¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Heipsan taasen....pelkoa on täälläkin....alkoi silloin sen digitestin jälkeen kun näytti vääriä viikkoja! Sen jälkeen vaihtelevasti ollut oireita...viime viikolla oikein kunnolla, mutta tämä viikko no viime viikon lopusta tähän eipä juur mitään!!!! Ajattelin kanssa että ei auta kuin odottaa mamma muun kaltaisesti rv 12 kun kunta kustantaa ultran, mutta en vaan mielenrauhaltani pysty odottamaan vielä 3,5-4 viikkoa ja niinpä varasin alkuraskauden ultran huomiseksi. Jännittää ihan pirusti ja tosiaan ensimmäisestä kun ei ole kyse =) No aamupäivällä puol 11 on aika! Hirmuisesti pelottaa....tuleekohan sieltä itku kurkussa pois vai hymy korvissa.... Huomenna viisaampi huomattavasti ja saa tiedon vieläkö jatketaan kuumeilussa vai uskaltaako jo hiukan nauttiakin jo.

Tsempit mamma muulle, rautaiset hermot sulla, voi kun itsekin olisin pystynyt odottamaan sillä kyllä ahdistaa maksaa se suolainen hinta, mutta mielenrauhan vuoksi =)

Murunen 8+2?
 
Ja niinhän se pelko kävi toteen, tuulimuna raskaus oli.
Sitä digitesti vissiinsitten meinasi ... Eli jatketaan kuumeilua.....nyt täytyy ottaa neuvolaan yhteyttä ja kysellä mitäs nyt, kun en ollut edes kertakaaan käynyt siellä enkä soitellut tästä raskaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
sariar :hug:. Itse olen kokenut kaksi keskenmenoa putkeen ja kun niiden jälkeen aloin taas odottamaan olin ihan 100% varma että kesken menee taas. Mulle henkisesti oli todella raskaat ne kaksi keskenmenoa. Jos kolmas kerta olisi mennyt kesken emme olisi enään alkaneet kokeilla neljättä muksua. Onneksi meille kuitenkin se neljäs suotiin!!!
 
Mamma muusaanko udella että kun sulla on jo noin monta lastan niin kauan sun synnytykset on kestänyt??Kun sanotaan että synnytysaika lyhynee joka kerta vähän kun synnyttää uuden lapsen niin vieläkö ehdit sairaalaan:)?

En tiedä tuliko nää tummennukset nytkään oikein kun noi on jotenkin ihmeelliset.

T:metsätähti joka kuumeilee neljättä:)
 
hei
minäkin liittynen tänne viitosta kuumeillaan, edelliset lapset -99,01,-03,-09. perjantaina plussasin mutta eilen alkoikin vuoto joka jatkuu tänään..joten taisi olla kemiallinen?mitään kipuja ei ole. hormonikierukka poistettiin elokuussa. joten nyt alkaa yk 3 ja meneillään kp 2 meillä kaikki raskaudet on alkaneet helposti,ja keskenmenoja ei ole ollut. minä siis 29 ja mies 32.v tein vielä tänään pregcheck testin mutta ihan haalea viiva tuli enää joten se kertonee hcg:n laskusta?
 
Kiitos :) Ei auta murehtimiset nyt, tai murehtia voin, mutta nyt haluisin vaan että pääsis yrittelemään uudestaan! Mutta käytäntö onkin että nyt odottelen n. 1-2 viikkoon alkaako vuoto jos ei niin soitan neuvolaan ja sieltä sitten lähete TYKSIIN jossa ilmeisesti kaavinta edessä/ lääkkeellinen tyhjennys... Voi kun alkais mahdollisimman pian vuoto niin ei tarttis odotella ja ihmetellä. Harmittaa niin tämä että on ns. turhaan ollut raskaana näinkin pitkälle ja kuinkahan pitkälle vielä menee!
 
Moikka!

Voi ei saniar kurjaa, että teille kävi näin. Lohdutuksen sanoja on vaikeaa löytää...myötäelän kuitenkin kanssasi. Jaksuja!

...Pelko elää täälläkin vahvana...mutta toivoa on niin kauan kun ei ole vuotoa.

