Suuttuisitko jos joku tekisi sinun työt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilanne päällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tilanne päällä

Vieras
Tällainen tilanne tuli eteen. Okei, minun pitikin olla tämä viikko lomalla, mutta lupasin kuitenkin käydä tekemässä töissä yhden jutun.
Noh, sain vaivalla hyysättyä lapset hetkeksi hoitoon tutulle ja menin työmaalle, niin eikö siellä ollut joku jo tekemässä MINUN töitäni. Sit ihmetellään huuli pyöreänä, miksi olen nyreä. No hitto! Mullakin on oma ammattiylpeyteni ja kyllä se suututtaa, kun mennään omin päin tekemään toisen ihmisen työt. :( :kieh:
Kyse ei edes ollut siitä, että työnjohtaja olisi osoittanut tälle toiselle ihmiselle, että tekisi ne minun hommat minun puolestani, vaan tämä oli ihan oma-aloitteisesti mennyt minun työpisteelle tekemään.

Meillä on tilanne niin surullinen, että mulla ei ole sijaista, ja mun töitä ei tee kukaan lomani aikana, jolloin työt kasautuu niin että ahdistaa jo lomalle lähtiessä kun tietää mikä läjä siellä odottaa palatessani.

Että voi kun joku tekiskin ne mun työt kun oon lomalla.

Niin tässähän nyt taisi käydä niin että AP piti itseään sen verta korvaamattomana että lupautui lomilta hommiin. Se ei varmaankaan niin harmittanut että työt teki joku muu, vaan se että tajusi että joku muukin ne pystyy hoitamaan.

Pistä sormi vedellä täytettyyn lasiin, jos jää monttu niin olet korvaamaton.

Ei. Olisin tyytyväinen, lähtisin käymään kahvilla ja nauttisin hetken omasta hetkestä. Tosin jos siitä nyt menettäisin oleellisen summan rahaa, voisi ärsyttää. Muuten oisin vaan tyytyväinen.

Itse olen oppinut, ett mistä tahansa muiden töistä kannattaa kysyä pomolta lupa saako niitä tehdä/voiko niissä auttaa, koska on kaiken maailman -/+ keski-ikäisiä ämmiä jotka vetää vuosi sadan "tilanteen päälle" jos niihin töihin koskee.

Mite jumankauta mieleesi ei tullut kiittää, että no kiva että asia on hoidossa eikä sulla kestäkään sit kauaa.

Ja kysyä sillä pomolta, että se on sit pomon vastuulla ilmoittaa sulle ettei tarviikaan tulla, eikä tarvii suututtaa koko työyhteisöä suuttumalla turhasta työKaverille.

Mä kyllä ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa.

Jos oli kerran alun alkaenkin sovittu, että hän hoitaa, niin olisi vähintään pitänyt ilmoittaa, että asia onkin saatu järjestettyä.

Riippuu paljon työn luonteesta. Perussuorittavaa työtä voi tehdä kuka tahansa, mutta jos puhutaan esim. luovasta työstä, on tekijällä merkitystä.

En varmaankaan sinänsä suuttuisi, mutta kyllähän se harmittaisi, jos siitä lasten hoidon järjestämisestä oli vaivaa. Ja riippuisi siitäkin, tuleeko se työ sitten oikeasti hyvin tehdyksi. Usein pistää kyllä vihaksi, kun toiset tekevät niitä hommia, jotka minä yleensä teen, mutta tekevät sen ihan huolimattomasti.

Mitä sä teet työkses? Ehkä mäkin siinä vaiheessa olisin veetuuntunut jos joku näpyttelis mun artikkelia tai tutkimusta ilman lupaa, tai editois mun loistavaa dokumenttia....mutta ihan tälläsenä tavallisena duunarina on pakko todeta (etenkin kun tänään saikulla) että ei ne työt mua jouda oottelemaan, jonkunhan ne on tehtävä kun mä makaan sairaana himassa....

Tuossa on todennäköisesti sattunut jonkinlainen väärinkäsitys. Sinulla oli siis joku kiireinen työ, joka piti hoitaa lomasi aikana. Se joka sen meni tekemään, ei todennäköisesti tiennyt että sinä olet lomaltasi tulossa töihin. Eihän sellaista lähtökohtaisesti kukaan odota ja tottakai silloin on vain positiivista, että muut hoitavat ainakin kiireellisemmät työt.

Minua lähinnä harmittaisi oma typeryys, siis miksi olen mennyt järjestämään lapsia hoitoon jne., vaikka selvästi joku muukin on voinut pakolliset työni hoitaa. Jos olisin nimenomaisesti ilmoittanut sille jonka työpisteeltäni löydän, että olen tulossa töihin hoitamaan asian x ja sitten toinen olisikin sitä tekemässä, olisin myös pikkuisen harmissani, miksei hän ole voinut ilmoittaa että voi hoitaa asian, jotta en olisi turhaan töihin tullut. Mutta tosiaan, jos en olisi hänelle selvästi asiaa ilmoittanut, turha vaivannäköni olisi vain omaa syytäni ja toinen tehnyt kiltisti kun on ottanut vastuuta myös minulle kuuluvista töistä lomaillessani. Ei siis mitään syytä suuttua ainakaan muille kuin itselleen.

Asia olisi hieman toinen, jos löytäisin alaiseni työkoneeltani enkä olisi antanut lupaa sille mennä. Eikä kollegakaan toki saisi esim. sähköpostejani mennä niin vain lukemaan, jos ne olisivat henk.koht. sähköpostiini tulleita. Mutta tällaisesta ei vissiin ollut kyse.

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Mua suututtaisi se, että sijaisjärjestelyjä ei alunperin ole saatu hoidettua kuntoon. Voihan tulla joku sairastuminen tai muu tapahtuma yllättäen. Kukas sitten tekee työt? Muutenkin loma pitäisi saada pitää lomana ilman, että siinä samalla hoitaa töitään.

Yhteistyössä