sydämen ultraääni, ruokatorven kautta :O

halvalla ei saa hyvää

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
2 814
2
38
elikäs tänään soittivat taysista että huomena klo 9 tarvis olla siellä sydämen ultrassa, tehdään kuulemma ruokatorven kautta, enkä saa syödä enkä juoda puolenyön jälkeen... onko kukaan ollu ja onko niin epämiellyttävää miltä se kuulostaa... :x mutta josko sieltä sit ees löytys se vika mikä mua kipeenä pitää viikkotolkulla.. :/

Minulta on sydän ultrattu OYS:ssa ja ihan vaan rinnan päältä ja kaikki meni oikein hyvin! Kuulostaa vähän kummalta tuo juttu.

Saanko kysyä mitä oireita sinulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja vaimo:
Minulta on sydän ultrattu OYS:ssa ja ihan vaan rinnan päältä ja kaikki meni oikein hyvin! Kuulostaa vähän kummalta tuo juttu.

niin mäkin luulin että tehään ihan tosta rinnan päältä... mut ilmeisesti ei sit tehäkään niin kun hoitsu soittaessaan sano ton ruokatorvihomman :/ mulla on ollu kuumetta 18.7 alkaen, hengenahdistusta, rintakipua... sivuääni löyty sydämestä ja veren hapetus oli jossain vaiheessa heikohko... lisäks tukosarvo taivaissa, nyt se on jo laskenut lähes normaaliin...

Alkuperäinen kirjoittaja Rekka-Paula:

niin mäkin luulin että tehään ihan tosta rinnan päältä... mut ilmeisesti ei sit tehäkään niin kun hoitsu soittaessaan sano ton ruokatorvihomman :/ mulla on ollu kuumetta 18.7 alkaen, hengenahdistusta, rintakipua... sivuääni löyty sydämestä ja veren hapetus oli jossain vaiheessa heikohko... lisäks tukosarvo taivaissa, nyt se on jo laskenut lähes normaaliin...

Huh...toivotaan, ettei olisi mitään vakavaa! :hug:

Huh...toivotaan, ettei olisi mitään vakavaa! :hug:

toivotaan... :)

ne ultraa ruokatorven kautta siksi, että näkisivät läpän toiminnan kunnolla. en muista mitä kaikkea siitä näki paremmin ku rinnan päältä ultratessa mutta kuitenkin. paremman näkyvyyden saavat. toivottavasti se selviää että mikä on vialla :hug:

Toivotaan ettei olisi mistään vakavasta kyse :hug:

Jokseenkin ällöttävältä tuo ruokatorven kautta ultraaminen kuulostaa, mutta ei se varmaankaan kovin kamalaa ole. Mulla on tähystetty vatsalaukku pari kertaa, eikä se ollut kamalaa, ja jokseenkin samanlainen putki tuossakin kai ruokatorven kautta sisään laitetaan, olettaisin...korjatkaa jos olen täysin väärässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Toivotaan ettei olisi mistään vakavasta kyse :hug:

Jokseenkin ällöttävältä tuo ruokatorven kautta ultraaminen kuulostaa, mutta ei se varmaankaan kovin kamalaa ole. Mulla on tähystetty vatsalaukku pari kertaa, eikä se ollut kamalaa, ja jokseenkin samanlainen putki tuossakin kai ruokatorven kautta sisään laitetaan, olettaisin...korjatkaa jos olen täysin väärässä.

juu mä oon menossa tuohon vatsalaukun tähystykseenkin :x

hyi helv... mikä kokemus, niin nöyryyttävä ettei ookaan ollu :/ ja teki inhottavaa, ei se letkun nieleminen mut se kun sitä ultraa sitten väänneltiin ja käänneltiin ja tutkimus vaan kesti ja kesti, räkä valu nenästä, sylki ja mahahapot suusta, hyi yök! :x vieläkin on kurkku kipee :(

eikä vieläkään sitä vikaa sit löytyny :/

hyi helv... mikä kokemus, niin nöyryyttävä ettei ookaan ollu :/ ja teki inhottavaa, ei se letkun nieleminen mut se kun sitä ultraa sitten väänneltiin ja käänneltiin ja tutkimus vaan kesti ja kesti, räkä valu nenästä, sylki ja mahahapot suusta, hyi yök! :x vieläkin on kurkku kipee :(

Ymmärrän et on varmaan ollut kamala, mutta mutta - nyt olisin sinuna tosi onnellinen ettei siellä näkynyt mitään hälyyttävää!

Alkuperäinen kirjoittaja 123:

Ymmärrän et on varmaan ollut kamala, mutta mutta - nyt olisin sinuna tosi onnellinen ettei siellä näkynyt mitään hälyyttävää!

no en enää tiä mistä pitäis olla onnellinen kun oireet vaan jatkuu ja mistään ei löydy mitään... ainoo mitä ei oo vielä tutkittu on vatsalaukku... ( ja pää :xmas: ) ois kiva olla joskus taas terve, edes suurinpiirtein. oisin kyllä, jos ihan totta puhutaan, toivonu että jotain ois löytyny että sais lääkkeet jos niitä tarvis tai edes jonkun hyvän syyn tähän sairasteluun :headwall:

Yhteistyössä