**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** syyskuussa

Täällä heittävät läppää:

Anrika 21v & "pikku-ukko" s.5.8.09 Kolmas. JKL
Roona82 27v & Vili s.21.8.09 Esikoinen. Tampere
Vivid 24v & "Hippu" s.26.8.09 Esikoinen. Tampere
Hiljaisuus & "tytylä" s.29.8.09 Kolmas. Oulu
tyttönen & "prinsessa" s.3.9.09 Kakkonen
jooseppi & "neiti" s.4.9.09
esmeralda- & "Pikku jätkä" s.5.9.09 Kakkonen. Kuopio
odottava ja onnellinen 21v & "rinsessa" s.6.9.09 Helsinki
Usvatähti 32v & "neiti" s.6.9.09 Oulu
Tepa75 & Tyttö 6.9.09 Neljäs. Ruokolahti
mama-84 25v & "kääpiäinen" s.8.9.09 Rauma
Tikrutar82 & "Tyttö" s.8.9.09 Esikoinen. Imatra
ViiVi09 25v & "poitsu" s.090909 Esikoinen. Riihimäki
Naksos & "Miina" s.090909 Neljäs.
olkkis74 & "Pikku-A" s.10.9.09 Kakkonen. Vantaa
zeny 21v & "pieni-mies" s.11.9.09 Kakkonen. Kuopio
Cummastelija & "Leidi" s.11.9.09 Esikoinen.
MillionNights-82 & Sanni s.13.9.09 Viides. Mustasaari
Helinä83 & "Tyttö" s.13.9.09 Esikoinen. Tampere
Nuppu09 & "Tytteli" s.15.9.09 Viides. Hyvinkää.
Miimumaija 23v & "Pupu" s. 15.9.09 Esikoinen. Helsinki
zuttu & "Tyttö" s.16.9.09 Esikoinen
vauvakuume83 25v & Saara s.24.9.09 Esikoinen. Lohja
Jellona84 25v & "Rakas" s.24.9.09 Kolmas. Orivesi

Tämä on jakautuneiden jatkopino Syyskuun Sydäntenmurskaajien ketjusta.
Eli meillä on ollut LA siinä syyskuulla 2009
Täältä siis:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1505277

Laittakaas ahkerasti keskustellen minkä tissi- ja vaippakiireiltänne ehditte! Ja mulle yksäriä jos aktiivisesti tulee tänne palstaileen ja haluu nimimerkin tohon listaan [vaiks esim. oma ikä, lapsen nimi ja syntymäaika, ja paikkakunta ...siis näin halutessa.] Muokkailen tätä aloitusviestiä pikkuhiljaa kun homma lähtee rullaamaan.

MUUTA:

Syyskuun Sydäntenmurskaajat löytyy myös FACEBOOKISTA
Laittamalla yksityisviestiä [oman sähköpostiosoitteesi] nimimerkille Usvatähti [ryhmän perustaja], niin sut voidaan kutsua jengiin, koska se on siis salattu. Multa voi toki myös kysellä lisää..

-Roona82-

Juup, yleisön painostuksesta oli vissiin jo aika tänneki pinoutua... :LOL:
Noh... Galluppia tai keskustelun avaus oikeestaan kun porukka tänne eksyy: Mites on vauva-arki lähteny sujumaan?

Poju täytti eilen 3vko, ja reilut pari viikkoo ollaan nyt kotosalla oltu... Ja eiköhän tää pikkuhiljaa ala sujumaan. Arki pamahtaa tosin naamalle maanantaina, kun mies palaa töihin. Sit sen oikeastaan vasta näkee miten homma alkaa etenemään...!
Tavallaan pelottaa, että miten mä selviän yksin. Kun nyt on voinut aina mieheltä pyytää jotain apuja jos ite tarvii jotain muuta tehä tms. Sit se onkin mun oltava yhtäkkiä 8h putkeen pojun kanssa kahden. Pitäs ehtii iteki aina syömään ym. Mut pakko ne päivät on alkaa sovittaan tuon pikku-ukon rytmin mukaan. Ja eiköhän se onnistu. Pitää vaan muistaa yrittää olla stressaamatta ja NUKKUA jos väsyttää kun poju nukkuu!!!

