Syitä yökyläilyyn

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Täällä on aina välillä juttuja joissa paheksutaan sitä jos lapsi yökyläilee vaikka sen vuoksi että vanhemmat tahtovat viihteelle.

Yksi lapsenlapsistani on sellaisesta syystä kaksi yötä nyt luonani.
Vanhempansa ovat toisella puolen maata isänsä serkkua tapaamassa ja epäilemättä (ja toivottavasti) bilettävätkin siellä.

Mutta tuo toinen yökyläilevä:
Pimu 1 v tuli aamulla hoitoon ja äitinsä tuumasi, että "Toi on nyt vaan niin ihana, että on siksi teillä yötäkin."
:D

Muita, jotka yökyläilevät mummolassa samasta syystä?

Entä mitä muita vastaavia tai muuten vain hupsuja syitä teillä on ollut?

Lapsella lääkitystä vaativa unihäiriö. Tästä syystä yökyläileen noin kerran viikossa mummolassa. Vanhemmat saavat nukkua univelkoja pois, ja jaksavat heräillä taas viikon :)

Riippuu myös mummosta ;-) Mummolassa voi olla myös tylsää vilkkaalla pojan viikarilla kun mummo taas rakastaa sohvan nurkassa istumista ristikoita täytellen...

Poikamme 6v. ei siis yökyläile "huviksi" vaan "pakottavasta" syystä, kuten erittäin harvinaiset kahdenkeskiset hotelliyöpymiset esim. Paremmin viihtyy serkkujen luona toisaalla.

Minä haluan antaa lasten mennä mummolaan yökylään, koska omasta mielestäni ovat niin kivoja tyyppejä (nuo lapset) ja olen ajatellut, että mummolassa oltaisi samaa mieltä. Selvisipä vaan, ettei olla. :/

Meidän lapset menee yökylään usein ihan huvikseen. On niin lyhyt matka mummolaan, että saattavat yhdessä kävellä sinne koulun jälkeen. Osassa lasten harrastuksissa mummo ja pappa ovat mukana ohjaamassa, joten sitä kautta näkevät varmasti viikoittain. Kyllä lapset yökyläilevät keskimäärin kerran kahdessa viikossa ainakin. Syynä se, että mummolaan saa aina mennä. He menevät kylään. Ja joskus viikollakin, jos me vanhemmat haluamme mennä elokuviin.

Joskus se yökyläasia vaan tulee kylässä ollessa kesken kaiken mieleen. "Meillon niin hyvät leikit että voiko tuo jäähä meille, voihanvoihanvoihan?" inkuu lapsen kaveri kesken kahden konttaajan leijonaleikin.

Miten siinä voisi sanoa että ei käy, jos mitään todellista syytä ei ole?

[QUOTE="Petra";24773319]Meidän lapset menee yökylään usein ihan huvikseen. On niin lyhyt matka mummolaan, että saattavat yhdessä kävellä sinne koulun jälkeen. Osassa lasten harrastuksissa mummo ja pappa ovat mukana ohjaamassa, joten sitä kautta näkevät varmasti viikoittain. Kyllä lapset yökyläilevät keskimäärin kerran kahdessa viikossa ainakin. Syynä se, että mummolaan saa aina mennä. He menevät kylään. Ja joskus viikollakin, jos me vanhemmat haluamme mennä elokuviin.[/QUOTE]

Kuulostaa tosi antoisalta kaikille osapuolille! Ihanaa että joillain on näinkin, meillä ei isovanhemmat juurikaan oo kiinnostuneita lastenlapsistaan, ja uskon että tässä tilanteessa kaikki jää jostain paitsi =(

Mun sairaus oli tenavan synnyttyä sitä luokkaa, että olisin voinut joutua sairaalaan pienimmästäkin. Tätä jatkui yli vuoden, melkein kaksi. Tenava yökyläili muorilassa siis "varmuuden vuoksi" usein ihan vauvasta saakka, että molemmin puolin rutiinit ja muut säilyisi kaikkien muistissa ja hoitopaikka tuntuisi tutulta yms jos olisinkin sairaalassa. Nyt asuttu puoli vuotta niin kaukana, etteivät parin yön kyläilyt tule kysymykseen ja tenava haikeana muistelee niitä ja kuulema menee muorille sit jouluksi. Ilman meitä.

Meillä syy on se, että mummu ja vaari haluavat tytön yökylään. Ottaisivat niin usein, kun vaan annettaisiin :D Ovat ihan hulluna lapsenlapseensa :)

Ylipäänsä ovat lapsen kanssa aina kun vain "saavat".