Metsätähti kyseli synnytysten kestoista. Joo...ekaa punnersin 22h...josta 3,5h oli ponnistusta. Kakkonen tuli syöksynä, ilman ponnistusta, synnnytyssalin ovella ;), kolmas oli käynnistetty ja ponnistin jotain 6min. Neljäs jouduttiin käynnistämään jo rv 35, sikiön ison koon vuoksi, ja tuntui, ettei vauva synny lainkaan...ponnistus jotain 30min. Viides sitten syntyi draagisesti...kun olin saanut 7 aikaan nulahtamislääkkeen, ja 10 heräsin siihen, että nyt "se" tulee...2 min ja vauva oli ilman ponnistusta ulkona. Kuudes syntyi kans käynnistettynä 9 min. ponnistuksen päätteeks. Seitsämäs (meidän isoin 4850g) syntyi spontaanisti, mutta 2 työnnöllä. Kasia synnytettiin 3 vrk:tta. Olivat ihan varmoja, kun antavat ekat käynnistystabut että syntyy ihan kohta...muttei kaikki mennytkään ihan nappiin. No ponnistusaika ei ollut pitkä muutaman minuutin, mutta kylä olin poikki. Ysi syntyi sitten käynnistyksineen 5 tunnissa.

Kuten huomasitte, mulla melkein kaikki synnytykset on käynnistettyjä. Mä olen diabeetikko, ja se aiheuttaa loppuraskauksissa kaikenlaisia komplikaatioita...mulla ei esim. kehity lapsivettä...ja viimeisimmät on käynnistetty juuri siksi, ettei lapsivettä ole enää kehittynyt lainkaan. Kun kalvot on puhkaistu, lapsivettä tullut maks. 1 rkl...

...ja niin mä, hullu kun olen, ryhdyn tähän kaikkeen aina vaan uudelleen ja uudelleen ;)

Mamma Muu+vielä pitäis kestää muutama vko ultraan. Neuvola olis to!
 
MAMMA MUU:Onpas sulla kuitenkin jokainen synnytys silti ollut ihan erilainen:)Ja kyllä hän se niin on että hulluahan tää vähän on kun siihen aina vaan uudestaan haluaa, mutta siinä samassa kun synnytys on ohi sen kivun jo unohtaa:)
Mua kyllä se synnytys mietityttää, et miten kaikki nyt neljännen kanssa menis...
Voi ihanaa kun sä pääset jo neuvolaan ja kohta ultraan:)

Hyvä etten oo jo lääkärille aikaa varaamassa kun niin kuumeilen niin kovasti;)
 
Synnytyksistä olisi mukava kuulla lisääkin. Minä synnytin ensimmäiseni viikolla 41.Alkoi lapsiveden menolla ja jatkui heti kovasti supistellen. Syntyi 8h vesien menosta noin 40 minuutin ponnistuksella. Toiseni synnytys alkoi laskettuna päivänä supistuksilla ja aikaa meni ponnistusvaiheeseen noin 7h ja ponnistin jakkaralla muutaman minuutin. Kolmas tuli dramaaattisesti viikolla 35 niin, että jouduin jättämään kaksi lastamme pinnasänkyihin nukkumaa (viskasin naapuriin itkuhälyn), soitin ystävälleni (mieheni oli työmatkalla) kun en pystynyt enää taksiin menemään ja hän tulikin viidessä minuutissa. Matka sairaalaan kesti toiset 5 minuuttia ja lapsi syntyi käytävälle, jossa olin ovien edessä konttausasennossa. Kätilöt saivat housuni alas ja hanskat käteen. Enkä liioittele yhtään. Poika voi heti loistavasti eikä tarvinnut tehostettuja hoitoja ollenkaan. Neljäs synnytykseni oli maailmankaikkeuden kaunein. Tiesin jo aamulla, että tänään meille syntyy vauva. Illalla yhdeksän aikaan mieheni vei minut sairaalaan (olimme sopineet, että hän jää kotiin muiden lasten kanssa). Kaikki oli niin rauhallista ja tyyntä ja muutaman minuutin ponnistuksella puoli tuntia sairaalaantulon jälkeen syntyi Klaara-neiti viikolla 39. Kuopuksemme syntyi tasan vuosi sitten syksyllä. Mieneni oli taas työmatkalla ja viikkoja tasan 39. ONNEKSI omat vanhempani olivat meillä yötä (ovat toooooos harvoin). Supistukset alkoivat puoliltaöin ja herätin heti isäni joka vei minut sairaalaan. Olin todella kipeä ja jo 8 cm auki. Ponnistusvaihe alkoi melkein samantien, mutta nyt taisin ponnistaa ainakin 20 minuuttia. Tuntui ettei tule millään. Hän olikin "suurin" vauvamme 3400g. Kaikki olen synnyttänyt ilman minkäänvaltakunnan kivunlievitystä. En ole niin päättänyt, vaan niin on sitten aina vaan menty.

