sydämen muljahtelut alkuraskaudessa

onko kellään ollut samanlaista vaivaa?
iltaisin tuntuu kuin sydän heittäisi kuperkeikkaa. Ennen se johtui minulla liiasta kahvinjuonnista, mutta en ole nyt juonut sen enempää kuin ennenkään. eli juon yhden aamulla ja toisen iltapäivällä. Ja jos juon enemmän niin silloin tuota on esiintynyt, siksi kaksi on minulle maksimi. Mutta enkö enää voikaan juoda senkään vertaa?
Voisiko muljahtelu johtua raskaudesta? :ashamed: yritän tänään olla juomatta toista kahvikupillista.
Eilen join kaksi kuppia, ja illalla muljui ihan kauheesti. nukahdin kyllä mutta kun heräsin vessaan niin sydän muljui edelleen :x ja se tuntuu oikeesti tosi ilkeältä.

kahdesta viimesestä mulla oli tota samaa. ja varsinkin yöaikaan. tosi epämiellyttävää. samoten jostainsyystä mun leposyke oli keskimäärin 95! kaikissa testeissä juoksin mutta kaikki ok.
raskauden jälkeen se loppu.

kahvia voit kyllä juoda 3 kuppia päivässä,se ei vaikuta kuulemma mihinkään. vasta kun määrät on korkeempia. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
kahdesta viimesestä mulla oli tota samaa. ja varsinkin yöaikaan. tosi epämiellyttävää. samoten jostainsyystä mun leposyke oli keskimäärin 95! kaikissa testeissä juoksin mutta kaikki ok.
raskauden jälkeen se loppu.

kahvia voit kyllä juoda 3 kuppia päivässä,se ei vaikuta kuulemma mihinkään. vasta kun määrät on korkeempia. =)
kiitos sinulle :hug: :flower:

Se tuntuu oikeesti tosi inhottavalta!!! eikä siihen auta mikään. pitäis melkein olla hereillä niin kauan kunnes se rauhoittuu, ikävämpää oli nimittäin se kun muljahtelu tuli uneen ja tavallaan herätti minut.

Kahvia en voi ihan normaalistikaan juoda enempää kuin 2 kuppia. juuri sen takia että elimistö ei kestä, ja toiseksi jos juon vaikka 3 kuppia niin en väsymyksestä huolimatta saa unta illlalla. plus että ennen raskautta esiintyi myös noita muljahteluja jotka johtuivat liiasta kahvin juonnista.
siksi olenkin niin pihalla kun niitä tulee nyt huolimatta siitä paljonko juon kahvia.

mulla oli! :wave:

Tein vielä alotuksenki siitä aiheesta tänne sillon.. en muista niit viikkoja millon se oli pahimmillaan, mut alkuaikoina kuitenki! TODELLA inhottavan tuntusta!! Ite en juo kahvii tai en rasittanu itteeni, koska oli niin pahoinvoiva oloki kokoajan ettei pystyny muutaku makaa sängys.. mut välil tuntu et sydän pomppaa kurkust ulos tai jotain.. Nytki niit saattaa välil olla, mut ei niin paljoo ku sillon. Tsemppiä!! =) :hug:

Mullakin oli. Ja nopea syke. ...ne olikin yksi raskausoire, joista tiesin olevani taas raskaana. Edellisessä raskaudessa siis sama juttu ja sitä myötä, kun hormoni poistui kropasta, tuokin poistui. Mutta nyt se tasoittui sitten ajan mittaan. ...tosin nyt taas on tässä jonkun aikaa ollut, mutta terkan mukaan ihan normaalia. :)

Strutsi kantsii mainita noista neuvolassa, mutta en usko, että on mitään sen vakavampaa. Mulla on kanssa kyllä hengästyttänyt (ja tuntuu, että on hengästynyt vähän koko ajan.. :whistle: ), mikä taas johtuu tuosta sykkeestä (ja just nyt laskeneesta yleiskunnosta :ashamed: ). Mut siis kaikenlaista sydän"ongelmaa" siinä alussa ilmaantui mullekin eikä ainakaan vielä kukaan ole keksinyt, että taustalla olisi ollut mitään sen vakavampaa kuin raskaushormonit. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Strutsi kantsii mainita noista neuvolassa, mutta en usko, että on mitään sen vakavampaa. Mulla on kanssa kyllä hengästyttänyt (ja tuntuu, että on hengästynyt vähän koko ajan.. :whistle: ), mikä taas johtuu tuosta sykkeestä (ja just nyt laskeneesta yleiskunnosta :ashamed: ). Mut siis kaikenlaista sydän"ongelmaa" siinä alussa ilmaantui mullekin eikä ainakaan vielä kukaan ole keksinyt, että taustalla olisi ollut mitään sen vakavampaa kuin raskaushormonit. :)
joo tarkoitus olisi. eka neuvola on ensi viikon ma. ja onneksi näitä muljahduksia ei tule joka ilta ja toisina iltoina vaan ihan hetken.

Mulla on kanssa ollut ihme tykytyksiä muutamana viime yönä, vaikka jätin kahvin ja teen kokonaan pois plussattuani... Viime yönä sydän muljahteli niin pahasti, että en meinannut pystyä nukkumaan ja pari kertaa havahduin hereille tosi voimakkaan muljahduksen seurauksena :'( Tuntui niin pahalta, että vähältä piti etten lähtenyt ensiavussa käymään, oli tosi pelottavan tuntuista :( . Täytyy kyllä käydä lääkärin kanssa juttelemassa tuosta, jos ensi yökin on samanlainen, vaikka se kyllä helpottaa, että muillakin on ollut samanlaista, eikä mitään vakavampaa ole löytynyt :/

Yhteistyössä