"Suurin osa Helsingin naisista on hiuksiaan värjääviä feministejä, mikä vähentää heidän viehätysvoimaansa."

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen samaa mieltä tuosta, että täällä meillä naiset eivät ole enää naisia vaan jotakin bossleidejä.

Paras suhteeni oli sellainen kun mies oli perheen pää! Voi autuus mikä helpotus se oli minulle naisena!
Sain hoivata, passata, tsempata miestä ja hoitaa lapsia ja kodin.
Se on mielestäni naisena parasta hommaa!

Anteeksi femakot ja muut, olen vanhanaikainen.
Älä pyydä meiltä turhaan mitään anteeksi.
Kyllä me femakot kestetään aivopierusi.
Tämä lauseesi sai minut nauramaan ääneen:
”Minulla on mielestäni aidon naisen geenit.
Venäläisiä konservatiivisia arvoja (valikoidusti) tuli imettyä nuorena.”
Terrorismin sponsorivaltio rulettaa jopa tällä palstalla.
ylen Aamussa oli juttua vakoilusta.
Aika moinen sanasota käynnissä valtioiden kesken.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Älä pyydä meiltä turhaan mitään anteeksi.
Kyllä me femakot kestetään aivopierusi.
Tämä lauseesi sai minut nauramaan ääneen:
”Minulla on mielestäni aidon naisen geenit.
Venäläisiä konservatiivisia arvoja (valikoidusti) tuli imettyä nuorena.”
Terrorismin sponsorivaltio rulettaa jopa tällä palstalla.
ylen Aamussa oli juttua vakoilusta.
Aika moinen sanasota käynnissä valtioiden kesken.
Minua taas naurattaa, että jotkut luulevat, että miehet ja naiset painetaan samasta muotista. Onhan tämä nykymeno mennyt ihan överiksi. Tietäisit tämän, jos lukisit muutakin kuin Yleä joka esittää Usan kotkotukset suomalaisille, kuin ne olisivat joku Jeesuksen toinen tuleminen.

Valikoidusti tarkoittaa sitä, että otin hyviä vaikutteita, joita oli runsaasti.
Perheestä ja vanhuksista pidetään huolta, lapset kasvatetaan omaamaan hyvät kunnioittavat käytöstavat, heikomman puolta pidetään, kaveria ei jätetä, miehestä pidetään hyvää huolta - mies on perheen pää ja suojelija jne.
Suomessa tällainen kulttuuri ei ole niin vahvaa.
 
Minua taas naurattaa, että jotkut luulevat, että miehet ja naiset painetaan samasta muotista. Onhan tämä nykymeno mennyt ihan överiksi. Tietäisit tämän, jos lukisit muutakin kuin Yleä joka esittää Usan kotkotukset suomalaisille, kuin ne olisivat joku Jeesuksen toinen tuleminen.

Valikoidusti tarkoittaa sitä, että otin hyviä vaikutteita, joita oli runsaasti.
Perheestä ja vanhuksista pidetään huolta, lapset kasvatetaan omaamaan hyvät kunnioittavat käytöstavat, heikomman puolta pidetään, kaveria ei jätetä, miehestä pidetään hyvää huolta - mies on perheen pää ja suojelija jne.
Suomessa tällainen kulttuuri ei ole niin vahvaa.

Anteeksi nyt vaan, mutta en tiedä, missä sä sit kasvanut olet, koska toi on aivan perinteinen suomalainen tapa elää ja olla ja naida ja kasvattaa lapset.

Plus vielä se, että kun jotain on luvattu ja sovittu ni se kättä päälle riittää eikä tarvita paperisia sopimuksia.

Ainoat, mitkä ovat muuttuneet, ovat se, että nainenkin voi olla perheen pää ja perhe voi myös toimia vaikkei olisi molempia vanhempia. Ja se, että suullinen sopimus ei enää riitä.
 
Anteeksi nyt vaan, mutta en tiedä, missä sä sit kasvanut olet, koska toi on aivan perinteinen suomalainen tapa elää ja olla ja naida ja kasvattaa lapset.

Plus vielä se, että kun jotain on luvattu ja sovittu ni se kättä päälle riittää eikä tarvita paperisia sopimuksia.

Ainoat, mitkä ovat muuttuneet, ovat se, että nainenkin voi olla perheen pää ja perhe voi myös toimia vaikkei olisi molempia vanhempia. Ja se, että suullinen sopimus ei enää riitä.
Mutta eihän näitä sinun luettelemasiasi suomalaisia hyviä asioita tarvitse poissulkea, vaikka ottaakin vaikutteita muualta.

