Sydämestä ottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akkavalta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Akkavalta

Jäsen
15.12.2006
651
0
16
Mullon ollut täs viimesen vuoden aikana stressiä ja sen seurauksena tuntuu et sydämestä ottaa. Sellainen puristava tunne. Ja pari kertaa on pitänyt ihan vetää ittensä köyryyn ku yhtäkkiä on sattunut.
Mitä tekisitte minun sijassani? Kävisittekö lääkärissä?
Olen lukenut jostain et vaik tuntuu et sydämestä ottaa niin vika ei välttämättä ole sydämessä vaan stressin takia rintakehän lihakset on kireellä ja niihin lihaksiin sattuu eikä sydämeen, tai jotain sinne päin.
Toisaalta minua pelottaa kun olen yksinhuoltaja et mitä lapsilleni tapahtuu jos nyt kuukahdan sydänkohtaukseen.
Kantsisko varmuuden vuoksi käydä näyttäytymässä lekurilla. Tavallaan hävettäis mennä sinne jos ei mitään vikaa löydykään.

En ymmärrä tuota asennetta, että miksi ei voi mennä lääkäriin, jos ei vaikka löydykään mitään vikaa. :o Parempi kai se niin päin on, jos ei löydy mitään. Mutta saapahan siihen asiaan ainakin selvyyden!

Lääkäriin! Miehelläni oli samanlaisia ongelmia. Lääkäri totesi, että lihakset kiristyy ja aiheuttavat kyseistä tunnetta. Sai lääkettä jota ottaa tarvittaessa. Laukaisee lihaskireyden... Jotain propal nimistä tai jotain sinne päin.

Nytki kokoajan puristaa.
Pitäs hierojalla käydä, sekin vois auttaa.
En tiedä. Kyl kait täs vois lekuril käydä. Jotenkin vain tuntuu et vika ei kuitenkaan ole sydämes vaan nois kireis lihaksis.
Toisaalt äidilläni on sydämen vajaatoimintaa et ei minunkaan sydämeni välttämät täysillä käy:(

Eihän siinä mitään hävettävää ole jos mitään ei löydy! Mene vain lääkäriin niin ei tarvi ainakaan pelätä ja miettiä että onko jotain vikaa vai ei. On minullakin vihlonut sydämen kohdalta mutta se on vain stressistä. Mun sydän tutkittiin juuri keväällä ja kaikki ok.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:08 mina vaan kirjoitti:
Lääkäriin! Miehelläni oli samanlaisia ongelmia. Lääkäri totesi, että lihakset kiristyy ja aiheuttavat kyseistä tunnetta. Sai lääkettä jota ottaa tarvittaessa. Laukaisee lihaskireyden... Jotain propal nimistä tai jotain sinne päin.
Ei kyl huvittas mitään lääkkeit ruveta syömään. Kui kauon niitäki pitäs syödä ku stressin aiheuttaja ei ole poistumassa elämästäni vielä pitkiin aikoihin.

mulla oli joku aika sitte sellasta että pisti sydämeen ja puutu pikkuhiljaa kaikki paikat. Menin lääkäriin ja tutkimuksia tehtiin, diagnoosi oli hyperventilaatio kohtaus eli stressin aiheuttamaa oli tuo. Antoi neuvon hengittää jatkossa paperipussiin jos tuollanen tulee kun siinähän itse pahentaa oloaan jos menee paniikkiin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 11:17 piprane ema kirjoitti:
mulla oli joku aika sitte sellasta että pisti sydämeen ja puutu pikkuhiljaa kaikki paikat. Menin lääkäriin ja tutkimuksia tehtiin, diagnoosi oli hyperventilaatio kohtaus eli stressin aiheuttamaa oli tuo. Antoi neuvon hengittää jatkossa paperipussiin jos tuollanen tulee kun siinähän itse pahentaa oloaan jos menee paniikkiin.

Mul oli kerran menkkakivut niin kovat et hengitin liian tiheään ja rupes käsiä kouristeleen. Poikakaveri soitti lekurituttavalleen joka sanoi et rauhoittaa hengitys ja hengittää paperipussiin jos ei muu auta. No mä lopetin sen huohotuksen ja se auttoi. Oli se kyl pelottavaa ja ikävää ku kädet rupes vetään nyrkkiin ihan itestään.

Yhteistyössä