Tällasta tää sitten on. Joka päivä oon oppinu jotain uutta ja ihmeellistä. On se ihanaa olla äiti :)

Roona

Moikka,

Roona enpä pystykään lähettää sulle yksäriä ku sun postilaatikko on ihan täynnä. Tässä meidän neidin tiedot 4.9.09, syntynyt naistenklinikalla, pituu 48 cm ja paino 3819g

kirjoittelen viel myöhemmin lisää

No meillä kotielämää takana vasta vajaa vuorokausi mutta hyvin on sujunut... Tosin tissittelyn kanssa meinaa pojalla välillä mennä hermot kun unohdin ostaa rintakumin. Onneksi pullokin kelpaa... :D

Onko teillä jo isyysloman aikataulu kaikilla selvillä? Meillä ei ole vielä ku mies on kesälomalla vielä ensi viikon. Katsellaan sitten viikon aikana miten tämä elämä alkaa sujumaan kun tässä on kuitenkin kaksi niin eri-ikäistä lasta joiden tarpeet on hoidettava.

Olkkis ja Pikku-A

Onnea kaikille vauvautuneille :heart:

hyvin on lähtenyt sujumaan täälläkin. Tyttö on nyt 10 vrk, syö tosi hyvin ja nukkuu myös..on pari kertaa jo vetässyt unta putkeen 6 tuntia yöllä :eek:
Mies on nyt isyyslomalla 2 viikkoa, jäi keskiviikosta. Esikko on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan, innoissaan koko ajan pusuttelemassa, silittämässä päätä jne :heart: Mustasukkainen ei oikein "ymmärrä" olla, hieman enemmän ehkä halailee meitä, mutta toistaiseksi ei muuta.
Maitoa tulee ja tulee...meijeri oon :LOL: aloin luovuttaan jo maitoa taysiin.. 2 kertaa ovat jo hakeneet..ehkä mä tienaan noilla rahoilla meille uuden tv.n tai jotain... :whistle:
Mun on pakko lypsää joka kerta ennen kun alan imettää, muuten on koko tyttö maidossa..Parhaiten oon saanut molemmista yhteensä noin 450ml...että sellanen meijeri.. :LOL: :LOL: Onko joku muu joka luovuttaa maitoa?

mitäs muuta... hei syökö teillä vauvat tuttia?tämä neiti syö kyllä, mutta nukahtaa myös ilmankin. yleensä syö hetken ja sitten tiputtaa pois..

roonalle yksärillä laitettu tiedot... mä yritän ahkerammin kirjoitella tänne puolelle, kun en tonne odotuspuolelle niin paljoa ehtinyt kirjoitella.

tyttönen ja prinsessa 10vrk :heart:

Oletteko muuten nimiä jo miettineet??

Mä päivitin sen mitä kykenin, jos jotain menny ohi, niin... ilmoittakaa. Ny pitäs kyl noita yksäreitäki taas mahtuu.
Poju huutaa taas ruokaa. Täs on syöntien välillä aina sellanen tunnin rako ku ehdin jotain tekeen... Prkl.... |O :kieh:

Tyttönen: Mä ajattelin yrittää pärjätä ilman tuttia mahdollisimman pitkään vaikka kyllähän noita tuolla kaapissa onkin. Tosin Pikku-A on vasta 3vrk vanha joten ei välttämättä vielä tiedä miten kova imemisen tarve sällillä yleensä edes on.

Nimistä: Me sovittiin että mies saa päättää kutsumanimen ja minä toisen. Pari vaihtoehtoa oli ainakin tuossa joku viikko sitten. Nyt ei olla ihan äsken puhuttu tuosta. Katsellaan vielä hetkinen että millainen tuo vauva on ja miltä hän näyttää.

Olkkis ja Pikku-A

Jee!! kiitti Roona uudesta pinosta! :hug: :flower:

TYTTÖNEN:
Täällä ei vielä luovuteta..esikoisen aikaan luovutin maitoa..mutta nyt tuo jätkä syö IHAN tajuttomasti!
Tutista..ei pahemmin syö...pitää olla REAL tissi et kelpaa ;) mut tosi harvoin saattaa ottaa jos nukuttaa syönnin jälkeen..

Onko muilla tämmöstä?:
jätkä tankkaa vähän väliä hirmu määriä, sit vinkuu ja kitisee..pieree kauheesti..
Joka vaipassa kakkaa..ei oot ullut reiluun viikkoon yhtään pissa vaippaa, kun aina on kakkaa mukana...
Cuplatonta ostin,mut en vielä käyttänyt..

Onneksi neuvolatäti tulee tänään kotikäynnille, niin voipi kysellä mitä teen tuon kanssa..