Meillä mies on päivän töissä (7-17/18) ja noin neljästi vuodessa parin viikon komennuksella poissa kotoa. Osallistuu arjen pyörittämiseen lähinnä niin, että hoitaa kaikki viisi, kun minä olen pitämässä jumppatunteja. On myös loistokokki ja laittaa useinkin ruokaa ja brunssin aina sunnuntaiaamuisin:heart: Mutta kyllä se olen minä joka pyykkään,siivoan ja hoidan lasten vaatteet ajantasalle ja hoidan koulut/tarhajutut. Tiskikonetta ladataan ja tyhjennellään molemmat. Kumpi ehtii.

Halit:hug:
 
synnytyksistä ollu puhetta..mulla ekan synnytys alkoi yöllä noin klo 2.30 mahan tyhjennyksellä jonka jälkee alkoi supistustelemaan tosai kipeesti heti,mutta sinnittelin niitten kanssa kotona ainakin tonne 11.30 asti ja sairaalassa olimme klo 12 ja tyttö syntyikin sit klo 14.54.Toinen olikin sit nopeampi..mulla oli aamulla ollu pientä jomotusta selässä enkä mitenkää osannu arvata että synnytän tänään,mut tossa klo 16.00 iski armottomat supistukset päälle ja sit oli mentävä vauhdilla kun oli just se neljän ruuhkakin.Perille päästiin tossa klo 16.42 ja tyttö syntyi sit jo klo 16.50.Kolmaskin oli aika nopee kun sairaalaan päästiin klo 15.00 ja tyttö synty tossa klo 15.40.Neljäs oli käynnistetty kun oli rv 42+1 viikot täynnä ja se oli ohitse jo 50min.Viides käynnistettii myös koska edellinen oli syntyessään 4800g ja synnytyksen kestoksi tuli vain 45min.

Jos oikein ymmärsin niin saanko lisätä sut Mamma Muu takas plussanneisiin ja mikä on laskettuaika
 
Pitänee tulla kertomaan omat synnytysstoorit :)
Eka muksu kun alkoi syntymään niin ei oikeen tajunnut että nyt on tosi kyseessä. Minulla tuntu supistukset selässä ja ensikertalaisena en tiennyt kun kukaan ei ollut kertonut... Kun päästiin sairaalaan olin jo 6 cm auki ja hyvä vointinen. Tyttö syntyi sairaalaan tulon jälkeen noin 3 tunnissa ja ilokaasua vedellen.
Toista kun lähdimme synnyttämään saavuimme sairaalaan 23.45. Olisi pitänyt odottaa se vartti niin ei olisi tarttenut maksaa siitäkin päivästä :) Synnytys oli nopea ja taas ilokaasu apuna.
Kolmas kun syntyi olin vatsataudissa. Yhtään mikää ei pysynyt sisällä. Lapset olivat silloin puolipäivä hoidossa ja veimme ne aamulla klo9 tarhaan ja mies sanoi että lähdemme synnyttämään. Tarhan väki toivotti paljon onnea ja tsemppiä. Poika syntyi syöksyen maailmaan ja miehen piti käydä hopuuttaa kätilöitä mukaan kun olivat kirjaamassa meitä vasta sisään. Mies lähti hakemaan muksuja 12 jälkeen tarhasta kun ennen yhtä piti hakea ja tarha tädit sanoivat että olisit vaan jäänyt vaimon tueksi sairaalaan. Olivat suu auki kun mies ilmoitti että muksuthan piti hakea ennen yhtä ja poika tuli!!!
Neljännen kanssa kärsin raskausmyrkytyksestä ja menin sairaalaan viemään vuorokautis pissaa ja samalla oli lääkärin aika joka ultras. Napanuoran virtauksessa(?) oli vikaa niin päättivät käynnistää. Kahden aikaa laittoivat pillerin ja odotimme. Neljältä tulivat katsomaan ja laittoivat käyrille. Aina kun tuli supistus niin vauvan sydänäänet romahtivat niin päättivät puhkaista kalvot. Siinä sitten odoteltiin ja lääkäri oli valmiudessa ja jälkikäteen kuulin että oli lähellä etten joutunut keisarinleikkaukseen koska sydänäänet romahtivat aina niin alas. Uudet kätilöt kun tulivat vuoroon toivat tipan vauhdittaakseen suppistuksia. Minulla supistukset olivat niin epäsäännölliset kun olla voi. Kätilöt aikoivat ennen tipan laittoa käydä kahvilla mutta ennen kuin pääsivät huoneesta ulos poika syntyi ilman ponnistusta... Eivät ehtineet ottaa poikaa vastaan ja äkkiä virittelivät hanskoja käteen... Mies pelästy ihan kauheasti. Lopputulos oli kuitenkin ihana. pojalla oli painoa 2508g. nyt 4 kk 7,5 kg!!!
Kolmas kun oli syntynyt kätilö sanoi että jos neljättä tulette tekemään niin sano kätilöille että tulee sitten vauhdilla. Sanottiin mutta neämmä eivät uskoneet ;)
Ikinä synnytys ei ole ollut kovin kipeä vaan ilokaasulla olen ihan hyvin pärjännyt. Se että se on aika kivaa puuhaa on varmaan yksi syy lapsilukuun. Jos olisin kovin kipeä olisi lapset jääneet takuulla yhteen ;)!!!!!
 
