Suutuinko turhasta kun veljeni haukkui ammattikuntaani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhh

Vieras
pakko vielä kysyä, kun äitini joka myös seurasi tilannetta puolusteli myöhemmin veljeäni että aloin itkemään turhasta, reaktioni meni överiksi ja olisi pitänyt ymmärtää.

eli mun perhe (mies ja lapset), veljeni perhe (veljen vaimo ja lapset) sekä äitimme syötiin eilen yhdessä. nähdään pari kertaa vuodessa. Veljeni alkoi yhtäkkiä selittää että "kaikki hoitajat on ihan pellejä, se ykskin kuka mua hoiti oli ihan täys pelle".. sanoin, että no ei kaikki varmasti ole, kyllähän kaikista ammattikunnista löytyy niitä jotka ei ole hyviä. Veljeni sanoi "no en ole yhdestäkään mitään hyvää kuullut, arvostus on mennyt täysin". Ja itse siis opiskelen hoitajaksi, opiskelu on mulle hyvin tärkeää. Veljeni äänensävy oli halveksuva ja kyyneleet tuli silmiini ... eli oliko tuo veljeni käytös ihan kohteliasta?

No ei kannata ottaa vakavasti, vaikei ehkä kohteliasta käytöstä ollut.Ihmisillä on tapana tehdä yleistyksiä, jos ovat kerran esim saaneet huonoa palvelua.
.Minulle on joskus sanottu, etten ole "oikea sairaanhoitaja"kun olen työssä psykistrisella puolella, kun siellä ei tehdä mitään.Oikeat sairaanhoitajat on kuulema työssä somaattisella puolella ja kyllähän heitä arvostetaankin ehkäpä enemmän.Tärkeintä on että itse arvostaa omaa ammattiaan ja työtään mitä tekee...

Jos sun veljellä on vaan huonoja kokemuksia niin hän varmaan perustaa oman mielipiteensä niihin kokemuksiinsa.

Sähän voit omalla käyttäytymiselläs sit näyttää että hyviäkin hoitajia on.

Ei kaikkea kannata ottaa henkilökohtasena :flower:

No veljes huomaa kun todella tarvii hoitajan apua, että kyllä me ollaan tarpeellisia.. Voi nyt kyllä olla et veljesi on todella suuri pelle!! En ottaisi tuollaista kuuleviin korviin... Se mitä hän tekee... onko hän siinä täydellinen....

Mulle sanoi miehen sukulainen, että hoitajat ovat kylmiä ja ammattitaidottomia. Eivätkä ole lainkaan empaattisia. Tavattiin siis silloin ekaa kertaa miehen serkun kanssa. Kyl mä tosta vedin herneen nenään. :ashamed:

Tuota... Mitäs veljesi tekee työkseen?

Itse tein sh:n työtä yli 15 vuotta, ja todella pidin työstäni! Eräissä suvun juhlissa kerran eräs henkilö katsoi asiakseen kritisoida yötyöntekoani tyyliin "eihän siellä öisin varmaan mitään ole kun alaa tuntematta olettaisin potilaiden nukkuvan." Olin työssä ison sairaalan päivystyspolilla. Hän oli ATK-tukihenkilö, sanoin vaan, että "niin, minuakin harmittaa kun en aikanaan hakeutunut tietokonealalle-ei tarttis laittaa kuin töpseli seinään ja kone hoitaisi loput." Meni ukko punaiseksi ja hiljaiseksi.

Typerästi sanottu, ja äidiltäsi kummaa, kun veljeäsi puolusti. Mutta älä välitä-hoitajan ammatti on hienoa työtä ja töitä riittää!

Alkuperäinen kirjoittaja Hoituri:
Tuota... Mitäs veljesi tekee työkseen?

Itse tein sh:n työtä yli 15 vuotta, ja todella pidin työstäni! Eräissä suvun juhlissa kerran eräs henkilö katsoi asiakseen kritisoida yötyöntekoani tyyliin "eihän siellä öisin varmaan mitään ole kun alaa tuntematta olettaisin potilaiden nukkuvan." Olin työssä ison sairaalan päivystyspolilla. Hän oli ATK-tukihenkilö, sanoin vaan, että "niin, minuakin harmittaa kun en aikanaan hakeutunut tietokonealalle-ei tarttis laittaa kuin töpseli seinään ja kone hoitaisi loput." Meni ukko punaiseksi ja hiljaiseksi.

Typerästi sanottu, ja äidiltäsi kummaa, kun veljeäsi puolusti. Mutta älä välitä-hoitajan ammatti on hienoa työtä ja töitä riittää!

on johtoasemassa isossa yrityksessä.

Yhteistyössä