sydänoireet+raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamti81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamti81

Uusi jäsen
08.08.2008
10
0
1
Hei,
Olen raskaana viikolla 17+6 (nelosta odotan, kuopus 10kk) ja riesana on usein levossa alkava tykytys (siis nopea pulssi) ja pitkin päivää tulevat muljahdukset tai lisälyönnit. Välillä tuntuu kuin sydän jättäis hypyn väliin, välistä ihan kuin värähtäis...kaikenlaisia tuntemuksia. Tämä on todella kiusallista ja PELOTTAVAA! :(
Eilen pääsin lääkärille ja otettiin EKG joka oli normaali, lukuunottamatta nopeaa pulssia joka johtui kai jännittämisessä. Tietenkään en siinä filmauksen aikana tuntenut yhtään "skippiä" yms..
Onko muilla ollut raskausaikana vastaavaa? Tiedän että raskausaikana nämä voivat lisääntyä, mutta esim. tänään tätä inhottavaa muljahtelua ym on ollut koko päivän!
Kilpirauhaskokeet otettiin myös ja tulokset saan perjantaina..
Ei kellään olis mitään lohduttavaa sanoa? menee pilalle koko odotus kun panikoin ja ahdistun tästä :(

Mulla on kans ollu suunnilleenkin aina tollasia sydänhommeleita. Pulssi nousee korkeelle (pahimmillaan lepopulssi ollu yli 170), lisälyöntejä tai sit lyönti jää välistä ja seuraava jysähtää eli ihan kunnon rytmihäiriöitä.

Useemman vuoden mulla on ollu siihen lääkityskin, Propral. Mutta raskausaikaan nää sydänhommat ei millään tavalla vaikuttanut. Pariin kertaan vissiin kävin äitiyspolilla jossai seurannassa tms. Yleensä tällaset on ns. hyvälaatuisia rytmihäiriöitä ja ne vaan tulee ja menee. Tietenkin fyysinen kunto vaikuttaa niihinkin (eli esim. flunssassa mulla sydän heittää volttia) ja raskausaikana niitä sit tulee helpommin ku on muutenki rankkaa kropalle.

Onhan ne ilkeitä mutta harvoin vaarallisia! Koita olla rauhallisin mielin :)

Mulla ihan hulluja rytmihäiriöitä myös nyt raskaana, aina niit on ollu, mut nyt niit tulee useemmin ja kestää pidempään, ne on pelottavii kyl, mut en osaa mitää muut sanoo, ku et täällä kärsitään samasta.

Rinzessa ja papuRinssi rv.29+1

Yhteistyössä