Sydänäänet rv 7, onko mahdollista kuulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappula -10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nappula -10

Jäsen
17.02.2010
126
0
16
Tampere
Minulla oli tällä viikolla 15.2. ihan rutiini gyneaika (vuositarkastus). Varasin ajan jo ennen kuin tiesin olevani raskaana, joten en saanut käynnillä selvyyttä vielä sikiön sydänäänistä, koska enhän aikaa varatessani tiennyt tästä tilanteestani vielä mitään. ;)

Olin maanantaina rv 5+1, ja sisätutkimus ultralla kodussa näkyi pieni "nesterakkula" ja gyne sanoi, että löydös vastaa viikkojani. Hän harmitteli kovin, ettei aikani ollut vasta ensi viikolla, niin olisimme voineet EHKÄ jo kuulla sydänäänetkin.

Nyt siis suunnittelen uuden ultra-ajan tilaamista ensi viikon lopulle, kun on rv 6+4 - 6+5. haluan tietää löytyykö sydänäänet, koska pelkään hurjasti tuulimunaraskautta. Niitä on ollut lähipiirissäni usein.

Oletteko siis saaneet sydänääniä kuulumaan rv 6+4 aikoihin?? Odotan kärsimättömänä... tahtoisin niin kuulla ne pienet äänet. Neuvolaan soitan huomenna ensimmäistä kertaa ja varailen ensimäistä käyntiäni.

Paljon on siis uutta nyt elämässä.. :heart:

Aika harvinaista kuulla noilla viikoilla kun sydän on nuppineulan pään kokoa tai jotain sellaista.

Tosin jotkut kivenkovaan väittää muuta.

Mutta miksi ne äänet pitää kuulla? Eikö se riitä että näkee ultrassa sykkeen? Oletko varma että gyne sanoi nimenomaan kuulla eikä nähdä kun puhui sykkeestä?

Jos viikot pitää täysin paikkansa niin kyllä pitäisi ultrassa sykkeen näkyä ainakin. Mutta jos heittoa on vähänkin on riski ettei sykkeet näy, odottelisin rv 7-8 ettei tarvii säikkyä

Samoin vastaan kun ylemmät.Sydänääneet kuuluu yleensä noin 10 viikolta eteenpäin.Mutta sydämen sykkeen voi havaita/nähdä ultralla jo noilla sun mainitsemilla viikoilla6+

Itse olin gynekologin ultrassa rv6+3 ja näin sekä kuulin sydänäänet!
Tämä riippuu siis laitteesta!
En sitten tiedä mitä laitteita käytetään missäkin paikoissa....
Dopplerilla kuuluu äänet vasta 10+....

Lara- rv7+5

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Samoin vastaan kun ylemmät.Sydänääneet kuuluu yleensä noin 10 viikolta eteenpäin.Mutta sydämen sykkeen voi havaita/nähdä ultralla jo noilla sun mainitsemilla viikoilla6+

Kirjoitin siis siinä määrin väärin tuohon aloitukseen, että taroitin siis sydänäänten/ sykkeen näkemistä. :snotty: Tottakai minulle riittää jo sekin, en tarvitse tuota kuulemista tässä vaiheessa. Sykkeen näkeminen vain rauhoittaisi, ja antaisi tiedon siitä, että sikiö on lähtenyt kehittymään normaalisti.

Ehkäpä siis tilaan yksityiseltä gyneltä ultran päiville 6+4/ 6+5, jos vain aikoja löytyy. Muussa tapauksessa meneekin sitten rv 8 alkupuolelle.

Anteeksi pienet kompastelut termistössä, olen ensimmäistä kertaa tässä tilanteessa ja kaikki asiat eivät todellakaan ole selviä.... =) :heart:

Kävin alkuraskauden ultrassa 7+0 yksityisellä (joilla on ihan tosi paljon paremmat laitteet kun julkisella puolella ainakin täällä meilläpäin), ja alakautta tehdyllä ultralla saatiin kuunneltua sydänääniä, siellä se jumpsutti kovasti :) Eli riippuu laitteesta, vatsan päältä ei kyllä kuulu mutta hyvällä ultralla pitäis kuulua.

Alkuperäinen kirjoittaja titityy80:
Kävin alkuraskauden ultrassa 7+0 yksityisellä (joilla on ihan tosi paljon paremmat laitteet kun julkisella puolella ainakin täällä meilläpäin), ja alakautta tehdyllä ultralla saatiin kuunneltua sydänääniä, siellä se jumpsutti kovasti :) Eli riippuu laitteesta, vatsan päältä ei kyllä kuulu mutta hyvällä ultralla pitäis kuulua.

Vatsan päältä ei rv 6 tienoilla edes näy mitään muuta kun laajentunu kohtu, ainakaan meidän neuvolan vehkeillä...

Mutta alakautta pitäis näkyä syke joo.. =)

Jeps, nyt on varhaisultra varattu paivälle 6+5, eli toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että pieni syke näkyisi. =) :heart:

Ensimmäinen neuvola on 9.3. ja kovin oli mukavan tuntuinen terveydenhoitaja, kun soittelin. Kovin kyseli vointejani ja kannusti iloitsemaan uudesta pikkuisesta, eikä suotta murehtia pahoja asioita (tuulimuna, keskenmeno ym.).

Ja oikeassahan hän onkin, ILOITAAN, kun ei ole todistettua aihetta suruun!!! :flower: :p

Yhteistyössä