Sykemittarisuosituksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tii"

Vieras
Iski kolmenkympin kriisi ja sohvaperuna alkoi harrastaa liikuntaa. Harrastan tanssia, kävelyä, kahvakuulailua, uintia ja uusimpana on juoksu.

Nyt sitten mietin että kannattaako sykemittaria hommata? Haluaisin lähinnä tietää miten PITKIÄ matkoja liikun päivän aikana, en tiedä tarvitseeko sitä sykettä niin justaansa tietää? Olisiko perusaskelmittari kätevämpi? Harrastan myös hyötyliikuntaa.

Jos suosittelette enemmän sykemittaria niin millaista? Kovin monimutkaista vempelettä en halua, oli kyse mistä tahansa teknologiasta :D

Mulla on polarin RS300, saa mitattua matkan erillisen gps-podin kautta. Mittaa keski- ja maksimisykkeen, voi valita esim. intervallitreenin ja tasaisen lenkin väliltä yms. Kauhiasti hyviä puolia, ei mitään huonoja ja 2 vuotta ollut.

Miehellä ollut monta Suuntoa, ne on joko järjestään hajonnut, ranneke katkennut heti tai patteri pitänyt vaihtaa 3 kertaa vuodessa. Niitä en suosittele.

Mulla suunnon perussykemittari, ja oon tykänny kovasti.
Mutta tuo ei mittaa matkaa, joten ei varmaan sulle riitä.

Ite tykkään pitää kirjaa jumpista, että mikä oli keskisyke, maksimisyke ja kalorit. Hyvä vertailla sit.

Mulla on ihan perusykemittari bluetoothilla ja kännykässä ilmainen endomosport ohjelma. On paljon parempi kuin yksikään rannetietokone :) paitsi ehkä Suunto Ambit mutta se maksaakin sitten liikaa.

[QUOTE="Tii";26381772]Polaria on kovasti suositeltu. Onko se helppokäyttöinen?[/QUOTE]

Kaikki polarit mitä mulla on ollut on tosi näppäriä ja yksinkertaisia käyttää. Toi RS300 on enemmän juoksijoille suunnattu, sen saa tietokoneeseen ja pystyt katseleen mm. reittejä mitä oot juossut ja vauhtia jos hommaat sen gps-lisäosan. Toki ne näkee myös kellosta, ei tarvitse tietokonetta.

Miehellä ollut monta Suuntoa, ne on joko järjestään hajonnut, ranneke katkennut heti tai patteri pitänyt vaihtaa 3 kertaa vuodessa. Niitä en suosittele.
Mulla on Suunto t3c johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Paljon ominaisuuksia ja miellyttävä sykevyö.
Käytän sitä nykyään oikeastaan vain sykemittarina (hälyyttää ylä ja alarajat) ja matkaa/nopeutta mittaa älypuhelin. Kuljettu reitti korkeus- ja nopeustietoineen tallettuu nettiin josta tuloksia voi seurata. Halutessaan lenkeillä voi pullistella jakamalla reittidata vaikka feispuukkiin.

Mulla on Polarin F11 ihan perus sykemittari.
Lenkille lähtiessä sitte Sporttracker ohjelma puhelimessa laskee matkan ja näyttää reitin (matkamittarina ei niin kovin tarkka) toki sitä ei sitten uidessa oikein voi käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26381798:
Mulla on Suunto t3c johon olen ollut erittäin tyytyväinen. Paljon ominaisuuksia ja miellyttävä sykevyö.
Käytän sitä nykyään oikeastaan vain sykemittarina (hälyyttää ylä ja alarajat) ja matkaa/nopeutta mittaa älypuhelin. Kuljettu reitti korkeus- ja nopeustietoineen tallettuu nettiin josta tuloksia voi seurata. Halutessaan lenkeillä voi pullistella jakamalla reittidata vaikka feispuukkiin.

Oletkos kokeillut miten saisi noi sykkeet samaan ohjemaan missä reitti ym. tiedot ?
Onnistuuko ?

Mulla on perus-perus, Polarin FT4. Ei mittaa matkaa, siihen käytän puhelimen Endomondo-ilmaisohjelmaa, mutta näyttää sykkeen ja varoittaa liian korkeasta/alhaisesta sykkeestä, eli riittää mulle mainiosti. Tosi helppo käyttää ja luotettava :)

Yhteistyössä