suru pyyhi silmistäni pois
What can i do, on tosi neuvoton olo! Toinen on yksin koko loman! Kouluun menokin tuntuu olevan kynnyskysymys.
Pojilla ei ole juurikaan tuollaista. Tuollainen on tyttöjen ja naisten ihmissuhdepeliä.tyttö vai poika ja ikä? mille luokalle menossa?
itse saman kokeneena, ja koko yläasteen yksin olleensa voin kertoa, että kirjekaverit pelasti minut masennukselta, ja tutustuin todella mahtaviin tyyppeihin, osan kanssa jopa seurusteltiin ja tavattiin paljon.
Mun mielestä - ainakin osittain - kyse on siitä, että poikien maailma on erilainen. Juuri tuossa yläasteelle siirryttäessä poikien mielenkiinnon kohteet ja tekemiset eivät muutu yhtä radikaalisti kuin tytöillä. Okei, ei pojatkaan enää leiki pikkuautoilla enää tuossa iässä, mutta pääsääntöisesti poikien muu yhteistoiminta säilyy samana. Tytöillä ero on selkeämpi, kun osa tytöistä lähestulkoon kertarysäyksellä luopuu kaikesta "lapsellisesta" ja tilalle tulee meikit, muoti, poikiin ihastuminen jne. Jos tyttö ei kiinnostukaan näistä asioista samaan aikaan kavereidensa kanssa, kaverit saattavat pitää tyttöä liian lapsellisena porukkaan.Pojilla ei ole juurikaan tuollaista. Tuollainen on tyttöjen ja naisten ihmissuhdepeliä.
Paljon muustakin on kysymys. Itselläni on jo parikymppinen tyttö ja vieläkin usein hämmästyttää, millaisia koukeroita tyttöjen välisessä ystävyydessä on. Juorutaan, puhutaan pahaa selän takana, valehdellaan, vääristellään, käydään kauppaa ystävyydellä, käytetään toisia hyväksi, käsitetään asiat tahallaan väärin jne jne. Minulla on myös kaksi poikaa ja poikien ihmissuhteista puuttuu juonittelu ja kaikenlainen pelaaminen kokonaan.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24181191:Mun mielestä - ainakin osittain - kyse on siitä, että poikien maailma on erilainen. Juuri tuossa yläasteelle siirryttäessä poikien mielenkiinnon kohteet ja tekemiset eivät muutu yhtä radikaalisti kuin tytöillä. Okei, ei pojatkaan enää leiki pikkuautoilla enää tuossa iässä, mutta pääsääntöisesti poikien muu yhteistoiminta säilyy samana. Tytöillä ero on selkeämpi, kun osa tytöistä lähestulkoon kertarysäyksellä luopuu kaikesta "lapsellisesta" ja tilalle tulee meikit, muoti, poikiin ihastuminen jne. Jos tyttö ei kiinnostukaan näistä asioista samaan aikaan kavereidensa kanssa, kaverit saattavat pitää tyttöä liian lapsellisena porukkaan.
Olet kyllä ihan oikeassa. Ei oikeastaan kannata ihmetellä, miksi kaikenlaiset ihmissuhdedraamat telkkarissakin ovat lähinnä naisten suosiossaPaljon muustakin on kysymys. Itselläni on jo parikymppinen tyttö ja vieläkin usein hämmästyttää, millaisia koukeroita tyttöjen välisessä ystävyydessä on. Juorutaan, puhutaan pahaa selän takana, valehdellaan, vääristellään, käydään kauppaa ystävyydellä, käytetään toisia hyväksi, käsitetään asiat tahallaan väärin jne jne. Minulla on myös kaksi poikaa ja poikien ihmissuhteista puuttuu juonittelu ja kaikenlainen pelaaminen kokonaan.
Jospa sitten pitävät lapsellisena, sehän on tuossa iässä ihan hirveän tarkkaa ja pitää olla niin aikuista...Alkuperäinen kirjoittaja suru pyyhi silmistäni pois;24181417:No meillä ei neiti ole kovin ollut vielä kiinnostunut meikeistä ym. ehkä silläkin on vaikutusta.
Paljon mahdollista, että on vaikutusta. Varsinkin, jos kaverit taas ovat jo "teinimpiä". Mulla ei tytär koskaan innostunut meikeistä eikä oikein muustakaan perinteisen teinityttömäisestä ja just tuossa yläasteelle siirryttäessä tulikin aika merkittävä muutos kaveripiiriin. Tuossa iässä muutenkin alkaa muodostua oma musiikkimaku, pukeutumistyyli, ajanviettotavat yms ja aletaan hakeutua entistä enemmän samanhenkisten seuraan.Alkuperäinen kirjoittaja suru pyyhi silmistäni pois;24181417:No meillä ei neiti ole kovin ollut vielä kiinnostunut meikeistä ym. ehkä silläkin on vaikutusta.
Sama huomattu.Paljon muustakin on kysymys. Itselläni on jo parikymppinen tyttö ja vieläkin usein hämmästyttää, millaisia koukeroita tyttöjen välisessä ystävyydessä on. Juorutaan, puhutaan pahaa selän takana, valehdellaan, vääristellään, käydään kauppaa ystävyydellä, käytetään toisia hyväksi, käsitetään asiat tahallaan väärin jne jne. Minulla on myös kaksi poikaa ja poikien ihmissuhteista puuttuu juonittelu ja kaikenlainen pelaaminen kokonaan.