Suututko jos joku ostaa samanlaisen vaatteen/tavaran kuin sinulla? Työkaveri suuttui ja en ymmärrä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Yksi työkaveri osti ennen joulua kalliin "merkkitakin", jonka kalleutta sitten jaksoi mainostaa töissä useampana päivänä. Samainen työkaveri on aikamoinen tavaroillaan leveilijäsken, koska on meillä töissä ollut tähän asti ainu, jolla on ollut ns. pätäkkää kalliisiin tavaroihin. Tämä työkaveri on about 50v

Nyt töissä on yksi nuori nainen about 30v jolla tuntuu myös olevan rahaa kaikkeen kalliiseen. Hän ei tosin koskaan leveile tai mainosta. Vanhemmalla Työkaverilla tuntuu välillä olevan tarve tehdä pinta pilkkaa tästä nuoremmasta.

Nyt tämä nuorempi työkaveri oli ostanut samanlaisen takin. Eikä kumpikaan edes käytä töissä tätä takkia. Asia tuli ilmi työpaikan juhlissa.

Siis voi helvata minkälaiset kilarit tää toinen sai! Aikuinen nainen ja kyseessä on luoja paratkoon pelkkä takki!!!!

Nyt mä olen koko viikon kuullut pientä vittuilua tästä nuoremmasta työkaverista ja kauhea show yhdestä rotsista. Toisten mielestä kyseessä on törkeää matkimista ja mautonta apinointia jne.

Nyt naiset,ihan oikeasti. Oletteko samanlaisia? Siis onko oikeasti maailman loppu, jos toisella on samanlainen tavara tai vaate?

Tässä kaupungissa on tasan yksi liike mistä saa Michael korsia, tigeria, bossia jne joten ei varmaan ole mikään ihme jos joku toinen onnistuu ostamaan saman vaatteen..

Naiset...

Kyllä tuollaisia on. Jotka luulevat omistavansa kaiken yksinoikeudella. On eri asia, jos hankkii kaikkea mahdollista samanlaisena. Silloin voi kyse olla matkimisesta. Mutta muutamien tavaroiden perusteella en ketään matkijaksi sanoisi.

Mä olisin enemmän otettu, jos joku pitäisi mun takkia niin hienona, että hankkii samanlaisen.

Tuo vanhempi työkaveri on vaan katkera. Ei saanutkaan sitä kunniaa, että on ainut kellä on varaa kalliiseen takkiin. Jos on aikaisemminkin piikitellyt toista, nii selkeästi ottaa vaan kupoliin, että ei saa olla se työpaikan ainut herttuatar.

Jokaisella on oikeus ostaa mitä haluaa. En suuttuisi. Miksi ihmeessä vaivaisin päätäni moisella?

Nuorehkoilta tai nuorilta ei siedätä varallisuutta samalla tavalla, kuin vanhemmilta ihmisiltä. Kateelliset kilahtaa heti. Tässäkin varmasti kyse siitä.

Ei mua haittaa. Joskus jopa ystiksen kanssa ostetaan tarkoituksella samanlaiset vaatteet. No kohta joku sanoo, että lapsellista. No niin on. Mutta ei haittaa meitä

Ihan herttaistahan tuo on.

Mua ei haittaa vaikka joku ostaa samanlaisen vaatteen tai tavaran. Siinäs ostaa. Väkisinkin jollakin on samanlainen maku jonkun vaatteen suhteen. Tuskin kukaan hankkii tavaraa vain siksi että mulla on samanlainen.

En suutu.
Ostan valtaosan vaatteistani H&M, Veromoda, Lindex-tyyppisistä ketjuista, joten alvariinsa saisi olla toisilta naisilta takkia repimässä, jos samanlainen ärsyttäisi :LOL:

Mä muistan että ala-asteella oli tuollaista; sä oot matkinu muaaaa!!!!
No niinpä. Onpa lapsellinen tuo ap:n vanhempi työkaveri. Suorastaan noloa tuollainen käytös aikuiselta naiselta. Taitaa olla kateellinen ja katkera vaikka ei sitä ikinä myöntäisikään. Mahtaa ottaa päähän kun toinen on nuorempi, varmaan nätimpi ja hoikempikin.

