suuri ongelma kaason kanssa, mitä ihmettä teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ja siis mitä tulee tohon että mitä se haittaa että on saman kaltainen puku jne. kommentteihin.. niin tuskimpa täällä yksikään ilahtuisi jos itsellä olisi tällänen puku

ja kaaso tulisi tälläisessä sinne häihin...

Enpä ole ollut ensimmäisisäkään häissä joissa kaaso tai kukaan vieraista olisi pukeutunut morsiuspukumaiseen asuun.

mun serkkuni ei ollut kaaso, kun menin ekaa kertaa naimisiin, mulla oli yksinkertainen kermanvärinen puku johon kuului pitsibolero, hunnun sijasta mulla oli kukkia hiuksissa, olin raskaana...serkku taas tuli puhtaanvalkoisessa rimpsuhelmaisessa mekossa ja valkoisessa avokkaissa ja suuri näyttävä kukista tehty hiuslaite päässään... no hän oli vielä nuori silloin, muut vieraat ihmetteli enemmän kuin minä :)

Alkuperäinen kirjoittaja morsian vm-98:
ei tullut mieleenkään omissa häissä alkaa sanelemaan ehtoja kenenkään pukeutumiselle. :o jokainen pukeutuu niinkun tykkää, eikö pääasia ole rennot ja mukavat häät?

noh väännetään vaikeimman kautta..

jos mun puku on tällänen, alle tulee vielä vaan vanne hame..

niin jostain syystä en halau että kaasolal on tälläinen

tai tälläinen

ja musta korsetti...

..mistä kaupasta nää hameet löytyy ???? B)

mä oon eräisiin häihin laittamassa punasta pitkää pukua, joka kaverillani oli hänen ollessaan kaasona eräissä toisissa häissä.
morsian ei ole minulle kertonut puvustaan muuta kuin että se ei ole valkoinen.
kuka tästä nyt vetää herneet nenään jos sillä on samanlainen (mun puku on morsiuspuvun kaavoilla tehty puku, kankaat vain vaihdettu erilaisiin)

mä oon kyllä melko varma että me tunnetaan sama henkilö :snotty:
ja 99% varma olen jos oot joskus vastannu siihen prinsessasyndrooma ketjuun...? :D

Olishan se lohdullista jos tunnettais sama tyyppi, sillä se tarkottais että näitä ei ole ihan joka nurkan takana! Yhdessä toisinaan ihanassa, toisinaan raastavassa yksilössä on ihan tarpeeksi tekemistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
mä oon eräisiin häihin laittamassa punasta pitkää pukua, joka kaverillani oli hänen ollessaan kaasona eräissä toisissa häissä.
kuka tästä nyt vetää herneet nenään jos sillä on samanlainen (mun puku on morsiuspuvun kaavoilla tehty puku, kankaat vain vaihdettu erilaisiin)

Ei kukaan, jos morsian ei ole erikseen mitenkään vinkannut mitä väriä puku on niin se on voi voi morsiamen puolelta. Eri asia et kaaso tietää millainen puku on ja sit kopioisen "suoraan".

En jaksa lukea mitä tässä ketjussa on kaikkea väitelty, mutta onhan se ihan fakta, että kenenkään ei kuulu pukeutua morsiamen ylitse. Eli morsian on se kaunein eikä kaason tai kenenkään muun vieraan ole kohteliasta eikä etiketin mukaista pukeutua morsianta kauniimmaksi.

Ilmeisesti kommetointi on ollut luokkaa "mitä se muka haittaa" niin kyllä se minusta olisi noloa, jos ulkopuolinen ei osaisi sanoa, että kuka on morsian.

Onko teillä tulossa iltapuvun vaativat häät? Niissä häissä missä olen itse ollut vieraana ei pitkiä pukuja ole ollut muilla kuin morsiamella.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
En jaksa lukea mitä tässä ketjussa on kaikkea väitelty, mutta onhan se ihan fakta, että kenenkään ei kuulu pukeutua morsiamen ylitse. Eli morsian on se kaunein eikä kaason tai kenenkään muun vieraan ole kohteliasta eikä etiketin mukaista pukeutua morsianta kauniimmaksi.

