Suututtaa nuo "b-luokan äidit" :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päiväkotikaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päiväkotikaveri

Vieras
Huh huh mitä meininkiä taas. Saimme lapseni kanssa kutsun tarhakaverin synttäreille. Lapsi vielä sen ikäinen että haluaa äidin mukaan (4v). Ihmettelin kun kukaan muu äiti lapsensa kanssa ei halunnut synttäreille mennä,itse en tätä äitiä paremmin tuntenut. Toki olin tietoinen että on 4 lapsen yh,jolla jokainen lapsi eri isälle ja veteli maha pystyssä tupakkaa kuin korsteeni ja synnytti alipainoisen lapsen muutamia kuukausia takaperin. En siltikään halunnut häntä tuomita,vaan lähdettiin synttäreille. Lapselle nätit vaatteet päälle,kympin arvoinen lahja kainaloon ja menoksi. Pimputan ovikelloa,oven tulee avaamaan päivänsankari sotkuiset ja vanhat vaattet päällä. Kerrostalokämppä on kamalassa kunnossa,näyttää ettei ole siivottu kuukauteen. Ei sotkuista vaan _likaista_. Muut vieraat yh-äitin sukulaisia,jotka ovat tuoneet lapselle lahjaksi suklaalevyjä,lakuja ja tikkareita. Pöydässä ainoastaan lapsen mummon leipoma kakku,ei muuta tarjottavaa. Kahvia ja mehua toki juomisena. 95% ajasta äiti on sukulaisineen/omine kavereineen tupakalla ja valittaa krapulaansa. Hänen kavreristaan myös 2 raskaana olevaa ja polttavat ketjussa,väliin valittavat kun supistelee koko ajan vaikkei viikkoja ole paljoa. Kävi kyllä sanomassa että kiva kun päästiin tulemaan. Meidän viemä lahja taisi kyllä olla hänen lapselleen mieluinen ja olen hänen lapsensa takia iloinen että mentiin. Mutta silti niin surullinen niiden lasten puolesta! Kysyin sos tt neuvoa,hän sanoi ettei mitään voi tehdä,koska äiti kuitenkin "hoitaa" lapsensa :'(

Sädekehän kiillotus menossa. Olen itsekin pahoillani kyseisen lapsen puolesta, mutta elämä ei aina menen kuin Strömsössä. Nekin ihmiset saavat lapsia joille niitä ei soisi..

Anteeksi. Koneeni sammui päivällä kun olin tätä tekstiä lähettämässä ja luulin ettei tullut tänne. Eli tuli siis toistamiseen :/ Ei tarkoituksella. No,kuitenkin. Halusin vain purkaa ahdistustani,minulle tuli tosi paha mieli :(

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
Just, kyllä mun äiti veti röökiä ja kävi ulkona, kotonakin oli usein paskaista, mutta mulla oli silti ihan onnellinen lapsuus. Mutta hienoa, että sinä olet oikein "a-luokan äiti".

Alkuperäinen kirjoittaja niimpä niin;26073045:
Sädekehän kiillotus menossa. Olen itsekin pahoillani kyseisen lapsen puolesta, mutta elämä ei aina menen kuin Strömsössä. Nekin ihmiset saavat lapsia joille niitä ei soisi..

Sädekehän kiillotus? Joo onhan tuo aika provosoiva aloitus "b-luokan äiteineen", mutta eiköhän täällä ole kaikenlaista paskanpuhumista nähty ja usein. Helvata, mikä siinä on niin ihmeellistä, jos joku on huolissaan lapsesta, joka elää paskan keskellä ja äitiä ei pahemmin kiinnosta, onko lapsella puhtaat vaatteet päällä synttäreillä. Noh, positiivista se, että järjesti sentään synttärit... Voishan asiat tietenkin olla vielä pahemmin, esim. äiti olla joku huumehörhö joka pahoinpitelee lapsiaan ja jättää ruokkimatta. Mutta ei kai se tarkoita, ettei voisi tuntea pahaa oloa, kun tuollaista näkee. Ja jos tänne kirjoittaminen helpottaa, niin mikäjottei. Olkoon se sitten "sädekehän kiillotusta", tai miksi ikinä arvon palstamammat keksivätkin sitä nimittää.

Sädekehän kiillotus? Joo onhan tuo aika provosoiva aloitus "b-luokan äiteineen", mutta eiköhän täällä ole kaikenlaista paskanpuhumista nähty ja usein. Helvata, mikä siinä on niin ihmeellistä, jos joku on huolissaan lapsesta, joka elää paskan keskellä ja äitiä ei pahemmin kiinnosta, onko lapsella puhtaat vaatteet päällä synttäreillä. Noh, positiivista se, että järjesti sentään synttärit... Voishan asiat tietenkin olla vielä pahemmin, esim. äiti olla joku huumehörhö joka pahoinpitelee lapsiaan ja jättää ruokkimatta. Mutta ei kai se tarkoita, ettei voisi tuntea pahaa oloa, kun tuollaista näkee. Ja jos tänne kirjoittaminen helpottaa, niin mikäjottei. Olkoon se sitten "sädekehän kiillotusta", tai miksi ikinä arvon palstamammat keksivätkin sitä nimittää.

peesi!