Nimestä: luultavasti alkaa nimi samalla kirjaimella kun esikoinen eli V:llä..muutama vaihtoehto meillä on..mut katellaan eka sitä miltä jätkä näyttää...ennenkuin nimi päätetään

esmeralda- & pikku jätkä 9vrk

No.. Nyt lähti sit ensimmäinen aamu ilman miestä käyntiin... Eli siis Olkkikselle: meillä mies piti isyysloman kokonaisuudessaan heti kun poju syntyi, ja tänään palas siis töihin.
Viime yö oli rankka, kun jouduin ite joka kerta herään pojun ruokkimaan, aikaisemmin mies on ottanut aina ilta- tai aamuvuoron pullon kanssa jotta mä saisin unta. Onneks poju nukahti melkein joka kerta ruuan jälkeen, aamuyöstä jouduin tunnin valvomaan ja pitämään sylissä kun tuli vatsavaivoja :(

Pojun nimi on ollut valmiina jo pidemmän aikaa. Tiedot lähetettiin maistraattiin heti kun paperit tuli kotia :) Nimenantojuhlat on 26. pv, jotenka sen jälkeen se on sitten ihan julkinen tieto... Hih.

tyttönen: mulla tuli alkuun tosi paljon maitoa, mutta nyt se on jotenkin tasaantunut. En oo oikeestaan edes enää "joutunu" lypsään, toki joka yöks yritän pumppaa ainaki yhen ruokasatsin pojulle... jos tissin kans menee tappeluks. Mä en yöllä ala tuntia sen kans venkoomaan...
Jos mulla tulis reilusti maitoa, varmaan eka tietty pakastaisin omaan käyttöön, ja sit varmasti olisin myös halukas luovuttaan jos olis niin runsaasti...
Mut mun maitoo ei kyllä huolittais mun lääkityksen takia! Vaikka mulle neurologi on antanut ihan ok-luvat imettää kun sitä lääkettä erittyy äidinmaitoon niin vähän, istukankin kautta meni enemmän... Joten poju ei pitäs olla mitenkään doupattu :LOL:

Vielä tosta imetyksestä:
-Sujuuko?
-Missä asennossa?
-Kumilla vai ilman?
-Kauanko kestää keskimäärin?
-Kuinka usein?
-Tarviiko lisäks antaa pulloo?

Mä en ite nauti kovinkaan tosta imettämisestä... Jotenkin koen sen tosi turhauttavana, kun vie niin paljon aikaa... Kai mä sit oon vaan sen verran itsekäs, mut siis... Se vaan on.
Maitoa tulee, ja poju sitä imee. Mut sit se alkaa jossain vaiheessa takkuamaan. Nukahtelee kesken kaiken, vaikka ei oliskaan vielä nälkä lähteny.. Ja useimmiten se on sellanen tunnin operaatio. Ja mulla ei ees oo mtn hajua kauan sen pitäis kestää!
Rintakumia käytetään, sillä mun tissit on sen muotoset, et ei mee kyllä tuon suuhun ilman tappelua, ainakaan jos ne on ihan täynnä... Ja joo, oon yrittäny myös ottaa sitä pois kesken kaiken. Kauhee raivotappelu siitä aina tulee... Kertaakaan ei oo viel tippaakaan saanu, vaik sitkeesti oon yrittäny olla sen kans ilman sitä.
Ja kuinka usein? Välillä tuntuu, et kokoajan!! Joskus menee neljäkin tuntia, mut sit taas välillä se vetää 2h välein, ja siis siinä menee se tunti, joten periaatteessa joudun joka toisen tunnin makaamaan tissi paljaana. Sit pitäs vielä vaippaa vaihdella ja iteki keretä syömään jossain välissä!!! :kieh:
Asennoista, meillä syödään yleensä makuultaan... Se on pojun lempiasento, ja niin myös mun. Välillä sit istualteen sohvalla tyynyn päällä. Mut sylissä se ei viihdy...
Ja sitä imetystukisivustoa oon lukenu vaik kuinka paljon, mut ei se kyllä oo mulle mitään käytännössä antanut. Asentoja on kokeiltu, mut paras on imun kannalta toi makoilu. Sillä siis mennään.
Jos johonkin lähdetään, tai vieraita tulee, annan yleensä pulloa. Tosin ei oo vielä tarvinnu missään liikenteessä antaa pulloo, koska ollaan tehty vaan pieniä reissuja lähelle. Mut jatkossa kyllä....

