Suutuin eilen lapselle kynsien puremisesta ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Illalla taas kun rasvasin kädet ja kynnet oli niin tyngät kun olla voi niin hermostuin ja rupesin mollaamaan, et "sulla on noitakynnet" "ihan hirveen näköset" "kohta ne tulehtuu pahasti ja irtoaa pois" jne.

Olin ihan kauhea ja tyttö 5v alkoi itkemään :( Sit pyysin anteeksi ja sanoin että ei ne nyt irtoa, mutta lopettaisit nyt kun olet joka viikko luvannut lopettaa ja silti aina petät lupauksen. Hoidossa puree/ illalla heti kun mun silmä välttää.

On kokeiltu kaikki apteekin pahanmakuiset kynsilakat mutta ei auta. Jotenki palo sit hermo totaalisesti kun tytöstä sit huomaa miten ne on kipeätkin välillä.

On kyllä hirvee olo vieläkin vaikka pyysin anteeksi. Eihän sitä mitään "neuroosia" voi varmaan tosta noin vaan lopettaa. Vielä vuosi sitten saattoi olla välillä taukoja että huomasin et kynnet oli kasvanut , mutta nyt ei pitkkiin aikoihin ole yhtään valkosta kynsissä näkynyt.

Itseasiassa tytöltä irtosi pari kuukautta sitten pikkuhiljaa yksi kynsi. Alkoi juuresta päin murenemaan. Luultavasti johtui kynsivallin tulehduksesta vaikka lapselle sanoin että pureskelusta johtui. Edes se ei saanut lopettamaan pureskelua...

sä voit opettaa sun tyttöä puremaan ne kynnet nätisti, silleen vähän vain. ettei mee kynnet kokonaan puremalla. yritä edes. vihjaa edes. esim jos mä oon 4päivää purematta niin mulla on jo kivan millin mittaset valkoset kynnet.

Meilläkin tyttö syö kynsiä... Voi että se rassaa, kun ne on aina ihan kamalan näköiset... Mä sain lapsena selkään, kun söin kynsiä ja lopetin siis, koska mua pelotti se huuto ja selkäsaunat. Vieläkin muistan, miten vaikeaa se lopettaminen oli.. Mä oon aina pureskellut jotain, mulla on ollut tarve. Tarhassa mä pureskelin päiväuniaikana peittoon pieniä pyöreitä reikiä. Vaatteita pureskelin, kyniä söin, paperia pureskelin. Varmaan sain lopetettua kynsien syömisen, kun söin sitten kaikkea muuta. Niistäkin tietty huudettiin ja saatettiin tukistaa.

Tytölle mä olen yrittänyt muistuttaa kynsistä aina. Joskus se onnistuu pari päivää olla pureksimatta niitä. oon sitten muuten yrittänyt hoitaa niitä kynsiä, kiillotaa, ja rasvailla kynsinauhoja. Olen luvannut, että kynsilakkaa saa, jos ei pure kynsiä. Aina välillä se antaa kynsien kasvaa vähän, mutta se on sille tosi vaikeaa. Tylsinä hetkinä se tekee sitä vahingossa.

Meillä kokeiltiin kans apteekin kamat, ei ne auta kun eihän ne pysy käsissä! Nehän lähtee pesussa heti pois.
Sit ostin kaupasta mavalan kynsiSTOPpia. Ja on niin pahaa että ei varmasti lapsi pureskele kynsiään! Ja pysyy pesussa, lisätään joka toinen päivä. Suosittelen kokeilemaan vielä sitä.
Se pureskelu on tapa ja siitä pääsee eroon noin, kun ei pysty pureskelemaan niin tapa unohtuu.

Mä olen pienestä saakka ollut kynsienpurija. Pienenä purin niitä ihan liikaa, jolloin ne oli ihan liian lyhyet ja melkein vereslihalla. Kokeiltiin kaikki tökötit ja lahjonnat ja kaikki, mutta ei auttanut. Nyt aikuisena mä pureskelen edelleen kynsiä, mutta en koskaan liian lyhyiksi. Mä ikään kuin käytän hampaitani kynsisaksien sijaan :). Älä turhaan ahdistu asian takia, ei se ole niin vakava asia. Tyttösi voi ahdistua siitä, kun sinä ahdistut ja puree kahta kovemmin. Usein kynsienpureskelu voi johtua siitä, että lasta vaivaa joku asia. Ootko koittanut haastatella häntä, että onko hänellä jotain mielessä?

[QUOTE="vilukissa";23563672]0stakaa kynneliä ja sivelkää sitä niille kynsille. on oikeasti niin pahaa että varmasti loppuu kynsien pureskelu[/QUOTE]

Ei se niin pahaa ole, ettäkö pureskelu loppuisi. Nimimerkillä kokemusta löytyy ;).

eikö se johdu jostakin hermostuneisuudesta tms? jos koittas ettiä mikä sen pureskelun aiheuttaa ?

En usko... Jotkut ihmiset on semmosia vaan, että on tarve pureskella. Kynsien pureskeluun liittyy semmonen tuntoherkkyys, että jos kynteen tulee joku sälö, ei pysty olla, vaan on pakko pureskella. Ja kun pureskelee, niin nehän on ihan karheet ja niitä on pakko purra aina vaan.

Meillä kokeiltiin kans apteekin kamat, ei ne auta kun eihän ne pysy käsissä! Nehän lähtee pesussa heti pois.
Sit ostin kaupasta mavalan kynsiSTOPpia. Ja on niin pahaa että ei varmasti lapsi pureskele kynsiään! Ja pysyy pesussa, lisätään joka toinen päivä. Suosittelen kokeilemaan vielä sitä.
Se pureskelu on tapa ja siitä pääsee eroon noin, kun ei pysty pureskelemaan niin tapa unohtuu.

Kiitos vinkistä! En tiennyt, että sellaista on.

Sitä kynneliä ei enää oo, vaan joku vastaava ja se ei tosiaan pysy kunnolla kynsissä. Sitä pitää lisätä JOKAISEN pesun jälkeen, ihan mahdoton esim päiväkodissa.
Suosittelen todella sitä mavalan STOPpia

Niin eihän sille enää mitään mahda että hermo meni ja onneksi pyysit anteeksi. Äitikin on vain ihminen...Mutta olisko ne lasten tarrakynnet tai kynsilakka mieluisia kannustimia tai joku muu"koriste" ? Mulla poika repi, ei siis purrut, viime talven kynsiään -meillä olikin silloin kaamea uhmakausi ja minä totaalisen väsynyt fyysisesti vauvan yöheräilystä, en tiedä oliko päiväkodissa lisäks jotain "stressiä". Nyt ollu jo pari kk ihan leikattavassa kuosissa kynnet siis. Tsemppiä!

Yhteistyössä