[QUOTE="Petra";24773319]Meidän lapset menee yökylään usein ihan huvikseen. On niin lyhyt matka mummolaan, että saattavat yhdessä kävellä sinne koulun jälkeen. Osassa lasten harrastuksissa mummo ja pappa ovat mukana ohjaamassa, joten sitä kautta näkevät varmasti viikoittain. Kyllä lapset yökyläilevät keskimäärin kerran kahdessa viikossa ainakin. Syynä se, että mummolaan saa aina mennä. He menevät kylään. Ja joskus viikollakin, jos me vanhemmat haluamme mennä elokuviin.[/QUOTE]Voih, kuulostaapa auvoiselta... Tuo isovanhempien osallistuminen lastenlapsiensa elämään (sekä tuo elokuvissa käynti..)kun vaikuttaa luontevalta! Meillä ei lapset ole koskaan olleet mummolassa yötä.

mä muistan, että kolmen-kuuden vanhana kaverilla/mummolassa yökyläily oli ehkä siisteintä ikinä :D tai jos joku kaveri tuli yökylään.

eikä siksi etteikö koti olis ollut maailman paras paikka. kouluiässäkin yökyläily oli niin luksusta.

mulla ei ole lapsia, kavereiden lapset tosi pieniä eli ei omakohtaista kokemusta, mutta onko niin ettei nykyään enää lapset yökyläile kuten ennen? =)

meidän 9kk poika oli ensimmäistä kertaa ilman kumpaakaan vanhempaa yötä vaarillaan ja vaarin naisystävällä, ja me oltiin bilettämässä. :D ja hyvin oli menny vaikka mä stressasin että poika huutaa äitiä koko illan. eipä ollu kuulemma itkeskelly yhtään ja oli siellä innoissaan touhunnu koiran ja muiden lapsien kanssa. :D

Meillä huomenna 2v poika menossa mummulaan yöksi, syystä että minä ja mies lähdetään kahdestaan elokuviin ja syömään. Ollut suunnitteilla pari kuukautta, mutta nyt tuli sen tavallisen "tarvitaan kahdenkeskeistä parisuhdeaikaa" syyn lisäksi vielä se, että mä valmistuin maanantaina. Joten huomenna juhlitaan sekin pois :) Ei olla lähdössä viihteelle, se ei oo meijän juttu, mutta kunhan käydään syömässä hyvin ja kattomassa Smurffit :D
Tuo poika on mummulassa ehkä kerran kuussa-kahdessa yötä, kun meillä on jotain menoa. Viimeks tais olla elokuussa, kun oltiin kavereitten häissä. Seuraavaks menee jo tän kuun lopussa, kun miehellä on työpaikan pikkujoulut, ja mä meen ystävän kanssa kattomaan Sami Hedbergiä. Sen jälkeen seuraava yöreissu taitaakin olla helmikuussa, kun mennään Rammsteinin keikalle. Ellei siinä välissä tuu jotain muuta ohjelmaa :)

Meillä on yleensä syynä se et sekä mummu ja pappa pyytää yökylään ja samaa tirppa pyytää.
Me sit yleensä miehen kans ihmetellään et mitä sit tehtäis? Bilettämässä ei olla käyty.

Näin myös meillä :) Harvemmin meillä on tarvetta saada lapsi hoitoon, vaan menee ihan muuten vaan. Me sitten miehen kanssa keksitään jotain yhteistä tekemistä, tehdään suursiivoa lapsen huoneessa (muuten sieltä ei saisi koskaan siivota mitään pois...), katsellaan leffaa, käydään syömässä tai kokataan yhdessä kotona, käydään keskellä yötä hakemassa roskaruokaa... Sellaista pientä kivaa :).

Lääkitys auttaa vähän unihäiriöön, mutta ei korjaa sitä kokonaan. Käytännössä lapsi valvoo joka yö pari tuntia. Kyseessä vammainen lapsi, unihäiriö on vain yksi haastavuus elämässämme. Lapsi viihtyy mummolassa hyvin, ja on myös erittäin toivottu vieras :)

Meillä ollut lapset kerran vuoteen hoidossa, mummi hoitamassa ja yökylässä. Lapsenlapset olleet useammin, kai nämä nuoret eivät jaksa lapsiaan niin.
Työssäkäyvä mummi itsekin. Joskus täytyy saada vapaata.

Uusimmat

Yhteistyössä