suuri patti niskassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja patti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

patti

Vieras
huomasin viikko sitten aika ison patin niskassani, mikähän se voisi olla.. syöpää vai vaan jotain vaaratonta..
patti on kova, ei liiku.. en ole ollu kipeä, nyt niskat on kipeinä mutta en tiedä johtuuko siitä että olen pattia painellu vai mistä johtuu..
uskaltaakohan vielä katsoa asiaa vai pitäskö mennä heti lääkäriin?

voisikohan olla suurentunut imusolmuke ? ja sehän taas voinee johtua miljoonista eri syistä,vaikka ientulehduksesta tai lihasjumista tai flunssasta.
älä nyt suotta rupea syöpää heti pelkäämään :)

Mulla on tuollaisia. Kai ne tulee ja menee, en kiinnitä huomiota, pidän niitä imusolmukkeina. Saan heti kun on kasvoissa tai päässä pienikin finni tai tulehtunut haava.

joo mietin tota imusolmuksetta myös, olen sitä nyt 4 päivää tässä aika paljon näplänny eli varmasti vaan ärtyy siitä entisestään.. mut kuinkahan kauan tällaista uskaltaa seurata vai annanko vaan olla jos en saa muita oireita, esim päänsärkyä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
millaisia sun rasvapatit on? kun mulla on ihan kova ja tuossa niskan sivussa, ei varsinaisesti erota patiksi vaan on niin kun kiinni niskassa semmosena kohoumana

sellasia pyöreitä patteja, toinen ihan kallonpohjassa, toinen sivussa.

Alkuperäinen kirjoittaja patti:
huomasin viikko sitten aika ison patin niskassani, mikähän se voisi olla.. syöpää vai vaan jotain vaaratonta..
patti on kova, ei liiku.. en ole ollu kipeä, nyt niskat on kipeinä mutta en tiedä johtuuko siitä että olen pattia painellu vai mistä johtuu..

Mulla oli kaksi juuri tuollaista pattia niskassa ja ei mitään infektioita päällä. No pari viikkoa ne oli ja sitten lähti. (imusolmukkeita, jotka ilmeisesti jostain syystä ärtyivät). Patit näkyivät ulospäinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja patti:

Mulla oli kaksi juuri tuollaista pattia niskassa ja ei mitään infektioita päällä. No pari viikkoa ne oli ja sitten lähti. (imusolmukkeita, jotka ilmeisesti jostain syystä ärtyivät). Patit näkyivät ulospäinkin.

Ja minullakaan toinen patti ei liikkunut yhtään. Kipeä oli niska, eli oli patti ärtynyt räpläämisestä. Sitten annoin olla, enkä huomioinut niitä useaan päivään, niin ne lähti.

uskallanko nyt huoletta katsoa tätä vielä vaikka viikon? yritän olla koskematta pattiin.. olen huolissani kun patti ei todellakaan liiku yhtään, eli ei muljahtele niinku rasvapatit ja imusolmukkeet. patti ei myöskään ole yhtään kipeä ja on todella kova..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
uskallanko nyt huoletta katsoa tätä vielä vaikka viikon? yritän olla koskematta pattiin.. olen huolissani kun patti ei todellakaan liiku yhtään, eli ei muljahtele niinku rasvapatit ja imusolmukkeet. patti ei myöskään ole yhtään kipeä ja on todella kova..

Mulla oli juuri tuommoinen. Anna patin olla rauhassa ja katso muutama päivä, jos ei pienene tai kasvaa, niin lääkäriin.

ok, kiitos sinulle, en vain ymmärrä miten se yhtä äkkiä siihen tuli, hiuksia laittaessa käsi siihen osui ja nyt se on selvästi kasvanu.. johtuu ehkä osittain sitä että kokeilen sitä vähän väliä.. kaipa se syöpää ollessa oireilisi muutenkin ja kasvaisi nopeaan?

Mulla on semmone 2 - 3 cm patti niskassa, se on aika ärtynyt, löysin sen tänään. En tosiaan tiedä mikä se on, kipeä ainankin. Puristin sitä ja tuli nestettä pihalle ja sinne jäi pieni patti ja paljon kipeää kohtaa, kun koskee tiettyyn kohtaan tuntuu kuin se olisi ihon sisällä se patti. Se on kova en tiedä liikkuuko, en ole pystynyt kokeilmaan. Saman aikaisesti on ollut silmien sumenemista, mutta en liitä tähän pattiin sitä ollenkaan. Niskat on ollu juntturassa ja pientä kroonista nuhaa, mutta ei muuta kauheammin.

Yhteistyössä