Synnyitkö äpäränä?

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
kjfk
Olen syntynyt vanhempieni ollessa naimisissa (ja ovat edelleenkin), samoin omat lapseni ovat syntyneet avioliittoon. Minulle se oli tärkeää (se että lapsi on virallisesti myös isänsä heti synnyttyään eikä vasta joskus viikkojen päästä ja että perheellä on yhteinen nimi), mutta en näe mitään ongelmaa siinä että esimerkiksi monille kavereilleni asia on merkityksetön. Ei se lasta tai vanhempaa pahenna.

niinkö
Alkuperäinen kirjoittaja olen täydellinen;26198720:
Eli äpärä on!

Äpäriähän nämä nykynuoret nykyään tekee.
Avioliitto on menettänyt merkityksen.
Parhaimmillaan samalla äidillä voi olla jopa 4 tai enemmänkin äpäriä ja jokainen äpärä eri miehelle.

Itse en luojan kiitos ole syntynyt äpäränä ja omat lapsenikaan ei ole äpäriä :)
Mitäs jos tulevat lapsenlapset on äpäriä?

"ilona"
Eli äpärä on!

"Äpäriähän nämä nykynuoret nykyään tekee.
Avioliitto on menettänyt merkityksen.
Parhaimmillaan samalla äidillä voi olla jopa 4 tai enemmänkin äpäriä ja jokainen äpärä eri miehelle.

Itse en luojan kiitos ole syntynyt äpäränä ja omat lapsenikaan ei ole äpäriä"

Mielestäni sana "äpärä" on menettänyt merkityksensä nykypäivänä. Sanaa käytettiin siihen aikaan kun lapset ja avioliitto oli ns. normi. Minusta nykypäivänä "äpärä"-sanan käyttö kuvastaa puhujan alhaista älykkyysosamäärää... Mutta hyvä että sinä ja lapsesi ette ole äpäriä kun se tuntuu sinulle olevan tärkeää... :)

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Yksikään lapsistanikaan ei ole äpärä.
Sen sijaan kaikki lapsenlapsistani ovat.

Ja pakko myöntää ettei pätkääkään haittaa, vaikka esim. syyshäät olisivat kiva lisä allakkaan - ihan kenen taholta vain.

(Siinä vaiheessa olisi teinien kesämatkat ja kielikurssit Englannissa maksettukin eli voisin jotenkin osallistua kuluihinkin- VAIKKA paras ystäväni onkin sitoutunut maksamaan jokaisen tyttäreni häät.)

:)

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26200431:
Synnyin äpäränä susiparina elävälle hippipariskunnalle kuten vanhempi veljenikin. Pikkuveli syntyikin sitten samaisten vanhempien avioliiton sisäisenä lapsena ;)
En pidä äpärä-sanaa haukkumasanana enkä edes rumana, vaan ihan sanana joka selittää ,kuten serkku,käly tms.
Peesi. Äitini ois halunnut jatkaa avoliitossa, mutta kuulemma työn- ja asunnonsaanti-asiat vaikeutui jos ei ollut naimisissa, joten menivät isän kanssa naimisiin kun olin 2v.
70-luvulla tämä.

Olin kuitenkin erittäin toivottu lapsi, olivat jo pitkään olleet yhdessä. Ihan rakkauslapsi siis minä, vaikka äpärä olinkin. =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
äpärä
Äiti ja isä eivät menneet ikinä naimisiin eli ollaan siskon kanssa äpäriä.Yhdessä olivat 40 vuotta äitini kuolemaan saakka. Omat lapseni syntyneet avioliitossa. Itselleni oli tärkeää mennä ensin naimisiiin ja sitten vasta lapsia.Mutta nykyään kai useimmat on äpäriä...vai mitä mieltä olette?

Arew
Synnyin. Äiti meni sittemmin naimisiin biologisen isäni kanssa "saadakseen lapselle isän", mutta se liitto ei kauan kestänyt. En muista biologista isääni lainkaan enkä ole ottanut häneen yhteyttä aikuisenakaan (eikä hänkään siis minuun).

Yhteistyössä