Mä en muuten edes tiedä minkälaisia Tigerin vaatteet on. :D

Tällaisena keski-ikäisenä naisena ihmettelen, jos joku ikäiseni käyttäytyy niin lapsellisesti. Ei vaatteista, iästä saati ulkomuodosta pitäisi enää kiukutella. Valitettavasti vain niin on, että osa ei vaan kasva aikuisiksi ja takertuu johonkin nuoruuden unelmointiin hyväksymättä ajan kulumista. Tunnen, ikävä kyllä, tyhmiä viisikymppisiä ja koen myötähäpeää. Jos siis olisi joku moinen typerys työkaverinani, niin puuttuisin asiaan.

En suutu, en miekään ymmärrä miksi joku suuttuu. Kyllä jokainen saa ostaa samanlaisia vaatteita ja laukkuja. Ehkä suutunut pelkää että joku toinen näyttää paremmalta samassa asussa.

Ymmärrän tuota vanhempaa työkaveria. Hän sai aikansa kerskailla kalliilla takillaan. Oli hienoa kun joku ihmetteli takin kallista hintaa ja yksinoikeudella hänellä oli mahdollisuus takkiin! Nyt yhtäkkiä joku nuori pimatsu meni ja osti samanlaisen. Vanhempi työkaveri ei enää olekaan ainut, joka omisti jotain kallista.

Mä en ole tähän ikään mennessä onnistunut ostamaan kaupasta mitään mitä olis olemassa vain yksi kappale.
Tänään ostin kaupasta jauhelihaa. Naapuri osti kans. Se varmaan matki mua. Taidan siis vetää itkupotkuraivarit.

Heh, mäkin oon viiskymppinen ja tykkään kauniista vaatteista.Siitäkin tykkään jos jonkun mielestä mulla on niin hyvä maku että haluaa samanlaisen. Ärsyttäis kyllä jos joku tavan takaa marssisi perässä H&M:lle ja ostais saman vaatteen kun mä, mutta harvakseltaan ei.

Enemmänkin se imartelisi jos jotain. Jos kyseessä olisi siis joku "löytö" ja joku toinenkin haluaisi samanlaisen. Sehän vaan tarkoittaisi, että se tyyppi ihastu mun löytämään vaikka takkiin hirveesti = mulla on hieno takki.

No miten se tähän liittyy? Sanoo vaan ihminen, jolla ei ole varaa niihin vaatteisiin. Äläkä edes kehtaa väittää muuta. Mitään muuta motiivia tuollaiseen kommenttiin ei ole.

Ei mullakaan ole varaa niihin..mutta tigerilla on vaikka millaisia vaatteita. Perusvaatteista kivoihin mekkoihin
Heh. :D Sori, mun vitsi ei tainnut aueta kenellekään. :D Tigerillä tarkoitin sitä Tiimari-kakkosta. :D Enkä kattoisi kieroon vaikka joku sieltäkin vaatteita ostais, siellä on söpöjä asioita. Sen sijaan mulla ei ole mitään hajua millaisia vaatteita Tiger of Swedenissä on, oletan että aloituksessa puhuttiin siitä...

Että kyllä mä nyt kehtaan väittää että ei ollut kyse siitä etteikö olis varaa ja siksi ketuttaisi. No joo, ei kyllä oo mitään hajua minkä hintaista siellä on että voi hyvin olla että ei olisikaan varaa. Mutta eipä kiinnosta. :D Mutta kiitos kuitenkin hyvistä nauruista kun suhtauduit ei-ymmärrettyyn vitsiini niin vihamielisesti. :D

Ilmeisesti tuo vanhempi työkaveri kokee, että hänen suuri kykynsä elämässä on vaatteiden ostelu kaupoista, ja harmistuu, kun joku muukin osaa ostaa vaatteita kaupasta. Ei ole hääppöistä hänenkään elämänsä.

No en suuttuisi eikä töissä kukaan ole suuttunut vaikka joskus sattuu joillain olemaan yhtäaikaa samanlainen paita tms. Ei ne kaupat sentäs kenenkään ykstyisoikeutta ole eikä voi tietää etukäteen muiden vaatekaappeja että sattuuko olemaan samanlainen.

Yhteistyössä