Voi kurja,hirveästi surua monella ollut :hug: Toivottavasti suru-uutiset jää tähän!
Kirjoitin jo äsken pitkän stoorin ja tää hiton palsta hävitti sen!!Äääh :D
eli siis synnytyksistä :) Eka syntyi vklla 41+2 (4230) Perjantai yönä alkoi supistukset joskus kahdentoista jälkeen,olivat säännöllisiä heti.sairaalassa oltiin joskus kahden jälkeen.Sain epiduraalin ja kaikki meni muutenkin tosi sujuvasti.Tyttö syntyi 08.18,ponnistus 12min.hyvä mieli jäi synnytyksestä :)
Toka käynnistettiin vklla 42+1.Yhden jälkeen päivällä puhkaisivat kalvot,onneks ei vielä laittanut mitään supistus tippaa kun samantien alkoi säännöllisesti tulemaan.olisin muuten varmaan räjähtänyt auki :D.Loppu ajan otin ilokaasua ja olin pallon päällä.Tyttö syntyi 19.23 (4020).
kolmannesta alkoi supparit aamulla 06.30.Oli heti niin kovia että tiesin että nyt se alkaa.Sanoin miehelle että "näillä kivuilla synnytetään vauva".Se oli heti ihan paniikissa että tarviiko lapset herättää,sanoin vaan että ei tässä nyt mikään kiire ole :D ja suunnilleen heti parään tuli taas niin kipeä supistus että sanoin että "vauhtia sitten :)".Lähettiin viemään tyttöjä hoitoon,matka kesti joku 20-30min.tytöt söi vaan riisikakkuja eikä edes kysynyt että mihin ollaan menossa,oli niin ihmeissään :).Mies oli niin paniikissa että antoi kaikki munkin tavarat hoitopaikkaan :D.Sairaalaan kun päästiin niin kätilö vaan sanoi "taidat olla aika kipeä".Ehkä vähän.Oli 5cm auki.Roikuin ilokaasussa ja pyörin pallon päällä.(kätilö arvioi vauvan kooksi 3600).yhtäkkiä tuli tunne että "nyt se tulee".käskin miehen painaa nappia.kätilö tuli ja huusin sille että nyt se tulee ja mä istun tässä pallolla??!!.pääsin sängylle ja muistan kun joku siinä sanoi että "sitten kun sanon niin pidä pieni tauko ponnistuksessa".No eipä sanonut kun tyttö syntyi muutamalla "ponnistuksella".siis työnsin kokoajan niin kauan että se oli ulkona(noin.1min),tyttö oli 4626. Aivan mahtava fiilis jäänyt kaikista synnytyksistä <3.Niin ja esikoista ponnistin 12min ja tokaa ehkä pari kertaa.luiskahti ulosa vaan :)
 
Terveisiä neuvolasta ;)

Aah, sitä lappujen täyttämisen tuskaa...ja onnea ja iloa. Sai taas muistella kaikkia synnytyksiä oikein antaumuksella, ja kun oli uusi täti, niin siinähän vierähtikin 2 tuntinen ihan reippaasti.

Kahden vkon päästä on sitten ekat sikiöseulaverikokeet...ja ikuisuuden ihana sokerirasitus. Tästä vkon päästä sitten pääsen ultraan...että 3 vkoa vielä tuskaa, ennekuin tiedän todella, että masuasukki on ihan oikeesti tulossa.

