P
päiväkotikaveri
Vieras
Huh huh mitä meininkiä taas. Saimme lapseni kanssa kutsun tarhakaverin synttäreille. Lapsi vielä sen ikäinen että haluaa äidin mukaan (4v). Ihmettelin kun kukaan muu äiti lapsensa kanssa ei halunnut synttäreille mennä,itse en tätä äitiä paremmin tuntenut. Toki olin tietoinen että on 4 lapsen yh,jolla jokainen lapsi eri isälle ja veteli maha pystyssä tupakkaa kuin korsteeni ja synnytti alipainoisen lapsen muutamia kuukausia takaperin. En siltikään halunnut häntä tuomita,vaan lähdettiin synttäreille. Lapselle nätit vaatteet päälle,kympin arvoinen lahja kainaloon ja menoksi. Pimputan ovikelloa,oven tulee avaamaan päivänsankari sotkuiset ja vanhat vaattet päällä. Kerrostalokämppä on kamalassa kunnossa,näyttää ettei ole siivottu kuukauteen. Ei sotkuista vaan _likaista_. Muut vieraat yh-äitin sukulaisia,jotka ovat tuoneet lapselle lahjaksi suklaalevyjä,lakuja ja tikkareita. Pöydässä ainoastaan lapsen mummon leipoma kakku,ei muuta tarjottavaa. Kahvia ja mehua toki juomisena. 95% ajasta äiti on sukulaisineen/omine kavereineen tupakalla ja valittaa krapulaansa. Hänen kavreristaan myös 2 raskaana olevaa ja polttavat ketjussa,väliin valittavat kun supistelee koko ajan vaikkei viikkoja ole paljoa. Kävi kyllä sanomassa että kiva kun päästiin tulemaan. Meidän viemä lahja taisi kyllä olla hänen lapselleen mieluinen ja olen hänen lapsensa takia iloinen että mentiin. Mutta silti niin surullinen niiden lasten puolesta! Kysyin sos tt neuvoa,hän sanoi ettei mitään voi tehdä,koska äiti kuitenkin "hoitaa" lapsensa :'(