku eli saattaa olla, e ttä joka tapauksessa TAYS kutsuu...Mälsää...

Yhteistyössä