Synnyttäminen Keski-Suomen keskussairaalassa

• Viestiketjun aloittaja pallomaha
  • Ensimmäinen viesti
pallomaha
lähestyy minulla ja mietimpä vain tässä aiani kuluksi että miten homma on toiminut kyseisessä sairaalassa teidän kohdallanne? Oliko hyvä kokemus? Oliko siellä mm. synnytysjakkaroita käytössä?

jadal
kahdesti oon siellä synnyttänyt, eikä kummassakaan salissa ollut mun tietääkseni sen suurempaa erikoisuutta kuin keinutuoli. mut voihan niillä jossain piilossa olla muutakin :)
mut hyvät kokoemukset on jäänyt, ja mielellään menen uudesttan taas kesällä :)

vieras
Mukava paikka oli sekä synnyttää että vuodeosastolla :) vaikka olin uudelleen synnyttäjä niin en ollu oman onnen nojassa niinku koksissa vaan kyseltiin ja neuvottiin missä halus apua tai neuvoja, mut ei lässyttämistä. Kahdesta eri sairaalasta kun on kokemusta niin voin suositella lämpimästi :)
Noista jakkaroista ei oo kokemusta mut säkkituoli ja se iso pallo oli sekä kiikku missä tuliki viettettyä melko tovi :)
Lääkettä sai kun pyysi ja kun ei ite älynny niin kätilö ehdotti et josko kuitenki :)

vieras
mua puistattaa koko laitos, yks alatiesynnytys ja yks sektio siellä koettu ja vannonut olen etten enää palaa. ok, kaikki pieleen menneet asiat ei johtunut hoitohenkilökunnasta mutta kakka maku jäi...

apsi
Kuulemma siellä allaskin on, mutta ainakin ensi kesänä poissa käytöstä. Tekevät keskolassa tjsp lattiaremonttia, osa pitää pakata synnärin puolelle, eli tila tulee olemaan vähissä. Ja sitä myöten tietenkin vaihtoehdotkin. Kesää odotellessa...

Juu terkka kertoikin, että ammeeseen ei pääse. :headwall:
Eikä kannata mennä turhan aikaisin, joutuu olemaan jossain käytävillä sermin takana...
Tämä siis kuulema tilanne nyt.

Ei kyllä paljoa houkuttele...

Alkuperäinen kirjoittaja SusseN:
Eikä kannata mennä turhan aikaisin, joutuu olemaan jossain käytävillä sermin takana...

minä olen menossa sinne mitä luultavimmin vuorokauden sis...siihin malliin jo supistaa ja rv.on 41+1. olen siel kolmesti jo pungertanut ja ei minulla ole pahaa sanottavaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja sunnasanna:
Alkuperäinen kirjoittaja SusseN:

minä olen menossa sinne mitä luultavimmin vuorokauden sis...siihin malliin jo supistaa ja rv.on 41+1. olen siel kolmesti jo pungertanut ja ei minulla ole pahaa sanottavaa =)
Ei muuta kun tsemppiä!

=)

Täällä on nyt 38+5, mutta taitaa vielä odotuttaa itseään tämä kaveri.

No niin, poitsu tuli maailmaan viikoilla 39 tasan. Kokemus synnytyksestä ok. Sattui kiva kätilö. Ei tosiaan ole mahdollisuutta ammeeseen. Minulle ei edes tarjottu muuta kuin puoli-istuvaa asentoa, mutta niin olin ajatellutkin.

Osastolla minut jätettiin uudelleensynnyttäjänä oman onneni nojaan. Muutamaa poikeusta lukuunottamatta henkilökunta ok...
Paperitöissä oli virheitä, äitiyskorttiin oli heitetty tiedot ihan hatusta (esim. repeämien parantumisesta laitettu että parantuneet ja rinnoista että terveet, kumpikaan ei pidä paikkaansa eikä kukaan kysynyt minulta mitään saati tutkinut), neuvolaan ei ollut laitettu mitään muita tietoja kuin lapsen syntymäaika sekä paino... (kaikki tiedot synnytyksestä sekä osastolla olosta piti mennä neuvolaan).

Yhteistyössä