Sydänoireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietäisitkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietäisitkö

Vieras
Mulla on ollut murrosiän alusta asti sydämen lisälyöntejä aika paljon. Raskauksia mulla on takana kaksi ja niiden aikana varsinkin niitä on ollut ihan kamalasti, sillon ne on häirinneet elämää niin että yöunet meni niitten takia piloille, oli huono olo melkein koko ajan kun sydän hakkas jatkuvasti miten sattuu. Sain lääkkeetkin , joilla ne vähän väheni.

Tavallinen EKG ja holter-tutkimus on mulle tehty. Holterissa näkyi lisälyöntejä ja sitte välillä vähän tiheämpää sydämentykytystä. Että ei mitään vaarallista. Voiko olla jotain mitä noissa ei näkynyt? Tuli vaan mieleen kun mulla raskausaikana on ollut aina sellanen oire heti alusta asti, että on tuntunut siltä kuin happi loppuisi kesken. Ei siis johdu siitä että maha painais keuhkoja, kun se on tuntunut jo joskus rv 10 tienoilla. Sellanen raskas olo, ei tunnu siltä että ois mikään "tukossa" ettei ilma kulkisi, vaan nimenomaan että happi ei riitä.. sellanen ahdistava olo. Ja nyt mulla on välillä myös ollut samanlainen olo vaikken ole raskaana, ja väsynyt olo. Nykyään noita lisälyöntejä ei kylläkään tule niin usein, enimmäkseen jos urheilen ja sit sen jälkeen kun lopetan liikkumasta. Esimerkiksi jos juoksen ensin niin että hengästyn kunnolla ja sitten pysähdyn, niin siinä sykkeen tasaantuessa se alkaa lyödä miten sattuu.

Yleensä jos noita on vain vähän, ei tule huono olo, sillon raskausaikana kyllä tuli kun niitä tosiaan saattoi tulla monta tuntia putkeen parin sydämenlyönnin välein. Ja muutaman kerran on ruvennut silmissä pimenemään tuon takia.

Voiko tuo "hapen puutteen tunne" liittyä tohon? Vai onkohan sekin vaaratonta?

Ei oo siis sellanne tunne että mitenkään hätääntyisin, ei tunnu että tukehtuisin, tuntuu vaan siltä että jotenki happi ei kierrä kunnolla... vaikea selittää. En usko että mistään paniikkijutusta tässä on kysymys

Sen verran tosiaan on tota rytmihäiriötä tutkittu että "tavallinen" EKG ja holter katottu. Ja tietenki kuunneltu sydäntä. Ei vissiin lääkärin mielestä tarvinnut katsoa ultralla tai mitään, ei oo koskaan katsottu.

Hb oli ainakin viimeks hyvä kun se on mitattu.. tietenki sen vois tarkistaa taas ku on siitä jonkin aikaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja tietäisitkö;27856671:
Sen verran tosiaan on tota rytmihäiriötä tutkittu että "tavallinen" EKG ja holter katottu. Ja tietenki kuunneltu sydäntä. Ei vissiin lääkärin mielestä tarvinnut katsoa ultralla tai mitään, ei oo koskaan katsottu.

Hb oli ainakin viimeks hyvä kun se on mitattu.. tietenki sen vois tarkistaa taas ku on siitä jonkin aikaa :)

mulla on ollut samat vaivat(paitsi että alkoivat vasta raskauksien jälkeen).

eikä ole mitään löytynyt, paitsi kohtalaisesti kammioperäisiä lisälyöntejä .ite oon kärsinyt myös rintakivuista. jotka paheni työharjoittelun(fyysisesti raskasta) takia niin paljon että oli pakko jättää kesken.