Kyllä mustakin ois tuntunut tosi pahalta sen lapsen puolesta jos oisin tuollaisilla synttäreillä ollut vieraana. :(

Onneksi kuitenkin lapsella oli sukulaisia jotka ainakin sen verran välittävät että haluavat juhliin osallistua. :) Ja mukavaa että sai mieleisen lahjan ja varmasti oli tärkeää että päiväkotikaveri pääsi paikalle!:)

AP, minäkin olisin hämmästynyt ja huolissani. Jos tuollaista on kun on vieraita, niin millaistakohan on sitten tavallinen arki jota kukaan ei ole näkemässä, huh!

Onneksi lapsi saa sentään joskus nähdä normaaliakin elämää, jos esim. leikkii lapsesi kanssa teidän kotona. Saattaa olla että hän aikuisena muistelee että onneksi oli se yksi kiva kaveri. Itselläkin lapsuuden ystävien kodit olivat pelastus omista "koti"oloista.

Mua kyllä suututtaa aina jos joku polttaa raskaana. Mulla on nollatoleranssi alkoholin ja tupakan suhteen raskausaikana. Kyllä sitä sen verran itsekuria täytyy löytyä että yhden raskausajan pystyy olla ilman kun sisällä kehittyy sikiö.

Kiitos kun edes joku ymmärtää. Minä en väheksy yh-äitejä,en äitejä kellä on useammalle miehelle lapsia,en äitejä jotka asuvat kerrostalossa,en äitejä jotka polttavat raskauden jälkeen. Kaikki edellä mainitut voivat olla loistavia äitejä! Siksi kutsuin b-luokan äidiksi,koska tuli tunne,ettei äiti kuitenkaan kovin paljoa välitä lapsestaan tai lapsistaan ylipäätään. Jos ei sen vertaa viitsi,ettei ole krapulassa oman lapsensa synttäreillä. Olisi kaupasta se yhden röökiaskin hinnalla hakenut vaikka pari keksipakettia ja ilmapalloja :( Lapsi on mitä suloisin ja vaatimattomin,aivan ihana. Juuri sellainen joka olisi onnellinen vaikka jos saisi joululahjaksi vain karkkipussin! Puheessa kuitenkin lapsella paljon vaikeuksia,en tiedä mistä johtuu.

[QUOTE="aloittaja";26073476]Kiitos kun edes joku ymmärtää. Minä en väheksy yh-äitejä,en äitejä kellä on useammalle miehelle lapsia,en äitejä jotka asuvat kerrostalossa,en äitejä jotka polttavat raskauden jälkeen. Kaikki edellä mainitut voivat olla loistavia äitejä! Siksi kutsuin b-luokan äidiksi,koska tuli tunne,ettei äiti kuitenkaan kovin paljoa välitä lapsestaan tai lapsistaan ylipäätään. Jos ei sen vertaa viitsi,ettei ole krapulassa oman lapsensa synttäreillä. Olisi kaupasta se yhden röökiaskin hinnalla hakenut vaikka pari keksipakettia ja ilmapalloja :( Lapsi on mitä suloisin ja vaatimattomin,aivan ihana. Juuri sellainen joka olisi onnellinen vaikka jos saisi joululahjaksi vain karkkipussin! Puheessa kuitenkin lapsella paljon vaikeuksia,en tiedä mistä johtuu.[/QUOTE]

Kuule sähän tietty voit ajatella että tämä puheen tuottamisen vaikeus johtuu äidistä,mutta tosiassa en usko että äidillä on asiaan mitään vaikutusta(minulla on siaruksia 9kappaletta,joista 1alkoi puhumaan 4vuotiaana! hänellä oli dysfasia,nykyiseltä nimeltään siis kielellinen erityisvaikeus).

Minunkin äitini poltti ja polttaa edelleen(vihasin kyllä sitä että hän poltti ja enkä ymmärrä vieläkään ihmisiä jotka polttaa) siitä huolimatta kaikki sisarukseni ovat olleet normaali painoisia syntyessään.

Meilläkin oli lapsuuden perheessä sotkuista, välillä jopa likaista, ja ihan normaaleja kaikista on kasvanut(meillä toki vanhemmat välitti lapsistaan eikä olleet humalassa/krapulassa ikinä kun eivät juoneet,kaveri synttäreitä ei ollut ikinä.) ai niin meillä äiti käytti vähemmän aikaa kodin puunaamiseen ja enemmän lasten kanssa oloon. Tai joo ollaanhan me sillein epänormaaleja että autetaan vaikka ventovieraita. Autetaan aina toisiamme jos siihen tarjoutuu tilaisuus. Kukaan meistä ei juo eikä polta,eikä käy baarissa(eikä harrasta irtosuhteita) Minun sisaruksista kaikki pojatkin on empaattisia ja 100%luotettavia esim.lasten hoitajia, ja todella osaavat olla lasten kanssa(jopa 20kymppinen pikkuveljeni). Minä olin onnellinen lapsena, vaikka asunto ei ollut tiptop,eikä aina vaatteetkaan

Että jos lapsen näkökulmasta pitäisi katsoa niin ennemmin äiti joka on läsnä ja huomaa lapset kuin äiti joka vaan siivoo ja siivoo ja lasten tarpeet jää sijalle 2.