Blääh, siinä mun avautumista. Tossa meni aamu sillai, et 7 aikaan poju imi toisen tissin tyhjäks... ja se vei n.45min.... Veti vartin unet ja ssit huus uudelleen nälkää... Ja veti sit toisesta tissistä puol tuntii... Ei se näin voi mennä!!! :kieh: :'( Vai meneekö? Onko tää oikeesti tätä ainaki seuraavat 3kk?? Jos on, ni mä en kyllä ala!!! :x

Nyt se nasukka nukahti mun syliin, Lodger Shelterissä - joka on muuten ihan loistava peli nukuttamiseen ja muutenkin kärtty-kallen rauhoittamiseen...! Suosittelen...!!! Ja sen saa vissiin kans turvakaukaloon kiinni, kun on reikä tuolla haarojen kohalla :p
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/05620-0803_lim_full.jpg

Nyt jos jois kupillisen kahvia ja perehtyis nettishoppailun ihmeelliseen maailmaan... Metalliliiton työttömyyspäivärahat tipahti viime viikolla tilille, eihän niitä oo odoteltu ku toukokuusta lähtien!!! :headwall:

Roona&Poju

Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
Onko muilla tämmöstä?:
jätkä tankkaa vähän väliä hirmu määriä, sit vinkuu ja kitisee..pieree kauheesti..
Joka vaipassa kakkaa..ei oot ullut reiluun viikkoon yhtään pissa vaippaa, kun aina on kakkaa mukana...
Cuplatonta ostin,mut en vielä käyttänyt..
Meillä oli kamala ummetus eka viikko kun oltiin kotona, sit alko noi muut vatsavaivat... Meille neuvolasta suositeltiin Rela-tippoja.. Ja ne on saanu vatsan vähän kyl tasapainoon. Mut kyllä joo noi ilmavaivat on pojulla välilllä pahoja. Tissilläki aina pysähtyy piereskeleen. Heh, mut hyvä että kuitenkin ilma tulee läpi. Ja hei: Se on hyvä että kakkaa tulee!!! Olkaa tyytyväisiä siitä! On yhtä helvettiä kun sitä ei tule, ja joutuu kuumemittarilla tyhjentään :'(

Ja vielä: Murisee ja kourii rintoja, juo suureen suorastaan ryyppäämällä ääneen kulauttelemalla ja samalla piereskelee, nukahtaa rintojen päälle kuola valuen... Mikä se on???? Se on tyypillinen äijä!!! Mun mieskään ei oo noin paha!!!
:LOL:

heipä hei :) yritän päästä aina mahd usein tänne kirjottelemaan kun tällainen ihana pino nyt on =) Pistin Roonalle viestillä tiedot, mut en huomannu sitä että vaikka me asutaan riksussa niin poikahan synty tayssissa.. onko sillä edes väliä noissa tiedoissa mutta tuli vaa mielee :D
Täällä on juotu pullosta ja tisua, rinnat alko vuotaa niinku seulat niin on ollu pakko pumpata ja oon sitte antanu saman tie melkei pullosta ja hyvin menee kummastaki pullosta ja tisusta :) itseasias niin hyvin että toinen rinnanpää on rikkunu :/ ja nyt en siis voi imettää siitä ollenkaa, toisesta vaa ja nyt toivon et paranis äkkii ettei sit käy niin että kerkiää toinenki rikkuu ja sit on pakko antaa korviketta :/
Esmeralda meillä on ollu just tollasta samanlaista ja rela-tipat aion alottaa tänää nyt ku se taas muistu tosat sun jutust mielee :) tipat on valmiiks ostettu onneks jo :)
Imetyksestä sujuu kyllä, kun kerra tissiki on rikki :LOL: makuullaa ollaa nytte imetetty ku se kerran on sujunu ja ilman kumia :D sairaalassa piti kumi olla muutamilla kerroilla ku ei poitsu meinannu imee kunnolla, päästi aina irti ja sit vielä nukahteliki kesken kaiken.. mutta sairaalassa onneks päästii siitä jo eroo eikä enää tartte sitä käyttää.. kauanko, hmm.. en nyt taas oo kattonu ees kelloo ku on ollu tyytyväinen.. sairaalassa oli n3h välei ja yks kerta nukkua posootti 5h putkee :D lauantaina ku tultii kotio nii poitsulla meni jotenki rytmit sekasi ja ei meinannu nukahtaa, koko ajan olis ollu tissillä ja nukku vaa hetke.. eilen heräili tunnin välei syömää.. Yöllä alko taas tasaantuu syönnit ja aamulla nukuttiinki piiitkää =) nyt nukkuu taas kohta 3tta tuntii, eiköhän sieltä kohta herätäki taas :)
Missäs teillä nukutaan? meillä nukkuu nytte omassa sängyssään mutta öisin oon pitäny vierellä ku on niin paljo helpompaa vaan pistää se tissi suuhun ja jatkaa unia jos ei vaippaakaa tartte kattoo =) Vaikka niin meinasin että meillä vauva saa nukkua aina omassa sängyssää mutta niin se vaan on ollu vierellä tuhisemassa :D
Jäikö muuten kuinka raskauskiloja mammoille? Mulle jäi 10kiloo ainaki :whistle: millä ihmeellä niistä pääsee ikinä eroon, aapua.. Vähintää toi tarttis tiputtaa, pakko :)
jaha, johan sitä tuli höpistyä.. nyt tekee välillä jotai muutaki =)

