Synnäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutustuminen?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutustuminen?!

Vieras
Eli siinäpä se tulikin eli ketkä ois menossa tutustumaan synnärille??Onko sinne tarpeellista mennä?Minä oon ajatellu että näkeehän sen sitten h-hetkelläkin,vai?
Pitääkö sinne soittaa esim.kätilölle ja varata joku aika?
Oishan se tietty hyvä varmaan tietää isossa sairaalassa että minne sitä sit menee..

Eri synnäreillä on kai vähän erilaisia menetelmiä. Meillä Jorvissa (espoossa) on joka viikko esittely eikä sinne tarvi erikseen ilmoittautua. Suositus oli muistaakseni että viikoilla 34-36 kävisi siellä. Osaan, varsinkin pienempiin sairaaloihin, kai järjestetään erikseen esittelyitä joihin pitää ilmoittautua. Kysy neuvolastasi, siellä osaavat kyllä kertoa.

Minä ainakin meinaan käydä tutustumassa, on sitten mukavampi mennä edes vähän tutumpaan paikkaan kun muutenkin koko homma varmasti jännittää siinä vaiheessa.

Ainakin Jyväskylässä on tiettyinä päivinä viikosta tiettyyn aikaa tutustumiskierroksia, joihin ei tarvitse etukäteen ilmoittautua.

Me kävimme tutustumassa ennen esikoisen syntymää. Toista odottaessa emme käyneet, mutta kolmatta (ikäero esikoiseen n. 3,5v) kävimme ihan sen takia, että kuullaan, jos on jotain uutta tullut sitten edelliskerran. Nyt on neljäs tulollaan, ja jos tästä tulee valmistä, mennään varmaan taas tutustumaan. Edellisestä synnytyksestä tulee kuitenkin kuluneeksi jo yli 3 vuotta.

Siellä tutustumiskäynnillä tehdään muutakin kuin katsotaan paikat. Siellä voi kysellä mm. kivunlievityksistä, pukeutumisista (sekä omasta että isän / tukihenkilön), toimenpiteistä ennen synnytyssaliin siirtymistä jne. Myös synnyttäneiden osastoihin tutustutaan, ja siellä voi sitten kysellä ""vaikeita"" osaston henkilökunnalta. Paljon asioita kerrotaan kyllä ilman kysymistäkin.

Olet aikamoinen synnyttäjä kyllä jos neljättä jo urakoit! Siis täysin positiivinen huomio, ettet tulkitse väärin!
Voinko kysyä minkä ikäinen olet? Ei ehkä kovin korrektia, mutta mielenkiinnosta vaan. Olen itse 29v ja odotan ensimmäistä. Olen nimittäin työnikin puolesta kiinnostunut nuorista äideistä sekä monilapsisista perheistä. Janis

En kuulu kategoriaan ""nuoret äidit"". Tämä neljännen tärppääminen oli vähän yllätys, kun on jo noita vaihdevuosia enteileviäkin oireita välillä ollut. Eli ihan iltatähti tässä on ""työn alla"".

meillä kyllä synnärillä käynti oli rutkasti paljon antoisampi kuin ne synnytysvalmennuskerrat neuvolassa yhteensä. Kyllä oli paljon mukavampi mennä kun vähän tiesi ympäristöä mihin mennään ja mm. osaston tapoja. Iskällekin helpompaa, äitihän nyt ei siitä ympäristöstä paljon piittaa siinä h-hetkellä.

Yhteistyössä