Sydänvian toteaminen koiralla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koirasta huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koirasta huolissaan

Vieras
Koirallani ikää 12v ja nyt olen muutama kertana ihmetellyt läähättämistä, johon ei liity kovaa kuumuutta tai kovempaa liikuntaa. Koira on kyllä muutoin oma iloinen itsensä. Todetaan esim. sydämen vajaatoiminta pelkällä kuuntelulla? Vai vaaditaaanko diagnoosia rauhouttamisen kanssa tehtäviä tutkimuksia.

Meillä ultrattiin sydän sivuäänien vuoksi ja pelättiin sydänvikaa. Ei kuitenkaan ollut mitään kovin vaarallista. Joku kammio oli paksuuntunut tms. mut ei vaarallista.

Koiraa ei rauhoitettu ultrattaessa. Ihan hyvin antoi katsella.

Niin ja lisäys: otettiin myös röntgenkuva. Oletan, että jos on vanhan koiran sydänvika, sydän on sen verran laajentunut tms. että näkyy röntgenissäkin. Ultrassa vaan näkee ne virtaukset ja läpät yms. tarkasti.

Suosittelen kuvauttamaan koiran.omallemme määrättiin sydänlääkitys pelkän kuuntelun perusteella.koira oli kuolla lääkitykseen.kuvauksissa selvisi vian olevan keuhkoissa

Meillä ultrattiin sydän sivuäänien vuoksi ja pelättiin sydänvikaa. Ei kuitenkaan ollut mitään kovin vaarallista. Joku kammio oli paksuuntunut tms. mut ei vaarallista.

Koiraa ei rauhoitettu ultrattaessa. Ihan hyvin antoi katsella.

Meillä kerran ultrattu kun märkäkohtua todettiin. Ja siinä minä makasin koiran päällä ja lääkäri yritti koukkia mahan puolta minun pidellessäni. Koira oli siis aivan kauhuissaan. Jos meillä on sydänvika ja ultrataan siinä on varmaan jo sydänkohtauksen vaara...

Uusimmat

Yhteistyössä