Suuseksi uudessa suhteessa/ taudit?

• Viestiketjun aloittaja New Lovers
  • Ensimmäinen viesti
New Lovers
Mietin etta miten muut, vastuuntuntoiset ihmiset seuraavan hoitavat:

Uusi, tuore suhde, ei viela tieda mihin johtaa mutta ensimmaiset kerrat seksia, kortsua kaytetaan tietysti, mutta miten suuseksin kanssa?

Kyllahan sita suuseksissakin taudit tarttuvat, mutta en kylla kehtaisi ehdottaa/vaatia etta miehella olisi kortsu ennenkuin imen hanta. Yksi vaihtoehto on jattaa suuseksi valiin, mutta joskus saattaisi innostaa...

Pitkassa suhteessahan kummatkin voivat sopia kayvansa testeissa ja sitten aloittaa taysipainoisen seksin ilman huolia, mutta enta naissa "ei viela tieda mihin johtaa"- tapauksissa kun ei voi varmuudella tietaa siita kumppanista?

erkkili
Alkuperäinen kirjoittaja New Lovers:

Uusi, tuore suhde, ei viela tieda mihin johtaa mutta ensimmaiset kerrat seksia, kortsua kaytetaan tietysti, mutta miten suuseksin kanssa?

Kyllahan sita suuseksissakin taudit tarttuvat, mutta en kylla kehtaisi ehdottaa/vaatia etta miehella olisi kortsu ennenkuin imen hanta. Yksi vaihtoehto on jattaa suuseksi valiin, mutta joskus saattaisi innostaa...

Pitkassa suhteessahan kummatkin voivat sopia kayvansa testeissa ja sitten aloittaa taysipainoisen seksin ilman huolia, mutta enta naissa "ei viela tieda mihin johtaa"- tapauksissa kun ei voi varmuudella tietaa siita kumppanista?
Antaahan melkein jokainen elli suuseksiä mullekin ilman kumia, eikä ne paljon tiedä tai ajattele seksitauteja siinä kun uutta tuttavuutta miellytetään. Välillä miettii että minkälaista limaista kullia tukin tytsy on lussuttanut ja niellyt satsit. Saa siinä oikein lisäkiksejä.

Varovasti
Niin, seksitaudit tarttuvat myös suuseksissä. Pk-seudulla leviää juuri tällä hetkellä esim. vastustuskykyinen kuppatartunta, joka tarttuu helposti myös suuhun. Myös herpes voi tarttua. Hiv-tartuntariski suuseksissä on muuta seksiä pienempi, mutta koskaan ei voi tietää millä kerralla se tarttuu. Parempi olisi ensin testauttaa molemmilta perustaudit ja vasta sitten edetä limakalvokontaktiin.

Mies 50
....pohjois-amerikassa oli muutama vuos takaperin jonkinlaisena muotivillityksenäkin tutustua ihmiseen pidemmän kaavan mukaan. Siis tutustutaan ensin mielenkiintoiseen kumppaniin, käydään testeissä ja sen jälkeen hypätään vasta punkkaan. Tai mihin sitten mennäänkin, eteisen matolle tai keittiön pöydälle :)

pohtinut36

Tämä on hyvä kysymys.

Itse on pakko myöntää, että useampi tyttö/nainen on imenyt ilman kumia.
Onhan se aina riski, jos ei ole tietoa testeistä tai muusta seksuaalikäyttäytymisestä.

Kun ihmisten jutuista lukee, niin periaatteessa sama asia kun naisi ilman kumia. Sitä ei toivottavasti paljon tehdä, joten samalla lailla pitäisi olla kumi suuseksissäkin.

Entäs sitten naisen nuoleminen, sama tautiriski?

Nyt olen vakisuhteessa, joten eri tilanne.

namiska
Alkuperäinen kirjoittaja pohtinut36:

Tämä on hyvä kysymys.