Se on minun mielipiteeni, että venäjällä ”kaveria ei jätetä kulttuuri” on vahvempaa kuin Suomessa. Samoin se, että vanhempia kunnioitetaan.

Nainen voi olla perheen pää.
Mutta, hyväksytään myös se, että nainen ei ole perheen pää, jos vaikka kokee että mies on perheen pää.
Usein siitä oikein kimpaannutaan kun kertoo, että mies on perheen pää.

Eikös suomalaiset perinteet ja haluta tappaa ja kuopata? Nykyäänhän on ihan toisenlainen meno….
 
vierailija
”Se on minun mielipiteeni, että venäjällä ”kaveria ei jätetä kulttuuri” on vahvempaa kuin Suomessa. Samoin se, että vanhempia kunnioitetaan.”

Tämä väite ei pidä paikkaansa Ukrainan sodassa. Venäkot jättävät haavoittuneet kitumaan tantereelle.
Jatka Lispetti lempeää louskutustasi tällä palstalla. En uhraa aikaani sairaisiin löpinöihisi.
 
”Se on minun mielipiteeni, että venäjällä ”kaveria ei jätetä kulttuuri” on vahvempaa kuin Suomessa. Samoin se, että vanhempia kunnioitetaan.”

Tämä väite ei pidä paikkaansa Ukrainan sodassa. Venäkot jättävät haavoittuneet kitumaan tantereelle.
Jatka Lispetti lempeää louskutustasi tällä palstalla. En uhraa aikaani sairaisiin löpinöihisi.
Uhraat aikaasi kommentoimiseeni useasti päivässä - ja kohta taas.:D

Ei aina olla sodassa. Venäläinen mentaliteetti on tullut hyvin tutuksi koska olen elänyt venäläisessä perheessä 7 vuotta, mutta toki sekin mentaliteetti muuttuu ja ehkäpä se onkin joiltain osin muuttunut. Kuitenkin venäläiset yrittävät tälläkin hetkellä pitää kynsin hampain kiinni konservatiivisista arvoistaan, se ei välttämättä ole huono juttu. Toki venäläisten tavoissa on miinuksensa, olen niistäkin kirjoitellut täällä.
Rehellisyys on yksi suomalaisten tärkein arvo! Siitä me voimme olla todella ylpeitä ja tästä tulee pitää kiinni.
Suomen tulisi luopua tekopyhyydestä ja pyrkiä takaisin siihen rehellisyyteen mistä me olemme tunnettuja. Eli pidetäön perinteisistä arvoista kiinni ja suojellaan meidän omaa kulttuuria. Kaikki muutos ei ole hyvästä, eikä kukttuuria huonontava kehitys ole välttämätöntä, voimme blokata huonot osat pois. Me saamme sanoa ääneen, että meidän kulttuuri on parempaa kuin esim. lähi-itäläisten kulttuuri.💪
 
vierailija
Suomalaiset eivät varmasti ole mikään paha bridezilla-kansa. Täällä häät ovat yleensä oikein mukavia ja kohtuullisia, vaikkakin hienoja tilaisuuksia. Sen sijaan suomalaiset ovat kansana varmaan hiusten värjäyksen ja luonnottoman lookin maailmanennätyksen haltijoita. Eikä sellaista itseinhoa ("maantienväriset harmaat ohuet hiukset") löydy mistään muualta kuin täältä. Siihen vielä meikäläinen muoti, jossa kaikki naisellinen on yök, niin onhan siinä ulkomaalaisella ehkä vähän ihmettelemistä. Crocksit, caprit ja lyhyeksi leikattu punaiseksi värjätty (mustat highlightit tietenkin!) tukka ovat kesäisen katukuvat standardi. Stadissa kengiksi valikoituu persjalkaisuutta korostava ballerina-malli ja vielä ulkomaan somea seuraavat (siis alle 22-vuotiaat) saattavat rohkaistua mekkoon, mutta se on poikkeuksellista. Hieno nainen ei hameita käytä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Anteeksi nyt vaan, mutta en tiedä, missä sä sit kasvanut olet, koska toi on aivan perinteinen suomalainen tapa elää ja olla ja naida ja kasvattaa lapset.

Plus vielä se, että kun jotain on luvattu ja sovittu ni se kättä päälle riittää eikä tarvita paperisia sopimuksia.