Ilmeisesti kommetointi on ollut luokkaa "mitä se muka haittaa" niin kyllä se minusta olisi noloa, jos ulkopuolinen ei osaisi sanoa, että kuka on morsian.

onko se kaason vika tai kenenkään muun vieraan jos morsian ei pukeudu kuten morsian yleensä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

onko se kaason vika tai kenenkään muun vieraan jos morsian ei pukeudu kuten morsian yleensä

Tässä ap:n tapauksessa kaasolle lienee päivänselvää millainen puku morsiamella on. Eli vittumaisuuttaan kaiketi on noin pukeutumassa. Se on eri asia, jos morsian pukeutuu punaiseen jakkupukuun - sitä on vaikea kenenkään arvata. Mutta oli puku minkä värinen tahansa niin jos se on mallia morsiuspuku niin aika harvoin kukaan vieraista pukeutuu samantyyppiseen. Jos taas morsiamen toive on, että kaasolla on joku samantyyppinen malliltaan jne eli selvästi juhlavampi niin varmasti silloin morsian ohjaa ostamisessa ja katsoo ettei puku tule kuitenkaan kilpailemaa hänen pukunsa kanssa.

No ottamatta tähän kaasoasiaan kantaa, niin nykyään on aika pirun vaikeeta varmistua siitä ettei oo samanvärisessä puvussa kun morsian, tai hienommassa puvussa kun morsian, kun morsiuspuvuiksi otetaan milloin minkäkin värisiä ja näkösiä mekkoja.

Olin kerran häissä vaaleanvihreässä mekossa, ja kauhukseni morsiamen puku oli täsmälleen saman värinen. Onneksi morsianta vaan nauratti että sovinpahan minäkin sitten häiden teemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:

tuota, toi pukuhan on saman mallinen kuin hääpuvut yleens. ;) eli vain väri on eri..

mutta siis joo, ostoksilal käyty, kaaso osti vaatteet jotka mä sitten hyväksyin..

eli musta polvimittainen hame (vähän niinkuin tuolla yhdessä kuvassa..) ja sen verran joustin että sille tuli samanlainen korsetti kuin mulle, mutta violettina.. laittaa sitten violetit korut ja tod.näk. vielä läpikuultavan leveähihaisen paidan sinne korsetin alle.. ja hameen alle tulee toinen tylli hame joka tuo sitten sitä "kuohkeutta" siihen hameeseen..
pettynyt oli kun jopa se myyjä siellä oli sitä mieltä että ei voi olla sellanen pitkä hame, ja se myyjä tarkisti multa ettäeihän mua häiritse jos ne korsetit on samanlaiset.. :snotty:
eli loppu hyvin, ellei jotain uusia ongelmia ilmaannnu näköpiiriin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja morsian vm-98:
ei tullut mieleenkään omissa häissä alkaa sanelemaan ehtoja kenenkään pukeutumiselle. :o jokainen pukeutuu niinkun tykkää, eikö pääasia ole rennot ja mukavat häät?

noh väännetään vaikeimman kautta..

jos mun puku on tällänen, alle tulee vielä vaan vanne hame..

niin jostain syystä en halau että kaasolal on tälläinen

tai tälläinen

ja musta korsetti...

..mistä kaupasta nää hameet löytyy ???? B)

ja nää hameet löytyy tälläsestä nettikaupasta..

http://www.the-black-angel.com/index1.html

en oo ikinä tilannut tuolta mitään.. mutta näyttäis olevan ainakin korsetit melko kalliita..

Kiva juttu :) Minkälainen kampaus sulle on tulossa? Aattelin et senkin avulla vois tehdä näyttävyyttä ja eroa kaasoon. Kuitenkin tuollaisen puvun kanssa vois tehdä jotain todella rohkeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiva juttu :) Minkälainen kampaus sulle on tulossa? Aattelin et senkin avulla vois tehdä näyttävyyttä ja eroa kaasoon. Kuitenkin tuollaisen puvun kanssa vois tehdä jotain todella rohkeaa.

mulla on lyhyet hiukset joten en tiedä viel millanen kampaus.. mutta mä onnistuin löytämään turkoosit hiuskammat ja ostin nyt sellasen isomman kaulakorunkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja PåDenDär:
no hyvä, että tuli jonkinlainen kompromissi, ja myyjäkin oli sun puolella.

joo, mä oon tyytyväinen :D kaaso ei siis ihan hirveen innoissaan siitä hameesta ollu, totes että se on ok...
mutta osti sen kuitenkin :ashamed:

hmm, tähän piti vielä kommentoida että, eikös yleensä vieraana tulsi vältellä liian juhlavaa pukeutumista? siis jos puku on morsiuspuvun kaavoilla tehty?
siis ihan vain ajatuksena että jos mä olisin menossa vieraaksi häihin niin mikäli en tietäisi varmaksi että kyseessä on iltapuku juhlat, niin en sellaiseen tohtisi pukeutua.. ihan vain syystä että vieraiden ei ole atrkoitus kilpailla hääparin kanssa puvuilla..
esim eihän miespuolinenkaan vieras voi laittaa smokkia/frakkia päälleen mikäli ei ole varmaa tietoa siitä että sulhasella,bestmanilla,morsiammen ja sulhasen isillä sellaiset on... :whistle:

Yhteistyössä