Itse on pakko myöntää, että useampi tyttö/nainen on imenyt ilman kumia.
Onhan se aina riski, jos ei ole tietoa testeistä tai muusta seksuaalikäyttäytymisestä.

Kun ihmisten jutuista lukee, niin periaatteessa sama asia kun naisi ilman kumia. Sitä ei toivottavasti paljon tehdä, joten samalla lailla pitäisi olla kumi suuseksissäkin.

Entäs sitten naisen nuoleminen, sama tautiriski?

Nyt olen vakisuhteessa, joten eri tilanne.

Niin, uskoisin etta monet kayttavat naissa "avoimissa" suhteissa kortsua yhdynnassa, mutta suuseksissa eivat. Silloinhan se kortsu ei enaa suojaa niinkaan taudeilta, vaan lahinna raskaudelta.

Mietin vain etta kuinka moni silti harrastaa suojaamatonta suuseksia? Kuinka yleista se on, sehan on suoranainen terveysriski, kun ei ole kumppanista tarvittavaa tietoa saatavilla?

Itse tiedan esim varmuudella etta minulla ei ole tauteja, mutta kuinka sita voisi luottaa mieheen jota ei tunne (ehka valehtelee, ei ehka ei itsekaan tieda kantavansa, ehka on ylipaataan holtiton seksualisesti jne)

Parempi kai vain tana paivana jattaytya kaikesta irtosuhteilusta. Mutta kaytatko sina kortsua suihinotossa?

naikkonen
Ensinnäkin kortsu maistuu pahalta. Ja kuka sitä elmukelmun läpi pillua nuolisi?
Johan siinä on tunnelma piloilla.

Ainoa keino on valita niin vastenmielisen näköinen plösö seuraksi, ettei se ole muille kelvannut. Ei ole silloin tautivaaraakaan, vaan saa imea kullia huoleti.

Liisa
Tavallisessa seksissä on aina tartuntariski, jos toisella osapuolella on jokin tauti. Samoin suuseksissä on riski, vaikkakin vähän pienempi. Mutta entä suutelu? Millainen riski siinä on? Jos ihmisellä on jokin tarttuva tauti, on pöpöjä joka puolella, myös suussa.

vesikulho
mun ymmärtääkseni sukupuolitaudit ei tartu suudellessa, koska suussa ja alapäässä on erilaiset limakalvot. Takuuseen en tästä mee mut muistaakseni näin on... Eli HIV- positiivista saa huoletta suudella :)

Sini78
En ikinä ole ottanut enkä ota suuhun ilman kumia jos en voi olla varma kumppanista, enkä vastaavasti myöskään oleta miehen nuolevan minua. Suojaamaton (suu)seksi edellyttää tietoa ja luottamusta.

Ei sitä edes välttämättä tiedä saaneensa tartunnan jos se ei ole ehtinyt akuuttiin vaiheeseen. Se mitä vaikka viime viikonloppuna touhusit saattaa olla elimistössäsi ja laitat sen eteenpäin tietämättäsi harrastamalla suojaamatonta suuseksiä. Ja vaikka itsestäsi voisitkin olla varma niin miten voi olla vastapuolesta? Samalla tavalla ne taudit valitettavasti tarttuu suun kautta kuin muualtakin.

Eihän se kortsu suuseksissä mikään ihastus ole, mutta eipä ole kukaan mies valittanut kun olen tarjoutunut sen suuhun ottamaan. Eikä se ohut kumi miehen nautintoa vähennä, naiselle se epämukavampi on mutta pieni hinta terveydestä :)

dummies
En ikinä ole ottanut enkä ota suuhun ilman kumia jos en voi olla varma kumppanista, enkä vastaavasti myöskään oleta miehen nuolevan minua. Suojaamaton (suu)seksi edellyttää tietoa ja luottamusta.

