Suurkiitokset isävainaalle, olit Karjalankannaksen rintamalla puolustamassa itsenäisyyttämme ❤️ 🇫🇮 ❤️

vierailija
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja setis
Myös veljillesi, yksi heistä koki hyvin nuorena kohtalonsa siellä ja muutaman vuoden ikäinen serkkuni menetti isänsä. Itse haavotuit, mutta et onneksi vakavasti.

Kiitokset itsenäisyydestämme myös ihan kaikille muillekin veteraaneille, lotille ja monissa muissa tehtävissä olleille Sankareille ❤
minun äitinisä oli Kuuterselässä 1944

löytyy sotapolusta
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja setis
vierailija
  • Tykkää
Reactions: setis
vierailija
vierailija
Pommituksissa kuolleita ei ole tapana kutsua kaatuneiksi.
No ei siviilejä ainakaan. Mutta jos puolustuslinjaa esim ammutaan käsiaseilla, kranaatinheittimillä, tykistöllä tai pommeja tiputetaan niskaan, voi olla paha jälkikäteen määrittää se termi.

Onhan se muutenkin hyvin outo, olen elämäni aikana varmasti kaatunut satoja kertoja niin urheillessa kuin liukkailla, mutta olen aina noussut ylös eikä ole tarvinnut kuoppaan laittaa vielä 👍
 
vierailija
No ei siviilejä ainakaan. Mutta jos puolustuslinjaa esim ammutaan käsiaseilla, kranaatinheittimillä, tykistöllä tai pommeja tiputetaan niskaan, voi olla paha jälkikäteen määrittää se termi.

Onhan se muutenkin hyvin outo, olen elämäni aikana varmasti kaatunut satoja kertoja niin urheillessa kuin liukkailla, mutta olen aina noussut ylös eikä ole tarvinnut kuoppaan laittaa vielä
Sä olet vain kompastunut.
 
vierailija
Minun isoisäni ja hänen velipuolensa kaatuivat talvisodassa. Isoäiti jäi miehensä kuoltua yksin hoitamaan maatilaa ja kolmea pientä lasta, joista nuorin oli vasta vauva isänsä kuollessa. Kaiken lisäksi parin vuoden päästä häneltä kuoli yksi lapsista tautiin, jota ei silloin voitu hoitaa ja joka nykyäänkin saattaa olla hengenvaarallinen varsinkin pienimille lapsille :-( .
 
  • Surullinen
Reactions: setis
vierailija
Minun isoisäni ja hänen velipuolensa kaatuivat talvisodassa. Isoäiti jäi miehensä kuoltua yksin hoitamaan maatilaa ja kolmea pientä lasta, joista nuorin oli vasta vauva isänsä kuollessa. Kaiken lisäksi parin vuoden päästä häneltä kuoli yksi lapsista tautiin, jota ei silloin voitu hoitaa ja joka nykyäänkin saattaa olla hengenvaarallinen varsinkin pienimille lapsille :-( .
:(
 
vierailija
Minun isoisäni ja hänen velipuolensa kaatuivat talvisodassa. Isoäiti jäi miehensä kuoltua yksin hoitamaan maatilaa ja kolmea pientä lasta, joista nuorin oli vasta vauva isänsä kuollessa. Kaiken lisäksi parin vuoden päästä häneltä kuoli yksi lapsista tautiin, jota ei silloin voitu hoitaa ja joka nykyäänkin saattaa olla hengenvaarallinen varsinkin pienimille lapsille :-( .
Näitä juttuja olen kuunnellut lapsuuteni ja nuoruuteni aikoina. Ukrainan sodan aikana tarinat ovat alkaneet kiinnostaa nuorta polvea.
 
vierailija
Minun isoisäni ja hänen velipuolensa kaatuivat talvisodassa. Isoäiti jäi miehensä kuoltua yksin hoitamaan maatilaa ja kolmea pientä lasta, joista nuorin oli vasta vauva isänsä kuollessa. Kaiken lisäksi parin vuoden päästä häneltä kuoli yksi lapsista tautiin, jota ei silloin voitu hoitaa ja joka nykyäänkin saattaa olla hengenvaarallinen varsinkin pienimille lapsille :-( .
😪

Kovia aikoja olivat!
 

Yhteistyössä