Synkkä päivä turvapaikanhakijoille - vai sittenkin uhreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Synkkä päivä turvapaikanhakijoille – mitä ihmettä?!
Kunnollisten toimittelijoiden saaminen alkaa sillä, että nämä vihervasurimediat kuolee pois. Älkää tilatko näitä lehtiä, älkääkä mainostako niissä.
08.07.2016 00:20, 11814 lukukertaa

Satakunnan käräjäoikeus on tuominnut irakilaisen Amir Sabri Kalkhan Al-Hamraanin (s.1994) raiskauksesta 2 vuoden 6 kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Tuomittu on Poriin sijoitettu turvapaikanhakija.
Seksuaalirikos tapahtui viime huhtikuussa Porissa, käräjäoikeuden julkisen tuomion mukaan yleisellä paikalla porttikäytävässä.

Tuomittu määrättiin maksamaan uhrilleen erilaisia korvauksia yli 11 000 euroa. Oikeus määräsi tuomitun pidettäväksi edelleen vangittuna.

Satakunnan Kansa

Vuonna 1997 syntynyt afgaanimies yritti puukottaa kahta kantasuomalaista miestä Porin 5. osassa aiemmin kesäkuussa. Poliisi ei ole aiemmin kertonut tapauksesta. Nuori mies on turvapaikanhakija.
Isouusikadulla 6. kesäkuuta sattunut välikohtaus tuli julki perjantaiaamuna, kun syyttäjä luki 19-vuotiaalle miehelle syytteet kahdesta tapon yrityksestä. Vaihtoehtoiset syytteet koskevat molemmissa tapauksissa törkeän pahoinpitelyn yritystä.

Syyttäjä vaatii 19-vuotiaalle lähes kahden vuoden ehdollista vankeusrangaistusta. Ulkomaalainen otettiin kiinni päivä välikohtauksen jälkeen, ja hän on ollut siitä lähtien vangittuna.

Väkivallanteot syntyivät samassa tilanteessa, kun afgaanimiehen ja kantasuomalaisten välille tuli riitaa. Syytetty otti esille noin 20 senttimetriä pitkän veitsen ja sillä yritti iskeä toista miestä kolme ja toista kaksi kertaa kohti ylävartaloa ja päätä. Hän myös lateli miehille tappouhkauksia. Miesten onnistui kuitenkin väistää iskut, eikä kukaan loukkaantunut.

Eräs henkilö kirjoittaa facebookissa:
Ehkä idioottimaisin otsikointi mitä olen koskaan nähnyt. Synkkää on ollut ainoastaan uhreille, mutta tästä jää käsitys että nyt toimitaan väärin turvapaikanhakijoita kohtaan.

Myötätuntoako tässä pitäisi tuntea turvapaikanhakijoita kohtaan? Sotaa ja vainoa paenneita diskoläpsyttelijöitä…just joo. Mistähän tänne Suomeen saataisiin kunnollisia toimittelijoita?

-Ilja J/MV

Ohhohh, mitä otsikointia toimittajalta! Miten tuollainen juttu on mennyt läpi painoon. Tähänkö siis on tultu, että matut kun saavat tuomioita, niitä oikein lehtien kautta pitää voivotella. Mitenhän olisi, jos kantasuomalainen olisi tuomittu raiskauksesta, tuskinpa olisi lehden juttuotsikossa vastaavanlaista pahoittelua. Järkyttävää!

Tällainen samperin paapominen noita matuja ja mamuja kohtaan pitää lopettaa, on se kyllä kumma, että pieni määrä noita suvakkeja saa paljon pahaa aikaan!

Eiköhän se synkkyys tohon otsikkoon tule sen vuoksi, että tästä maahanmuuttajat saa lisää pas*aa niskaan. Kuitenkin ihan kantasuomalaiset raiskaa, pahoinpitelee ja yleensä satuttaa suomalaisia enemmän, kuin ulkomaalaiset.Tän takia juttu on synkkä, ajatellen maahanmuuttajia. Eivät he kuitenkaan niitä pahimpia ole. Toki jokin muu otsikko olisi ollut parempi, ei sillä.

Eiköhän se synkkyys tohon otsikkoon tule sen vuoksi, että tästä maahanmuuttajat saa lisää pas*aa niskaan. Kuitenkin ihan kantasuomalaiset raiskaa, pahoinpitelee ja yleensä satuttaa suomalaisia enemmän, kuin ulkomaalaiset.Tän takia juttu on synkkä, ajatellen maahanmuuttajia. Eivät he kuitenkaan niitä pahimpia ole. Toki jokin muu otsikko olisi ollut parempi, ei sillä.
Ymmärräthän perusmatematiikkaa?

