Suvakit eivät ikinä opi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
IS: Turun terrori-iskun uhriksi joutunut pienen lapsen äiti on toipunut hyvin - puolustaa edelleen turvapaikanhakijoita
article_clock.svg
Tänään klo 6:41
Turun puukotuksessa vakavasti haavoittunut 33-vuotias nainen kertoo kauheasta kokemuksestaan Ilta-Sanomille.

Näin tapahtumat Turussa etenivät.

Puukotus tapahtui 18. elokuuta. Nainen työnsi lastenrattaita Turun torilla. Kun hän huomasi puukkomiehen, tämä oli jo liian lähellä ja hän ehti vain työntää rattaat kauemmaksi turvaan.

- Muistan, että katsoin miestä suoraan kasvoihin. Muistan myös, miten hän iski minua puukolla. Lyyhistyin maahan ja aloin huutaa, nainen kertaa muistojaan ja arvelee huutaneensa omalla äidinkielellään.

Tilanteen vakavuus ei heti valjennut hänelle, vaan hän uskoi saaneensa vain pienen haavan. Hengenlähtö oli kuitenkin ollut lähellä, sillä isku oli osunut lähelle aorttaa.

- Luulen, että olen todella, todella onnekas.

Useat ihmiset riensivät auttamaan naista ja huolehtimaan tämän lapsesta.Auttajiensa kasvoja hän ei muista.

Nainen joutui olemaan puolitoista viikkoa teho-osastolla ja yhteensä kolme viikkoa sairaalassa. Sen jälkeen hän kävi terapiassa ja kuntoutuksessa, mitkä auttoivat häntä palaamaan normaaliin arkeen.

- Voin tehdä ruokaa, hoitaa lastani kuten tavallinen äiti, tiskata, kaikkea.Toipuminen on käynyt nopeasti, hän kertoo IS:lle.

Ennen puukkoiskua nainen kertoo toimineensa aktiivisesti turvapaikanhakijoiden hyväksi ja osallistuneensa pakkopalautuksia vastustaviin mielenosoituksiin. Vaikka hän tietää puukottajan olleen marokkolainen turvapaikanhakija, hän ei ole muuttanut kantaansa.

- Olen sitä mieltä, että turvapaikanhakijoiden tilanne on heikentynyt entisestään.

Nainen toteaa, että yhden puukottajan perusteella ei pidä muodostaa kuvaa kaikista.

- Pitäisikö minun olla häpeissäni siitä, mitä pahat italialaiset tekivät sodan aikana?

cd45138b16aa4b6383b1fb7529c4644a8ce3b61645037df991e52d037dad2188.jpg

Turun puukotuksen uhreja muistettiin kukin, kynttilöin ja rohkaisevin viestein elokuussa 2017.

Turun puukkoiskun uhriksi joutunut äiti kertoo nyt toipumisestaan: ”Luulen, että olen ollut todella, todella onnekas” – puolustaa yhä turvapaikanhakijoita

Italialainen Lisa Biancucci, 33, nautti aurinkoisesta kesäpäivästä Turun kauppatorilla. Hän työnsi lastenrattaita. Niissä oli hänen 9 kuukautta vanha Eunice-tyttärensä.

Lisa Biancucci oli miehensä ja lapsensa kanssa tullut viisi päivää aiemmin Italiasta pitkältä lomalta. He olivat lomailleet Lisan sukulaisten luona Toscanassa. Tytär oli kastettu Lisan kotimaassa.

Turkuun Lisa oli muuttanut neljä vuotta sitten miehensä töiden takia. Brasilialainen mies työskenteli yliopistossa tutkijana.

Tuosta elokuisesta päivästä Lisa Biancucci muistaa, miten hänen tullessaan torille ihmisiä juoksi häntä kohden.

– En oikein ymmärtänyt, mitä oli meneillään. Halusin tietää ja jatkoin matkaa. Sitten näin miehen, jolla oli puukko.

Puukkomies oli tullut niin lähelle Lisaa, ettei hän ehtinyt juosta pakoon.

Hän ehti vain tyrkätä lastenrattaat kauemmaksi itsestään.

Kun puukkomies kävi Lisa Biancuccin kimppuun, tämä oli yksin ilman vauvaansa.

Torin tapahtumista Lisa Biancuccilla on vain hämärä muistikuva.

Hän oli saanut puukoniskun ja lyyhistynyt maahan. Tilanteen vakavuus paljastui vasta myöhemmin.

– Luulin, että olin saanut pienen haavan ja että kaikki paranisi hyvin nopeasti. Sitten ymmärsin, mitä oli todella tapahtunut.

Hengenlähtö oli lähellä. Puukottaja oli iskenyt Lisaa oikealle niskaan. Isku tuli lähelle aorttaa.

