No.. Nyt lähti sit ensimmäinen aamu ilman miestä käyntiin... Eli siis
Olkkikselle:
meillä mies piti isyysloman kokonaisuudessaan heti kun poju syntyi, ja tänään palas siis töihin.
Viime yö oli rankka, kun jouduin ite joka kerta herään pojun ruokkimaan, aikaisemmin mies on ottanut aina ilta- tai aamuvuoron pullon kanssa jotta mä saisin unta. Onneks poju nukahti melkein joka kerta ruuan jälkeen, aamuyöstä jouduin tunnin valvomaan ja pitämään sylissä kun tuli vatsavaivoja
Pojun nimi on ollut valmiina jo pidemmän aikaa. Tiedot lähetettiin maistraattiin heti kun paperit tuli kotia
Nimenantojuhlat on 26. pv, jotenka sen jälkeen se on sitten ihan julkinen tieto... Hih.
tyttönen: mulla tuli alkuun tosi paljon maitoa, mutta nyt se on jotenkin tasaantunut. En oo oikeestaan edes enää "joutunu" lypsään, toki joka yöks yritän pumppaa ainaki yhen ruokasatsin pojulle... jos tissin kans menee tappeluks. Mä en yöllä ala tuntia sen kans venkoomaan...
Jos mulla tulis reilusti maitoa, varmaan eka tietty pakastaisin omaan käyttöön, ja sit varmasti olisin myös halukas luovuttaan jos olis niin runsaasti...
Mut mun maitoo ei kyllä huolittais mun lääkityksen takia! Vaikka mulle neurologi on antanut ihan ok-luvat imettää kun sitä lääkettä erittyy äidinmaitoon niin vähän, istukankin kautta meni enemmän... Joten poju ei pitäs olla mitenkään doupattu
Vielä tosta imetyksestä:
-Sujuuko?
-Missä asennossa?
-Kumilla vai ilman?
-Kauanko kestää keskimäärin?
-Kuinka usein?
-Tarviiko lisäks antaa pulloo?
Mä en ite nauti kovinkaan tosta imettämisestä... Jotenkin koen sen tosi turhauttavana, kun vie niin paljon aikaa... Kai mä sit oon vaan sen verran itsekäs, mut siis... Se vaan on.
Maitoa tulee, ja poju sitä imee. Mut sit se alkaa jossain vaiheessa takkuamaan. Nukahtelee kesken kaiken, vaikka ei oliskaan vielä nälkä lähteny.. Ja useimmiten se on sellanen
tunnin operaatio. Ja mulla ei ees oo mtn hajua kauan sen
pitäis kestää!
Rintakumia käytetään, sillä mun tissit on sen muotoset, et ei mee kyllä tuon suuhun ilman tappelua, ainakaan jos ne on ihan täynnä... Ja joo, oon yrittäny myös ottaa sitä pois kesken kaiken. Kauhee raivotappelu siitä aina tulee... Kertaakaan ei oo viel tippaakaan saanu, vaik sitkeesti oon yrittäny olla sen kans ilman sitä.
Ja kuinka usein? Välillä tuntuu, et
kokoajan!! Joskus menee neljäkin tuntia, mut sit taas välillä se vetää 2h välein, ja siis siinä menee se tunti, joten periaatteessa joudun joka toisen tunnin makaamaan tissi paljaana. Sit pitäs vielä vaippaa vaihdella ja iteki keretä syömään jossain välissä!!! :kieh:
Asennoista, meillä syödään yleensä makuultaan... Se on pojun lempiasento, ja niin myös mun. Välillä sit istualteen sohvalla tyynyn päällä. Mut sylissä se ei viihdy...
Ja sitä
imetystukisivustoa oon lukenu vaik kuinka paljon, mut ei se kyllä oo mulle mitään käytännössä antanut. Asentoja on kokeiltu, mut paras on imun kannalta toi makoilu. Sillä siis mennään.
Jos johonkin lähdetään, tai vieraita tulee, annan yleensä pulloa. Tosin ei oo vielä tarvinnu missään liikenteessä antaa pulloo, koska ollaan tehty vaan pieniä reissuja lähelle. Mut jatkossa kyllä....
Blääh, siinä mun avautumista. Tossa meni aamu sillai, et 7 aikaan poju imi toisen tissin tyhjäks... ja se vei n.45min.... Veti vartin unet ja ssit huus uudelleen nälkää... Ja veti sit toisesta tissistä puol tuntii... Ei se näin voi mennä!!! :kieh: :'( Vai meneekö? Onko tää oikeesti tätä ainaki seuraavat 3kk?? Jos on, ni mä en kyllä ala!!! :x
Nyt se nasukka nukahti mun syliin, Lodger Shelterissä - joka on muuten ihan loistava peli nukuttamiseen ja muutenkin kärtty-kallen rauhoittamiseen...! Suosittelen...!!! Ja sen saa vissiin kans turvakaukaloon kiinni, kun on reikä tuolla haarojen kohalla
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/05620-0803_lim_full.jpg
Nyt jos jois kupillisen kahvia ja perehtyis nettishoppailun ihmeelliseen maailmaan... Metalliliiton työttömyyspäivärahat tipahti viime viikolla tilille, eihän niitä oo odoteltu ku toukokuusta lähtien!!! :headwall:
Roona&Poju