Sydämen syke korvassa

Moi kaikille odottaville äideille!

Täällä yksi neuvoton odottava äiti kaipaa kokemuksianne, jos teillä on ollut samanlaista vaivaa...
Olen raskausviikolla 25 ja minulla on jo muutaman viikon ajan kuulunut vasemmassa korvassa oman sydämeni syke. Nyt se tuntuu vain voimistuvan ja ihan kuin korva olisi lukossakin. Sykkeen kuulen sellaisena huminana.

Ajattelin jo että verenpaineet on korkealla, mutta kävin tarkistamassa ne ja ne olivat ihanteelliset, joten siitä se ei ainakaan voi johtua.

Jos teillä on ollut samanlaista vaivaa niin olisi kiva kuulla mistä se teillä johtui.

Kerroin viime neuvolalääkäri käynnillä tästä kiusallisesta vaivastani terveyskeskuslääkärilleni, mutta vastaus oli niin olematon, että jätin sen omaan arvoonsa.

Kiitos kaikille etukäteen,

terv humina korva :)

Moro! Mulla on ollut jos jokinlaista outoa raskausvaivaa, ja edellisessä raskaudessa mulla oli tosi voimakkaana toi pulssi korvassa. Mulla se ei vain ollut huminaa, vaan tinnitusta, eli piip, piip, piip!! Ja jos pulssi nousi niin tietysti piipityskin tiheni. Loppuajasta se alkoi vaivata niin paljon etten saanut "meteliltä" kunnolla nukuttua, sillä korkea ääni alkoi muistuttamaan pienen vauvan itkua :eek: Ja senhän tietää että noissa hormoneissa jos pitäisi nukkua itkevän vauvan säestyksellä niin eipä oikein onnistu...

Tavallaan lohdullista kuulla että jollain muullakin on tota samaa, mua lääkärit katsoi lähinnä säälien kun kerroin tuosta, eivät tainneet oikein uskoa. Enkä ole kuullut koskaan että kenelläkään muulla olisi moista ollut! Mä tulkitsen että se liittyi turvotukseen, sillä olin aika voimakkaasti turvoksissa koko loppuraskauden, ja se tekin mulle muitakin vaivoja, kuten rannekanavan ahtauman ym. Vaiva loppui kyllä jonkunaikaa synnytyksen jälkeen (mutta ei ihan heti, kun turvotus vielä hetkeksi paheni) =)

Huomenta! Mulla kuului koko viime viikon molemmissa korvissa. Olin tulla hulluksi! Mulla siihen liittyi päänsärky, ja tuntui niinku niskat ja kallonpohja ois ollu jumissa. Sit tuntui niinku korvakäytävät ois ollu vähä kuivat ku ne kutisi, ja niinku ne ois ollu lukossa, mut sekin meni ohi. Verenpaineet oli hyvät ku ne mittasin pari kertaa. En tiiä mikä noista se "syy" sit oli, mut epäilen vahvasti et joku noista. Apteekista saa mun mielestä jotain korvakäytäviä kosteuttavia tippoja/suihketta, niin voiskohan semmonen auttaa? Toivottavasti pääset pian tuosta vaivasta eroon, se on kyllä tosi v-mäinen!

MM-11 17+3

vierailija

Täällä yksi neuvoton odottava äiti kaipaa kokemuksianne, jos teillä on ollut samanlaista vaivaa...
Olen raskausviikolla 25 ja minulla on jo muutaman viikon ajan kuulunut vasemmassa korvassa oman sydämeni syke. Nyt se tuntuu vain voimistuvan ja ihan kuin korva olisi lukossakin. Sykkeen kuulen sellaisena huminana.

Ajattelin jo että verenpaineet on korkealla, mutta kävin tarkistamassa ne ja ne olivat ihanteelliset, joten siitä se ei ainakaan voi johtua.

Jos teillä on ollut samanlaista vaivaa niin olisi kiva kuulla mistä se teillä johtui.

Kerroin viime neuvolalääkäri käynnillä tästä kiusallisesta vaivastani terveyskeskuslääkärilleni, mutta vastaus oli niin olematon, että jätin sen omaan arvoonsa.

terv humina korva

terv humina korva :)
Hei,
Selvisikö tämä asia koskaan? Mulla sama vaiva..

Yhteistyössä