Taaperox...juu + voit laittaa ja la on 31.5...ainakin näillänäkymin.

Oi että mä itkin, kun luin noita teidän synnytyskertomuksia. Synnytksen ja syntymän ihme on niin sanoinkuvaamaton, ettei sitä voi tietää, jos ei ole itse kokenut. Pitäsköhän uudelleenkouluttautua kätilöks ;)

Nyt täytyy lähteä pullakahveille...lapset roikkuvat kieli pitkällä korvapuustien perään, jotka jäähtyvät tuolla pellillä...nam ;)

Mamma Muu+täyskymppi!
 
Moi!

Ihania synnytyskertomuksia.

Mun eka synnytys käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi rv 41+6. Kolme päivää meni käynnistelyissä, kun cytotec ei meinnanut millään alkaa vaikuttamaan, mutta lopulta poika syntyi rv 42+2. Synnytys kersi 12 h 45 min ja poika jouduttiin avittamaan imukupilla maailmaan. Avautumisvaiheessa makoilin ammeessa kolmisen tuntia ja mietin että onko tää tosiaan näin helppoa. Vaikka avautumiskivut oli aika kipeitä, epiduraalista huolimatta, ei synnytys missään vaiheessa ollut niin kamalaa kun olin kuvitellut. Toisen lapsemme synnytys käynnistyi rv 39+5 kotona supistuksilla. Ekat kipeet supistukset tuli aamulla ja koko päivän supisteli. illalla kasin aikaan vietiin esikoinen hoitoon ja lähdettiin käymään sairaalassa varmoina siitä että menemme sinne turhaan. Olinkin jo 6 cm auki ja pääsimme samantien saliin jossa heti puhalistiin kalvot, koska vauvan sydänäänet oli heikot. Kalvojen puhkaisusta meni alle tunti, kun tyttövauva oli mailmassa. Tässäkin synnytyksessä ehdin saamaan epiduraalin. Synnytyksen kesto oli reilu 3h, josta ponnistusvaihe 4 min! :O Synnytyssalista kävellessä ihmettelin voiko synnyttäminen olla näin helppoa, kun mikään paikka ei ollut kipeä ja olo ei ollut yhtään edes väsynyt. Kolmannen lapsen synnytys oli myös helppo ja senkin kesto noin 3 h. Kolmas synnytys käynnistyi kotona supistuksilla ja eteni lähes saman kaavan mukaan kun kakkosen synnytys. Sairaalaan tulatessa olin jo 8 cm auki enkä tällä kertaa ehtinyt saamaan mitään puudutusta. Salissa ehdin oleen 40 min kun lapsi jo syntyi. Kolmosen synnytyksessä ponnistusvaihe kesti 11 min eikä tälläkään kertaa tullut mitään repeämiä tms. Toivuin synnytyksestä taas lähes samantien jota ihmettelen edelleen.
Ja niin kuntsjilkin kirjoitti, meilläkin lapsiluku olis varmaan jäänyt yhteen jos synnytykset olis olleet kauheita. Mulla on myös kaikki raskaudet menneet hyvin, ilman mitään kummempia kremppoja. Pahoinvointiakaan ei ollut ollut kun kolmatta odotaessa ja sekin oli aika lievää.


mamma muulle isot onnittelut plussasta! On se vaan joka kerta yhtä jännää kantaa sisällään pientä ihmettä. Mä olen muuten haaveillut kätilön ammatista, mutta ainakaan vielä ei ole koulun ovet auenneet vaikka ainakin kolmesti olen kätilökoulutukseen hakenut. :(

Ihanaa viikonloppua kaikille!

marza
 
Viimeksi muokattu:
Pakko heti tulla hehkuttamaan...

Yö oli tosi kökkö. Heräsin vuotaessani taas todella runsaasti ja klimppimäistä vuotoa. Soitin sitten heti aamusta neuvolaan ja gynenpolille ja pääsin ultraan...ja mikä suloinen siellä köllöttelikään, kun 9 vkoinen söpöliini. Sydän sykki hurjasti. Vuodolle ei löytynyt minkäänlaista selitystä. Lekui arveli, että istukanreuna vuotais tai sitten joku kertymä oli tullut masun sisältä urakalla ulos. Kun menin lääkäriin niin vuoto oli jo hiipumaan päin mutta edelleen vuotelin. Vähäks mä oon onnellinen!!!!!!