Minulla on kaveri jolla ei ikinä ole mitään sotkua, hän siivoo vaikka vauva itkisi sen 30minuuttia,eikä reagoi siihen ennenku on saanut kaikki tehtyy, minusta se on väärin. oletko sinä tälläinen äiti?

Itse kyllä pidän asunnon siistimpänä kuin oma äitini(minulla on kyllä vähemmän lapsiakin joten aikaakin on enemmän ja mieskin osallistuu kaikkeen <3 )... Mutta yksinhuoltajana ei aikaa oo samanlailla,aina se on jostain muusta pois mitä ikinä tekeekin.

Mutta paheksun kyllä sitä että ihmiset juo, etenkin perheelliset(ja varsinkin jos lapsi on kotona!)

Kyllä mullekin tuli surullinen olo ap:n tekstistä. Siis just tuosta kokonaiskuvasta mikä välittyi ap:n tekstistä, ei yksittäisestä asiasta kuten likaisuus tai köyhät eväät.

Kuten jo kirjoitin aiempaankin avaukseen, niin en tunne tuollaisia perheitä, mutta kaipa niitä sitten löytyy.. :/

Musta taas tuollainen toisten kategorisoiminen on tyhmää ja on just b-luokan äitien tapa, miettiä että tuolla ei ole meandi-paitaa ja saa karkkia lahjaksi, ja vaan kakku, niin se o huonompi kuin minä.

[QUOTE="natalia";26074193]Kuule sähän tietty voit ajatella että tämä puheen tuottamisen vaikeus johtuu äidistä,mutta tosiassa en usko että äidillä on asiaan mitään vaikutusta(minulla on siaruksia 9kappaletta,joista 1alkoi puhumaan 4vuotiaana! hänellä oli dysfasia,nykyiseltä nimeltään siis kielellinen erityisvaikeus).

Minunkin äitini poltti ja polttaa edelleen(vihasin kyllä sitä että hän poltti ja enkä ymmärrä vieläkään ihmisiä jotka polttaa) siitä huolimatta kaikki sisarukseni ovat olleet normaali painoisia syntyessään.

Meilläkin oli lapsuuden perheessä sotkuista, välillä jopa likaista, ja ihan normaaleja kaikista on kasvanut(meillä toki vanhemmat välitti lapsistaan eikä olleet humalassa/krapulassa ikinä kun eivät juoneet,kaveri synttäreitä ei ollut ikinä.) ai niin meillä äiti käytti vähemmän aikaa kodin puunaamiseen ja enemmän lasten kanssa oloon. Tai joo ollaanhan me sillein epänormaaleja että autetaan vaikka ventovieraita. Autetaan aina toisiamme jos siihen tarjoutuu tilaisuus. Kukaan meistä ei juo eikä polta,eikä käy baarissa(eikä harrasta irtosuhteita) Minun sisaruksista kaikki pojatkin on empaattisia ja 100%luotettavia esim.lasten hoitajia, ja todella osaavat olla lasten kanssa(jopa 20kymppinen pikkuveljeni). Minä olin onnellinen lapsena, vaikka asunto ei ollut tiptop,eikä aina vaatteetkaan

Että jos lapsen näkökulmasta pitäisi katsoa niin ennemmin äiti joka on läsnä ja huomaa lapset kuin äiti joka vaan siivoo ja siivoo ja lasten tarpeet jää sijalle 2.

Minulla on kaveri jolla ei ikinä ole mitään sotkua, hän siivoo vaikka vauva itkisi sen 30minuuttia,eikä reagoi siihen ennenku on saanut kaikki tehtyy, minusta se on väärin. oletko sinä tälläinen äiti?

Itse kyllä pidän asunnon siistimpänä kuin oma äitini(minulla on kyllä vähemmän lapsiakin joten aikaakin on enemmän ja mieskin osallistuu kaikkeen <3 )... Mutta yksinhuoltajana ei aikaa oo samanlailla,aina se on jostain muusta pois mitä ikinä tekeekin.

Mutta paheksun kyllä sitä että ihmiset juo, etenkin perheelliset(ja varsinkin jos lapsi on kotona!)[/QUOTE]

No ap:n aloituksen mukaan, äiti ei tosiaan ollu läsnä lapsille eli ei nyt ollu kyse vain siitä oliko vaatteet likaiset.

[QUOTE="jaahas";26074235]Musta taas tuollainen toisten kategorisoiminen on tyhmää ja on just b-luokan äitien tapa, miettiä että tuolla ei ole meandi-paitaa ja saa karkkia lahjaksi, ja vaan kakku, niin se o huonompi kuin minä.[/QUOTE]

No sulla tais mennä oleellinen ohi.. :/