Suutulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Magenta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Magenta

Jäsen
23.05.2006
698
0
16
2 vuotiaalla todettiin herpeksen aiheuttama suutulehdus ja nyt on suu täynnä rakkoja jotka ovat todella kipeitä :/
Syöminen on tosi hankalaa ja vähän väliä suusta vuotaa verta.
Onko kenelläkään kokemusta tästä taudista? Esim mitenköhän kauan nuo rakot suussa vielä vaivaa...
Säälittää niin toinen :(

Mä oon samaisesta vaivasta saanut herpes enkefaliitin (aivokuumeen) joka vei heikkoon jamaan ja sairaalaan pitkäksi aikaa. Ne rakkulat on tosi tuskallisia ja mullei auttanut mikään edes vettä ei suullista kärsinyt ottaa.
Voi pientä ressua, tiedän tasan kuinka kipeä on!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
kysy apteekista aloclair geeliä se auttoi mun aftoihin ja se tekee suojan rakkuloiden päälle
siis kysy voiko ton ikäiselle käyttää.

Lääkäri sanoi ettei mitään voi laittaa, suonen sisäinen lääkitys pitäis aloittaa heti kun ensimmäiset oireet alkaa...eli josta on noin 5vrk :headwall:

Mutta pistänpäs muistiin tuon geelin nimen, niin käyn sitä itselleni hakemassa kun seuraavan kerran aftat vaivaa taas!

mulla oli suu täynnä aftoja hammasleikkauksen jälkeen ja mitään ei voinu suuhun laittaa, vesikin sattui... toi aloclair on tosi hyvä ja sitä voi paljonkin käyttää, ei muistaakseni imeydy vaan on mekaaninen suoja

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Mä oon samaisesta vaivasta saanut herpes enkefaliitin (aivokuumeen) joka vei heikkoon jamaan ja sairaalaan pitkäksi aikaa. Ne rakkulat on tosi tuskallisia ja mullei auttanut mikään edes vettä ei suullista kärsinyt ottaa.
Voi pientä ressua, tiedän tasan kuinka kipeä on!

Voi ei :/
Tuosta aivokuumeesta lääkäriltä kauhuissani kysyinkin mutta sanoi että nyt kun viikon kuumeen jälkeen on alkanut lämpö laskea niin todennäköisyys tuohon enkefaliittiin on ihan minimissään. Mutta silti sitä pelkään...
Kestikö ne rakkulat sinulla kauan?

Mulla tuli ensin rakkulat suuhun ja sit nousi kuume 40 ja sit olinkin jo selkäydinnäytteessä ja samaa tietä sairaala hoidossa 2kk:tta. Rakkulat oli suussa viikkoja. Ja siis aftat on aivan eri juttu kun nää rakkulat.

Mulla just kamalan kipeä suutulehdus. Ei pysty syömään ku, jäätelöä, mehukeittoa, maustatonta viiliä ja -jogurttia.. Pitää ottaa ensin iso annos kipulääkettä ja antaa vaikuttaa, että pystyy syömään edes vähän. Tekis mieli jo kunnon ruokaa, toivottavasti antibiootit alkaa kohta vaikuttamaan.

Yhteistyössä