Mamma Muu+9+1 vkoinen vauveli
 
mammamuulle Onnea ihan hirveästi vauvasta :hug: Hyvä että nyt pääsit näkemään että kaikki hyvin:heart:

Mä rakastan sitä veren tuoksuakin sairaalassa :D .Kätilöksi musta ei kyllä olisi mutta vaikka siivoojaksi synnärille niin saisin katella niitä vauvoja ja haistella tuoksuja :LOL:

Kuumeilu alkaa olla sitä luokkaa että kävin jo kattomassa äitiysvaatteikakin :D.
Tässä olisi vielä muutama viikko odottelua :)

taaperot Onko sulla menkat alkanut vai ootko testaillut?. Ja niistä malli hommista,minkä ikäisen pojan sinne ilmoitit?.Ja onko ne ihan johonkin Anttilan kuvastoihin vai mihin? :D
 
neljäs<3 no alkoihan ne ja loppuikin jo,kestivät vaan 2 päivää.Tuo meidän poika on 11kk kenet sinne ilmoitin ja poika voi päästä joihinkin tv-mainoksiin sekä lehtiin ym jos kyseisen toimiston asiakkaat haluavat poikaa heidän juttuihin. :)
 
Moikka kaikille!! :)

Pääsisikö uusi mukaan "kuumeilemaa" tai ainakin vaihtamaan ajatuksia? =)

Meillä on neljä ihanaista lapsukaista: tyttö 10/03, tyttö 09/05, tyttö 10/07 ja poika 04/09 <3 Aloitin työt pitkän tauon jälkeen nyt elokuussa ja olenkin viihtynyt hyvin, mutta..... Jostakin se tuo vauvakuume vaan taas nostaa päätään!!! Apua, mitä mä tälle tunteelle teen??? Kun vaan ajattelenkin uutta ihanaa pientä lapsukaista meille niin kyyneleet kihoaa silmiin... Mies on jotain sinne päin sanonut että voidaan sitten joskus tehdä, mut en mä kyllä kovin kauaa voi/halua odottaa!! Tuleehan se ikäkin kohta vastaan... :/

No joo, sainpahan vähän purkaa ;) Kiirettähän se piteleepi kun työt ja lasten harrastukset ym on, mut kyllä täällä aina välillä kerkeää kirjotella ja lueskella :)

Kaikille oikein paljon plussa säteitä <3 ja isot halit niille kellä ei vielä tärpänny tai sitten mennyt kesken. Ja ihanaa syksyn jatkoa :D

Ooti ja poppoo <3
 
tervetuloa kuumeilemaan ooti

Mulla olisi nyt kp27/30-33! Jännittää!.ajattelin ens tiistaina testailla jos menkat ei ala.Miehellä olisi silloin synttärit niin olisi hienoa saada plussa silloin:heart: Ehkä vähän hätäilen mutta ainakaan vielä ei ole mitään menkka oloja.mulla yleensä alkaa vajaa viikko ennen vuotoa oireet,kiukkua ja muuta.
Nyt on vaan valillä tosi etova olo,hajuaisti on aika herkkä ym.Tai sitten olen todella vahvasti vale-raskaana.Ei olisi mitään uutta:LOL:
Ystävälle syntyi eilen vauva,en malta odottaa että pääsen nuuskimaan sitä:heart:
Niin ja en ole tosta kierrosta ihan varma,tää on eka kierto ilman pillereitä (lopetin ne kun oli viimeksi menkat)
 
Heips pitkästä aikaa!!

Mamma Muu: Onnea kovasti! Mulla oli kans kakkosen alkuraskaudesta vuotoa ja kun soitin lääkäriin niin sanottiin että ei tarvi tulla koska alkuraskauden keskenmenoissa luontohoitaa. Toiseen lääkäriin pääsin, onneksi. Nyt tuo keskenmeno on jo 8v reipas poika.

Mun synnytykset on pituudeltaan vaihdellut, mutta ponnistusvaihe aina lyhentynyt (enää sekin on mahdotonta)

Esikoisen synnytys kesti 4.5 tuntia ja ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia.
Kakkosen synnytys kesti vajaa 4 tuntia ja ponnistusvaihe 6 minuuttia.
Kolmannen synnytys kesti 3,5 tuntia ja ponnistusvaihe 2 minuuttia ja
neljännen synnytys kesti n 9 tuntia ja ponnistusvaihe minuutin.

Meilläkin mies on vihdoin innostunut vitosesta ja nyt yritystä päällä.



Sinituuli
 

Yhteistyössä