– Hän ei osunut siihen saakka. Luulen, että olen ollut todella, todella onnekas.

Lisa Biancucci oli puolitoista viikkoa teho-osastolla. Hän oli kaikkiaan kolme viikkoa sairaalassa.

Sairaalahoidon jälkeen hän kävi terapiassa ja kuntoutuksessa.

Hän sanoo, ettei olisi voinut saada parempaa apua. Terapeutti auttoi häntä palaamaan normaaliin elämään.

– Voin tehdä ruokaa, hoitaa lastani kuten tavallinen äiti, tiskata, kaikkea. Toipuminen on käynyt nopeasti.

Aivan kaikki ei ole palautunut ennalleen.

– En voi pelata lentopalloa. Käsivarsi ei nouse tarpeeksi ylös.

Ennen Turun puukotusta Lisa Biancucci toimi aktiivisesti turvapaikanhakijoiden puolesta. Hän on osoittanut mieltään pakkopalautuksia vastustavissa Stop deportation -mielenilmauksissa.

Lisa Biancucci tietää, että kauppatorin puukottaja oli marokkolainen turvapaikanhakija.

Turun tapahtumat eivät ole muuttaneet häntä eivätkä hänen mielipiteitään turvapaikanhakijoista.

– Mielipiteeni on vain vahvistunut. Olen sitä mieltä, että turvapaikanhakijoiden tilanne on heikentynyt entisestään.

Lisa Biancucci valittelee, ettei hänellä ole enemmän aikaa toimia turvapaikanhakijoiden hyväksi. Perhe ja terveydestä huolehtiminen vievät aikaa.

Onko tuolla naisella muuta vaihtoehtoa?
Jos nyt kertoisi todelliset mielipiteensä, hänen koko maailmankuvansa murtuisi ja joutuisi selittelemään kaikille kuinka sekopäinen hänen ajatusmaailmansa aiemmin on ollut.
Aivojen itsesuojelumekanismi toimii odotetusti.
Vrt. Tukholman syndrooma.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201801022200639098_u0.shtml

"Tyly tutkimustulos: suomalaisten älykkyysosamäärä on laskenut huomattavasti 1990-luvun puolivälin jälkeen

Tunnetun älykkyystutkijan James Flynnin mukaan älykkyysosamäärä on laskenut myös Norjassa ja Tanskassa.

Tutkimuksessa mainitaan erityisesti Suomi, Norja ja Tanska, mutta Flynn uskoo saman ilmiön pätevän myös Ruotsissa.

- On selvää, että kaikissa skandinaavisissa maissa trendi on ollut laskeva vuoden 1995 jälkeen, Flynn sanoo Forskning & Framsteg -lehden jutussa."

Taas yksi #unelmien yksittäistapaus jota ei saa yleistää.

Poliisi kehoitti naisia liikkumaan normaalisti, koska "se on parasta ennaltaehkäisevää toimintaa"

https://pt-media.org/2018/01/02/taas-joukkoraiskaus-talla-kertaa-osterakerissa/

"
Nuori nainen joukkoraiskattiin eilen illalla klo 22.00 aikaan Tukholman kaakkoispuolella sijaitsevassa Österåkerin kunnassa.

Poliisin mukaan naisen kimppuun kävi useita miehiä kun tämä oli matkalla kotiin. Nainen raiskattiin ulkona. Poliisi paikallisti raiskauspaikan ja eristi sen teknistä tutkintaa varten.

Eipä tuo nyt kauhealta järjenjättiläiseltä vaikuta muutenkaan; porukkaa juoksee paniikissa vastaan ja emäntä haluaa (vauvan kanssa) mennä katsomaan, että mikä siellä oikein on :confused:

Mielestäni suvakeille pitäisi antaa kaksi vaihtoehtoa, joko menevät pakkohoitoon tai sitten yksisuuntainen menolippu hyysättäviensä pakolaisten kotimaahan, jossa saavat toteuttaa loppuelämänsä ajan hoivaviettiään kultamussukoidensan parissa.

Ketään ei auta se, että tänne päästetään vapaasti lampsimaan sodan mukanaan tuovat terroristit ja samaan aikaan apua tarvitsevat hädänalaiset riutuvat kotimaissaa. Jos siis on pakottava tarve auttaa hädänalaisia, niin sitten vain hopihopi matkustamaan paikanpäälle.

Täti on hullu. Ei edes puukotus auta, eikä tietenkään alunperinkään ymmärtänyt ettei Marokossa ole mitään miksi tänne asti pitäisi paeta. Täältä mennään sinne lomalle. Suvakit ovat tosin hulluja, ei tälle mitään voi. Olemme niin kusessa kuin olla ja voi.

Yhteistyössä