Ainoat, mitkä ovat muuttuneet, ovat se, että nainenkin voi olla perheen pää ja perhe voi myös toimia vaikkei olisi molempia vanhempia. Ja se, että suullinen sopimus ei enää riitä.
👍Helsingissä suurin osa on yhden henkilön talouksia. En viitsi vanhoilla päivilläni opetella elämään venäläisen ideologian mukaan. Tiedustelu-upseerit eivät saa minusta kätyriään
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Suomalaiset eivät varmasti ole mikään paha bridezilla-kansa. Täällä häät ovat yleensä oikein mukavia ja kohtuullisia, vaikkakin hienoja tilaisuuksia. Sen sijaan suomalaiset ovat kansana varmaan hiusten värjäyksen ja luonnottoman lookin maailmanennätyksen haltijoita. Eikä sellaista itseinhoa ("maantienväriset harmaat ohuet hiukset") löydy mistään muualta kuin täältä. Siihen vielä meikäläinen muoti, jossa kaikki naisellinen on yök, niin onhan siinä ulkomaalaisella ehkä vähän ihmettelemistä. Crocksit, caprit ja lyhyeksi leikattu punaiseksi värjätty (mustat highlightit tietenkin!) tukka ovat kesäisen katukuvat standardi. Stadissa kengiksi valikoituu persjalkaisuutta korostava ballerina-malli ja vielä ulkomaan somea seuraavat (siis alle 22-vuotiaat) saattavat rohkaistua mekkoon, mutta se on poikkeuksellista. Hieno nainen ei hameita käytä!
Päivitä nyt itsesi nykyaikaan. Olet käynyt viimeksi ulkona 90-luvulla? Sellaista tyyliä ainakin kuvailet
 
vierailija
Jyväskylän yliopiston lehtori, nykykulttuurin ja sukupuolentutkimuksen dosentti Tuija Saresmaa on kyl se näköinen naisoletettu ettei hänen tarvitse pelätä sitä, että joku mies haluaisi lähestyä häntä.
Typerä kommentti johon en ota kantaa.
Tuija sanoo viisaasti lauseessaan:
”Kai olen hieman turtunut tähän ja kovettanut kuoreni. Se on yksi kuohahdus ja sitten tulee uusi, joka kohdistuu johonkuhun toiseen.”
 
Olen samaa mieltä tuosta, että täällä meillä naiset eivät ole enää naisia vaan jotakin bossleidejä.

Paras suhteeni oli sellainen kun mies oli perheen pää! Voi autuus mikä helpotus se oli minulle naisena!
Sain hoivata, passata, tsempata miestä ja hoitaa lapsia ja kodin.
Se on mielestäni naisena parasta hommaa!❤

Anteeksi femakot ja muut, olen vanhanaikainen.
Se "mies on perheen pää" riippuu joistakin asioista.

Sen miehen vaan pitää pystyä sitten olemaan jokaisessa päätettävässä asiassa huippu. Onko suomalainen mies sitä? Usein vaan esim.lastenhoitojutuissa mies tietää ehkä etukäteen puolet siitä, mitä nainen tietää vauvan hoidosta.

Tai päiväkodissa työskennelleenä huomattiin, että "jahas, taas on isi pukenu aamulla vaatteet muksulle" , kun lapsi tuli suunnilleen ties missä rähjäkamppeissa.

Erään uskovan kaverin kanssa keskusteltiin siitä, että mies päättää silloin, kun
-kummallakaan puolisolla ei ole parempaa tietoa asiasta
-asia on yhdentekevä, että kummin päin tehdään.

En mä suostuisi antamaan päätösvaltaani miehelle, joka vaikka pelaisi palkkansa, tai joka antaisi joka ilta ruuaksi roiskeläppäpizzan. Mulla on vastuu lasten terveydestä, hyvinvoinnista ja myös heidän lapsuutensa monipuolisuudesta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Se "mies on perheen pää" riippuu joistakin asioista.

Sen miehen vaan pitää pystyä sitten olemaan jokaisessa päätettävässä asiassa huippu. Onko suomalainen mies sitä? Usein vaan esim.lastenhoitojutuissa mies tietää ehkä etukäteen puolet siitä, mitä nainen tietää vauvan hoidosta.

Tai päiväkodissa työskennelleenä huomattiin, että "jahas, taas on isi pukenu aamulla vaatteet muksulle" , kun lapsi tuli suunnilleen ties missä rähjäkamppeissa.

Erään uskovan kaverin kanssa keskusteltiin siitä, että mies päättää silloin, kun
-kummallakaan puolisolla ei ole parempaa tietoa asiasta
-asia on yhdentekevä, että kummin päin tehdään.

En mä suostuisi antamaan päätösvaltaani miehelle, joka vaikka pelaisi palkkansa, tai joka antaisi joka ilta ruuaksi roiskeläppäpizzan. Mulla on vastuu lasten terveydestä, hyvinvoinnista ja myös heidän lapsuutensa monipuolisuudesta.
Aivan.
Kirjoitinkin tuossa, että kun hoidin lapset, kodin ja miehen hyvinvoinnin yms…

Eikä mies varmaan antaisi sinulle vastuuta jos ryyppäisit kotona kaiket päivät.😁
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Miks mä kadehtisin tsainoja joiden naama on yhtä elävä ku pahvinen kertakäyttölautanen?

Tääkin maitokahvin värinen likka on kadehdittavamman näkönen. Terveen näkönen.
Niin, sinähän kadehdit kolho-Kaiaa. Valitettavasti hän on kiinnostuneempi muista naisista. Ottaa muodikkaasti osaa BLM- ja LGBTQ-tapahtumiin.


Maitokahvityttö on kyllä pirteän näköinen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä 25-vuotiaasta sopii kiinnostua, optimaalinen ikä synnyttäjälle. Palstamummot voivat vain kadehtia.
En kadehdi nuorempia. On ihana seurata nuorison elämää sivusta.❤
Olen ihan tyytyväsenä tämän ikäinen kuin olen. Miehistäkään ei ole pulaa.

Minua vaan ihmetyttää miksi pitää tekeytyä todella nuoren näköiseksi ja oloiseksi. He eivät välttämättä normaalisti edes näyttäisi niin nuorelta, mutta sitten lavastetaan esim. tuollainen kuva missä nainen näyttää todella nuorelta. Vähän kuin porosivuilla barely 18 (tai teens)?😬
 
Koska miehiä kiinnostaa nuoret naiset. Se on geeneissä. Wanhoista naisista kiinnostuneiden miesten geenit eivät jatka elämää.
Ymmärrän kyllä tuon biologisen puolen, mutta luulisi, että lapsen näköiseksi lavastetun ja muodokkaamman nuoren naisen väliltä valitsisi mielummin muodokkaamman nuoren naisen.😬

Toisaalta m1es on kiinnostunut enemmän lapsenomaisista nuorista naisista, mutta luulen normaalisti miesten kiinnostuvan enemmän sopusuhtaisemmista nuorista naisista ja naisista yleensäkin, joilla vähän enempi rintavarustusta ja lantiota.

Siitä pääsenkin dilemmaan!
Jos mies tykkää lapsenomaisesta nuoresta naisesta niin näkeekö tämä hänessä hyvän synnyttäjän? Miksi lapsenomainen kiinnostaa?

@m1es
Vai provoatko välillä?
Tämä vilpittömästi kiinnostaa, ei mitään taka-ajatuksia…
 
En kadehdi nuorempia. On ihana seurata nuorison elämää sivusta.
Olen ihan tyytyväsenä tämän ikäinen kuin olen. Miehistäkään ei ole pulaa.

Minua vaan ihmetyttää miksi pitää tekeytyä todella nuoren näköiseksi ja oloiseksi. He eivät välttämättä normaalisti edes näyttäisi niin nuorelta, mutta sitten lavastetaan esim. tuollainen kuva missä nainen näyttää todella nuorelta. Vähän kuin porosivuilla barely 18 (tai teens)?
Aasiassa niiden "perinteisten arvojen" mukaan naisen on löydettävä mies mieluiten ennen kuin täyttää 25, sen jälkeen on "leftover". Siellä nainen yrittää näyttää nuorelta ja söpöltä. Kulttuureilla on eroja.

What is a “Chinese Leftover Woman”?

Sheng nu (剩女; shèngnǚ; common translation: “leftover women” or “leftover ladies”) This term is used, prominently in China, on women who remain unmarried in their late twenties and beyond, also known as the 3S (Single, Sensitive, Stuck). In Japan, “Christmas cakes” refers to unmarried women aged over 26. (meaning, nobody wants it after the 25th) Meanwhile, “New Year’s noodles” refers to single women aged over 32. (meaning, nobody wants it after the 31st) “败犬” (bài quǎn) meaning unmarried women aged over 30. “鲁蛇” (lǔ shé) is directly translated from English “Loser”. “单身狗” (dānshēn gǒu) means single people are like dogs, eager for caring. Of course, these are really mean ways to refer to unmarried women or single people.

People even leveled it into 4 stages.

  1. Women age 25-27 are ” 剩斗士” (Shhèng dòushì) ”The Last Knight”. The term is playing with homophonic, from a Japanese comic book called 《圣斗士星矢》(shèng dòushì xīngshǐ) “Saint Seiya”. It literally means that women should keep fighting the battle of finding their other half.
  2. Women age 28-30 are ” 必剩客” (bì shèng kè) ”Doomed to be Single”. The term is also using homophonic from the translation of “Pizza Hut” ” 必胜客“. “Doomed to be single” is a widely known phrase around the world. In this case, it refers to women who’re concentrating on work and have no time for relationships.
  3. Women age 31-35 are “斗战剩佛” (dòu zhàn shèng fú) “The Last Winning Buddha”. This is as well using homophonic from a term in a Chinese novel around 16th century called “Journey to The West” “西遊記” (xīyóu jì). “斗战胜佛” (dòu zhàn shèng fú) “The Winning Buddha” was given to the main character Wukong once he ascended to Buddhahood at the end of the Journey to the West. Here, the term refers to women who survived in the battlefield of their career, as they are “high class” single women.
  4. Women aged over 35 are “齐天大剩” (qí tiān dà shèng) “The Great Heaven Like Leftover”. Without question, it’s also playing with homophonic, and the term is as well from the novel “Journey to The West” “西遊記” (xīyóu jì). The main character Wukong took his friend’s advice and called himself “齐天大圣” (qí tiān dà shèng) “The Great heaven like sage”. However, here it means those successful women with huge mansion and sedan but they still remain single.
 
Aasiassa niiden "perinteisten arvojen" mukaan naisen on löydettävä mies mieluiten ennen kuin täyttää 25, sen jälkeen on "leftover". Siellä nainen yrittää näyttää nuorelta ja söpöltä. Kulttuureilla on eroja.

What is a “Chinese Leftover Woman”?

Sheng nu (剩女; shèngnǚ; common translation: “leftover women” or “leftover ladies”) This term is used, prominently in China, on women who remain unmarried in their late twenties and beyond, also known as the 3S (Single, Sensitive, Stuck). In Japan, “Christmas cakes” refers to unmarried women aged over 26. (meaning, nobody wants it after the 25th) Meanwhile, “New Year’s noodles” refers to single women aged over 32. (meaning, nobody wants it after the 31st) “败犬” (bài quǎn) meaning unmarried women aged over 30. “鲁蛇” (lǔ shé) is directly translated from English “Loser”. “单身狗” (dānshēn gǒu) means single people are like dogs, eager for caring. Of course, these are really mean ways to refer to unmarried women or single people.

People even leveled it into 4 stages.

  1. Women age 25-27 are ” 剩斗士” (Shhèng dòushì) ”The Last Knight”. The term is playing with homophonic, from a Japanese comic book called 《圣斗士星矢》(shèng dòushì xīngshǐ) “Saint Seiya”. It literally means that women should keep fighting the battle of finding their other half.
  2. Women age 28-30 are ” 必剩客” (bì shèng kè) ”Doomed to be Single”. The term is also using homophonic from the translation of “Pizza Hut” ” 必胜客“. “Doomed to be single” is a widely known phrase around the world. In this case, it refers to women who’re concentrating on work and have no time for relationships.
  3. Women age 31-35 are “斗战剩佛” (dòu zhàn shèng fú) “The Last Winning Buddha”. This is as well using homophonic from a term in a Chinese novel around 16th century called “Journey to The West” “西遊記” (xīyóu jì). “斗战胜佛” (dòu zhàn shèng fú) “The Winning Buddha” was given to the main character Wukong once he ascended to Buddhahood at the end of the Journey to the West. Here, the term refers to women who survived in the battlefield of their career, as they are “high class” single women.
  4. Women aged over 35 are “齐天大剩” (qí tiān dà shèng) “The Great Heaven Like Leftover”. Without question, it’s also playing with homophonic, and the term is as well from the novel “Journey to The West” “西遊記” (xīyóu jì). The main character Wukong took his friend’s advice and called himself “齐天大圣” (qí tiān dà shèng) “The Great heaven like sage”. However, here it means those successful women with huge mansion and sedan but they still remain single.
Kiitos.👍

Palstan parhautta: joku opettaa jotakin uutta toiselle.❤
 
  • Tykkää
Reactions: m1es

Yhteistyössä