Onnellinen Viivi mamma ja poitsu 5pv =)

Roona: juu mulla on jo pakkasessakin maitoa ihan tarpeeksi, siksi aloinkin luovuttamaan..ja perjantain lypsyt menee automaattisesti pakkaseen, joten meillä on varmasti pakkanen täynnä maitoa jossain vaiheessa, näin oli esikostakin...

Imetys sujuu makuullaan ja sylissä ollessa. 'täällä syödään n. 20minuuttia, varmaan johtuu siitäkin että tyttö saa "takamaitoa" kun lypsän ensin.
Meillä syödään 2-3 tunnin välein, yöllä välit pidempiä 4-5 tuntia. Välit nukkuu hyvin. syö varmaan sen 8-9 kertaa päivässä. pissaa ja kakkaa tulee, eli kyllä tarpeeksi saa maitoa, ja lisäksi on todella tyytyväinen vauva :) ei oo annettu lisämaitoa.

Painosta: laitokselle jäi 4 kiloa ja kotona ollessa on lähtenyt 4 kiloa, eli yhteensä tippunut jo 8 kiloa,alle 2 viikossa :O hurjaa vauhtia kyllä tippuu.
Kyllä se imetys kuluttaa, esikosta tippui imetyksellä 22kiloa...Tietysti toikin menee yksilöllisesti, mutta toivotaan VIIVI että sullakin tippuis :)

jahas josko sitä menis laittaa ruokaa..

Nonni, pian pitää luopuu koneesta :'(
Onneks pääsen miehen koneella käymään aina iltaisin. On tää aika outoo olla ilman konetta, kun on tottunu siihen, että tää päivittäin on aina päällä, milloin missäkin keittiön pöydällä tai sohvan nurkassa tms. ja jos tulee tylsä hetki, voi tulla aina tänne heittään läppää tai facebookkiin tms... Heh, ehkä siis tekee vaan hyvää olla ilman hetki?!!

Nukkumisesta sen verran, että on omassa pinnasängyssä poju nukutettu, ja ihan hyvin se siellä koisaa. Yöllä yleensä nukutellaan se syliin ja sit vaan lastataan se sinne kun on ihan velttona :D Eilen ja tänään, kun mies nousi sängystä ja lähti töihin, oon nostanu pojun sit mun kanssa meidän sänkyyn... Tehny sille sellasen pesän sinne ja ite nukkunu pää siinä hänen vierellään... Kun on meinaan niin väsy aamuisin, että on helpompi hieroa sen masua ja antaa tissiä jos se on siinä vierellä :) Ja muutenkin, onhan se ihana ja lämmin pieni nyytti siinä vieressä ihan parasta!!! :heart:

Mulla jäi sairaalaan kiloja kaiken kaikkiaan varmaan 20kg, ja nytkin tuntuu, et on vielä ihan liikaa, eli mielellään se 15-20kg vois tippua vielä. Ihan älytöntä miten sitä painoo kerty siinä raskauden lopussa!! Ja sairaalassakin tuli varmaan vielä mukavasti lisää ennenkö päästiin synnytys käynnistään. Ne nyt on onneks lähteny pois. Olin ihan muodoton muumi siellä, kamala kattoo niitä synnytyskuviakin, ei edes tunnista itseään!!! :'(

MITES SEKSI?
:D
Onko haluja? Onko joku jo peräti saanut? Kauanko meinasitte odottaa? Ja pitääkö oikeesti muka odottaa sinne jälkitarkastukseen asti? Mulla siihen on mielestäni viel kuukaus aikaa...!!