Ei sitä edes välttämättä tiedä saaneensa tartunnan jos se ei ole ehtinyt akuuttiin vaiheeseen. Se mitä vaikka viime viikonloppuna touhusit saattaa olla elimistössäsi ja laitat sen eteenpäin tietämättäsi harrastamalla suojaamatonta suuseksiä. Ja vaikka itsestäsi voisitkin olla varma niin miten voi olla vastapuolesta? Samalla tavalla ne taudit valitettavasti tarttuu suun kautta kuin muualtakin.

Eihän se kortsu suuseksissä mikään ihastus ole, mutta eipä ole kukaan mies valittanut kun olen tarjoutunut sen suuhun ottamaan. Eikä se ohut kumi miehen nautintoa vähennä, naiselle se epämukavampi on mutta pieni hinta terveydestä :)

Samaa mielta! Hammentavan moni elaa harhamaailmassa; vaikka soisi e-pillereita kaytetaan kortsua satunnaisessa yhdynnassa tautien pelossa, mutta suihin otetaan ilolla, mika on viela suurempi hygieniariskinakin kuin esim yhdynta!

Itse en yksinkertaisesti harrasta suuseksia satunnaisisa suhteissa. Toisaalta en kylla harrasta sellaisia suhteita muutenkaan juuri ollenkaan, miten sita voi nauttia kun ei tunne toista, silla voi olla ties mita tauteja, taidot voivat olla huonot sangyssa, voi jaada paha jalkimaku jne. Ei hirvean seksikkaita seikkoja!

Viimeksi muokattu:
Liisa
Miksi missään Internetissä ei kerrota mikä on todellinen tartuntariskin suuseksin yhteydessä? Edes suuruusluokka-arviot olisivat ihan kivoja. Esim. jos ottaa suihin 10 mieheltä, joilla 25 prosentilla on jokin random-sukupuolitauti, niin mikä on todennäköisyys että saa sukupuolitaudin suuhun tai nieluun? Ja mikä on todennäköisin sukupuolitauti.

Ylipäänsä Internet on inhottava ja epäreilu, koska se ei auta lainkaan hahmottamaan suuruusluokkia, eikä se kerro kuinka voidaan tehdä itse-diagnooseja luotettavasti ilman tarvetta käydä lääkärissä.

Sellaista
Miksi missään Internetissä ei kerrota mikä on todellinen tartuntariskin suuseksin yhteydessä? Edes suuruusluokka-arviot olisivat ihan kivoja. Esim. jos ottaa suihin 10 mieheltä, joilla 25 prosentilla on jokin random-sukupuolitauti, niin mikä on todennäköisyys että saa sukupuolitaudin suuhun tai nieluun? Ja mikä on todennäköisin sukupuolitauti.

Ylipäänsä Internet on inhottava ja epäreilu, koska se ei auta lainkaan hahmottamaan suuruusluokkia, eikä se kerro kuinka voidaan tehdä itse-diagnooseja luotettavasti ilman tarvetta käydä lääkärissä.

Täh. Ihme juttuja. Sä voit saada randomina vaikka sen äijän kullista papilloomaviruksen suuhusi. Sieltä se leviää syljen mukana tuheroosi ja syövyttää kohdunkaulan rikki. Teinithän imee musujen munaa, ja ihmettelee sitten kun parikymppisenä, vaikka tuheroa ei ole annettu ku tasan kymmenelle, kun on jo syöpä sisäelimissä.

Viimeksi muokattu:
siivooja_m
Ensinnäkin kortsu maistuu pahalta. Ja kuka sitä elmukelmun läpi pillua nuolisi?
Johan siinä on tunnelma piloilla.

Ainoa keino on valita niin vastenmielisen näköinen plösö seuraksi, ettei se ole muille kelvannut. Ei ole silloin tautivaaraakaan, vaan saa imea kullia huoleti.
Niin ei kai sitä elmukelmun läpi voisikaan nuolla parempi hommata jätki tai tikkari siinä tapauksessa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä