Sylvanian Families vai Lundby nukkekoti?

  • Viestiketjun aloittaja vierasS
  • Ensimmäinen viesti
vierasS
Vai sittenkin Le Toy Van? Vai joku muu? Tulisi joululahjaksi 3,5-vuotiaalle tytölle.

Jokaisessa on hyvät ja huonot puolensa. Lundby tuntuu mun mielestä "ainoalta oikealta" (ehkä siksi kun niitä on ollut aina), keittiö- ym kalusteet on hienoja sekä sähköistys ja valot. Sarjaan kuuluvat nuket taas on aika tylsät, enkä tiedä onko tämän tyylinen talo pienen tytön mieleen.

SF:n hahmot on taas aivan ihania, kuin myös kaikki oheisjutut kuten leikkipuisto, kioskit, auto yms. Sarja tuntuu kuitenkin kovin muoviselta (yllätys) ja mietin kestääkö leikeissä.

Le Toy Van olis puisena ihana ja eettisempi valinta. Sen saa suljettua eli olis pölyltä suojassa js näyttää siistimmältä. Vie kuitenkin ison (lattia?)tilan ja onkohan talojen ja myöhemmin kalusteiden saatavuus vähän hankalaa.

Tulipa pitkä tarina, mutta kokemuksia ja mielipiteitä kaipailen. :)
 
Meillä on le toy vanin ukkeleita ja kalusteita. Ne ukot on ärsyttäviä, kun eivät meinaa pysyä pystyssä. Muutenkin ajanmittaan alkavat sojottaa suuntaan jos toiseen.
Mä tykkään myös kaikesta puisesta mieluummin, mutta toi ei mua hirveesti sytytä.

Lundby on aina hyvä valinta. Itse pienenä leikin sillä playmobilien kanssa, eli sopii moneen eri tarkoitukseen, kun on niin perus.

Mutta just 3-vuotias, saattais tykätä enemmän SF:sta..Ja onhan ne ihania.Se Lundby taas menis ehkä pidempään..
 
Le Toy Vanin ukoilla lapset ei kokemukseni mukaan tykkää leikkiä. En tiedä miksi. Kokemusta on useammasta eri päiväkodista ym. paikasta mihin niitä on lasten käyttöön hankittu, ja tosi vähällä käytöllä ovat.

Mutta eihän mikään estä yhdistelemästä eri tuotteita, esim. voit hankkia puisen nukketalon tai vaikka sen Lundby-talon ja sinne Sylvanian Families -hahmoja asukkaiksi. Ei lapset välitä siitä onko tavarat samaa sarjaa vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini
"Nuuh"
Meillä on puinen nukkekoti ja sylvaaniat asuu siellä. Itse tapetoin seinät mieleisiksi ja laitoin kattoon halvat led-valot. Mielestäni parempi kuin ne Sf heppoiset ja pienet muovitalot.
 
"Ilona"
Meillä on Sylvanian families taloja, yksikään tavara ei ole edes säröä saanut. Ja pienille on hankittu eli kohtelu ei aina ole ollut hellää, monta vuotta ollut jo. Ite tykkään siitä että voi olla useampi pieni talo, jolloin talot ovat naapureita ja voi käydä kylässä. :D
 
Vierasko
Meillä samaa pohdintaa saman ikäisen tytön joululahjan kanssa. Itse päädyin playmobilin isoon kartanoon + kalusteisiin. Itse tykkään playmobileistä koska niitä saa jatkossa hankittua aina lisää mm. ponitallia, leikipuistoa jne. Halvin viahtoehto tuo ei ole koska suomesta ostettuna talo maksaa ilman kalusteita noin 160€ mutta vanhempien lasten kokemusten perusteella sillä leikitään pitkään.

Mutta noista sinun vaihtoehdoista ottaisin lundbyn talon ja SF -hahmot. Itsekin mietin tuota vaihtoehtoa.
 
vvvvieras
Meillä on iso puinen nukkekoti, kooltaan 1:12 ja siellä asuu Sylvanian families-hahmoja, vaikka ovat suhteessa pienempää kokoa (1:16 muistaakseni). Huonekalut myös SF-kokoa. Nätti on nukkis, ja mikä parasta, ollut jo pari vuotta lapsen ehdoton lempparilelu. Tyttö nyt 5v.
 
ap.
Kiitos vastauksista. :) Tuo Sylvanian Families -"kylä" alkoi nyt vähän houkutella. Sinne sais pikkuhiljaa auton ja kioskit ja naapureita yms. Tosin sit leikit olis varmaan lattialla ja meillä on ryömimisikäinen vauva, eli vähän se pikkusälä pelottaa. Tosin pientä tavaraa on myös Lundby-varusteissa.

Lisää ideoita ja kokemuksia kuulisin mielellään! :)
 

Yhteistyössä