Mieli tekis jo, ja kaikki ylimääräiset oudot olot ja kiristelytkin on kadonnu tuolta alapäästä... Ja onhan siitä synnytyksestä jo yli 3 viikkoo...... :whistle: :D Ja kyllähän se mieskin jo siihen malliin halii, että vaimoa olis jo ikävä "silläkin tapaa".... :LOL:

Ny mää meen syömään kun poju tuolla edelleen nukkuu. Sit pitäski syöttää taas poju.. Ja sit pitäski lähtee käymään ElisaShopissa tän läppärin kanssa :headwall:

Kahtellaan!!

Seksi ei ainakaa vie kiinnosta sit yhtää.. tosin synnytyksestäkää oo vie kauaa aikaa :) Mutta ei paljo nappaa ku tissit vuotaa ku seulat ja samaten tuo alapää ja kilojaki jäi sen verra etten todellakaa tunne itteeni mitenkää hemasevaks :headwall: :LOL:
Meillä olis perjantaina eka neuvola =) Katotaan paino ja napa :) Ja sitte ens viikolla ku jäbä on tasan kaks viikkoo nii sitte tulee neuvolasta kotikäynnille käymään :)
Hitsi ku olis ihana ilma ja meidän pitää kökkiä sisällä :( Perjantaina vasta ku tulee äippäraha nii voi tilata vaunut eli ne saa sitte ens viikon alus hakee matkahuollost, sitte aletaan vaunuileen urakalla että jos vaikka mammaki pääsis kiloista vähä eroo =) :D

me ootellaan täällä mummua kylään :) siis mun mutsia :D Se odottaa ihan innoissaan että pääsee hoivaileen uuttaa mummun kultaa ja tää mamma oottaa että mummu tulee tosiaa hoivailee :D mäki saan ees vähä hengähtää =)

Kiitos Roona uudesta pinosta! :flower: :hug:

Meillä siis poika jo 1,5kk vanha,mut nyt on vasta toinen viikko meneillää että poika on kotona! Hienosti on kyllä lähtenyt sujumaan vaikka tekemistä riittääkin kun nuo kaks muutaki lasta ovat niin pieniä! :)

Esmerelda
: meillä on kans tuollasta et ilmavaivoja on tosi paljon ja joka vaipassa on kakka! Syönnin jälkeen kitisee ja ähisee mahottomasti massuvaivoja, varsinki jos ei saa röyhtästyä. Oonki miettiny noita rela-tippoja,et pitäskö ostaa? Kuulin vaan sellasiaki kokemuksia että ne saattais pahentaa massuvaivoja.. eli mites teillä jotka ootte niitä jo vauvoillenne antaneet, onko ollu apua?

Tyttönen: Mullaki tuli alkuun ihan mahoton maitoa, koko ajan oli rinnat kipeät ja täydet, mut onneks sitte tasaantu! Mites teillä päin toimii tuo maidonmyynti? Ku kirjoiti että tulevat hakemaan maidot? Täällä nimittäin ois täytyny viedä joka aamu edellisen päivän maidot sairaalalle maitokeittiöön..ja meiltä ois sinne n.40km matkaa että ois ollu hiukan työlästä.. :kieh:

Isyyslomasta: Kirjotinki jo tuonne toiselle puolelle ettei meillä oo miehellä isyyslomaa ollenkaa, ku vaihto just työpaikkaa :/ Harmittaa kyllä, apu ois tässä tilanteessa tarpeen ja ois niin ihana olla koko perheellä kotona vähän..mut ei voi mitään..

Imettämisestä: Meillä siis ollaan täysimetyksellä mistä oon tosi tyytyväinen! Noitten kahen muun lapsen kans ku ei oo imetys oikein sujunu ja nytki pelkäsin että miten käy, varsinki ku vauva vielä syntyi keskosena ja sai sairaalassa vaan pulloa! Mut nyt imee kyllä hienosti rintaa ja tykkään imetyksestä! :heart: Onhan se välillä aikaavievää puuhaa ja meillä ainaki poika saattaa puoliki tuntia imeä.. mut tykkään :) Yleensä imetän istualleen, myt yöllä joskus makuulleenkin..

Nyt vauva ja tuo 1-v huutaa sängyssä.. pakko mennä...pikkunen tahtoo olla vähän tukkoinen,toivottavasti ei tuu flunssaa ku tuolla isommalla on :(

Anrika & Pikku-ukko

Yhteistyössä