Kyllä meidän tulee ottaa huomioon että ulkomaalaiset: mamut, matut sun muut ovat vähemmistö ja prosentuaalisesti he raiskaaat huomattavasti useammin kuin kantasuomalainen.

Ymmärräthän perusmatematiikkaa?

Kyllä meidän tulee ottaa huomioon että ulkomaalaiset: mamut, matut sun muut ovat vähemmistö ja prosentuaalisesti he raiskaaat huomattavasti useammin kuin kantasuomalainen.

Ehdottomasti joo. Silti, tässä vaan lietsotaan lisää induktiivisen päättelyn kautta kasattua maahanmuuttajavihaa. Uhrille aina paha asia, oli se tekijä mistä ja kuka tahansa. Miksei kaikista suomalaisten tekemistä raiskauksista uutisoida? Miksi maahanmuuttajien tekemistä kaikista teoista uutisoidaan? Onko tää kaikki edelleen suomalaisten mielestä todella niin pelottavaa, ettei omien kansalaisten, mutta muiden, virheet tuodaan esiin?

Nääon toki vaan mun mielipiteitä ja kysymyksiä ymv

Ehdottomasti joo. Silti, tässä vaan lietsotaan lisää induktiivisen päättelyn kautta kasattua maahanmuuttajavihaa. Uhrille aina paha asia, oli se tekijä mistä ja kuka tahansa. Miksei kaikista suomalaisten tekemistä raiskauksista uutisoida? Miksi maahanmuuttajien tekemistä kaikista teoista uutisoidaan? Onko tää kaikki edelleen suomalaisten mielestä todella niin pelottavaa, ettei omien kansalaisten, mutta muiden, virheet tuodaan esiin?

Nääon toki vaan mun mielipiteitä ja kysymyksiä ymv
Niinkuin että sinun mielestäsi näistä matujen rikoksista pitäisi vaieta kokonaan? Olet varmaankin sukua sille saksalaisääliölle joka valehteli joukkoraiskauksestaan? Tai muuten olet vain jotenkin vajaa ja äärimmäisen tyhmä?

Niinkuin että sinun mielestäsi näistä matujen rikoksista pitäisi vaieta kokonaan? Olet varmaankin sukua sille saksalaisääliölle joka valehteli joukkoraiskauksestaan? Tai muuten olet vain jotenkin vajaa ja äärimmäisen tyhmä?

Suosittelen sulle, että opettelet lukemaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei maahanmuuttajien rikoksista saisi uutisoida. Ihmettelen vain tätä suunnatonta vihaa maahanmuuttajia (ja toisten ihmisten mielipiteitä) kohtaan.

Hienoa, että pidät mua tyhmänä ja vajaana, kertoo sustakin jotain. Olen itse ollut vastaavanlaisen toiminnan uhri. Mulle on aivan vi*un sama, minkä maalainen teon tekee. Jokaisesta teosta pitää uutisoida, eikä vain tietyn ihmisryhmän teoista. Suomalaisten raiskauksista uutisoidaan mun silmän mukaan vähemmän, mutta miten vaan.

[QUOTE="vierailijavaan, post: 31342406]
Hienoa, että pidät mua tyhmänä ja vajaana, kertoo sustakin jotain. Olen itse ollut vastaavanlaisen toiminnan uhri. Mulle on aivan vi*un sama, minkä maalainen teon tekee. Jokaisesta teosta pitää uutisoida, eikä vain tietyn ihmisryhmän teoista. Suomalaisten raiskauksista uutisoidaan mun silmän mukaan vähemmän, mutta miten vaan.[/QUOTE]
Suomalaiset harvemmin ns. puskaraiskaavat, joukkoraiskaamisesta puhumattakaan, mitkä ovat ne varmimmin uutiskynnyksen ylittävät teot. Parisuhteen sisäiset tai vastaavat teot harvemmin jaksavat ihmisiä kiinnostaa.

[QUOTE="vierailijavaan, post: 31342406]
Hienoa, että pidät mua tyhmänä ja vajaana, kertoo sustakin jotain. Olen itse ollut vastaavanlaisen toiminnan uhri. Mulle on aivan vi*un sama, minkä maalainen teon tekee. Jokaisesta teosta pitää uutisoida, eikä vain tietyn ihmisryhmän teoista. Suomalaisten raiskauksista uutisoidaan mun silmän mukaan vähemmän, mutta miten vaan.
Suomalaiset harvemmin ns. puskaraiskaavat, joukkoraiskaamisesta puhumattakaan, mitkä ovat ne varmimmin uutiskynnyksen ylittävät teot. Parisuhteen sisäiset tai vastaavat teot harvemmin jaksavat ihmisiä kiinnostaa.[/QUOTE]

Tuo on totta joo, mikä on valitettavaa. Kaikki teot pitäis tuua ilmi ja tuomita, koskaan ne ei oo oikeutettuja.

Yhteistyössä