Suuri murhenäytelmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti_07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas olis saunan takana tilaa!!! Kaikille niitä lapsia suodaan..

Ja taas vedotaan johonkin mielenterveysongelmaan tai vastaavaan ja äiti (sikäli mikäli on syypää) passitetaan hoitoon muutamaksi vuodeksi, sitten äiti vapaalle ja jatkamaan elämäänsä ilman "velvoitteita"!!

Kyllähän mieli on sairas, jos tuollaista tekee, en usko, että ihminen täysissä järjissä omia lapsiaan tappaa. Eli ihan oikein on passittaa äiti aluksi hoitoon. Mutta kyllähän tuollaisesta murhasta luulis vankilaankin jossain vaihees joutuvan.
Mä en tavallaan ymmärrä vihaa syyllistä kohtaan,eihän se enää mitään auttais,vaikka äiti tapettais kans.Tärkeintä ois estää vastaavat teot...

Ei kyllä pidä paikkansa, että vain kerran aiemmin äiti on surmannut lapsensa. Ei ole kauaa, kun Porvoolais-äiti sytytti talon palamaan ja lapset kuolivat. Raisiossa taas äiti oli lukinnut lapsensa laatikkoon, jonne nämä tukehtuivat. Sairasta touhua. Todella surullista, ettei mitään ole tehty lasten hyväksi aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Kyllähän mieli on sairas, jos tuollaista tekee, en usko, että ihminen täysissä järjissä omia lapsiaan tappaa. Eli ihan oikein on passittaa äiti aluksi hoitoon. Mutta kyllähän tuollaisesta murhasta luulis vankilaankin jossain vaihees joutuvan.
Mä en tavallaan ymmärrä vihaa syyllistä kohtaan,eihän se enää mitään auttais,vaikka äiti tapettais kans.Tärkeintä ois estää vastaavat teot...

No en mä mitää lahtausta kannata mutta pistäähän se vihaks että puolustuskyvyttömät, viattomat lapset kärsivät (tai toivottavasti eivät ole kärsineet ennen kuolemaansa) ja äiti istuu hoidossa jonkin aikaa ja palaa sitten viettämään loppuelämäänsä! Ja toiset ihmiset on niin sairaita ettei niitä häiritse tehdyt teot loppuelämänsä aikana vaan elävät onnellisina uutta elämää!! Sellaisille ei soisi lapsia siunaantuvankaan! Toisaalta voisihan ne lapset antaa pois jos oma elämä alkaa luisua pahasti tolaltaan. Eikö mikään instanssa tässä maassa seuraa lasten hyvinvointia? No myöhäistä on heidän kohdallaan toivoa enään mutta toivotaan ettei heille tule kohtalotovereita!

En kyllä ymmärrä yhtään tällaisia tapauksia. Miksi ihmeessä pitää surmata LAPSET, tappaisivat mieluummin itsensä. Siis oikeasti, miten se lasten surmaaminen parantaa näiden tappajien elämää, en tajua.

odotetaan nyt vielä mitä jutun takaa paljastuu, en voisi kuvitella muuta kuin vakavan psykoositilan (vai mikä se nyt sitten lääketieteellisin termein liekään) äidille, joka surmaa omat lapsensa...sitten lopulta kuitenkin...

Voi olla että SAIRAASSA mielessä on sellainen ajatus, että lapset eivät kärsi kun kuolevat, siis että lapset kärsivät enemmän jos äiti tappaa itsensä. Kyllä luonnossa monet lajit tappavat poikasiaan jos elinolosuhteet eivät ole hyvät yms.

Alkuperäinen kirjoittaja surullista:

Kyllä minua ainakin kiukuttaa ja paljon tuollaiset tapaukset. Kun niille itse ei voi mitään. Ja ajattelee että ne lapsi-parat ovat nyt kuolleet. Voi hemmetin hemmetti sentään! Ja sitten vedotaan kaikenmaailman mielenterveysongelmiin ja ymmärrystä vailla olevaan tekoon jne jne.

Ei voi muuta kuin kiehua kiukusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Johan on!!:
Eikö mikään instanssa tässä maassa seuraa lasten hyvinvointia?

Jos kukaan ei mitään ilmoita esim. naapurista, niin ei se virkavalta voi joka lapsiperheen kodissa istua vahtimassa. Onhan näilläkin palstoilla rähjätty ja uhkailtu oikeusjutulla, kun joku naapuri on tehnyt "aiheettoman" lastensuojeluilmoituksen. Eikä heille mene jakeluun, että VARMUUDEN VUOKSI olis aina parempi tarkistaa tilanne, ja se on vaan kaikkien kannalta loistavaa jos ilmoitus on ollut turha.

Ja toisaalta Suomessa tuntuu äidillä olevan niin pyhä status, että vaikka olisi miten häiriintynyt tapaus, niin lapsia ei oteta pois ennen kuin jotain todella tapahtuu. Joskus se ensimmäinen tapahtuma sitten on tällainen, valitettavasti.
Isän taas ei tarvitse kuin ääntä korottaa, niin jopa ollaan hankkimassa lähestymiskieltoa.

Osuvasti oli joku kirjoittanut ilmeisesti hesarin keskusteluissa: (lainattu HS 8.8.)
Aina kun isä surmaa lapsensa, kukaan ei syytä yhteiskuntaa, vaan yksin isää. Kun äiti surmaa, syy ei ole hänen, vaan yhteiskunnan. Ja kun äiti surmaa, syy on myös isän, vaikka sitten väkisin väännettynä. Vastenmielistä."

Kyllä minä ainakin tässä syyttäisin ihan vain äitiä. En tajua, miksi lasten huoltajuudet pitää ratkaista väkivallalla. Radiossa oli aamulla siitä, että erään ehdotuksen mukaan riitaisissa erotilanteissa, joissa huoltajuutta käsitellään oikeudessa, siirryttäisi sellaiseen menettelyyn, että ennen oikeuden istuntoa olisi pakko osallistua perheterapiaan. Näitä perheterapeutin saamia keskusteluiden tuloksia voitaisi käyttää oikeudessa todisteena. Minusta olisi hyvä, että pelkkä juristi ei päätöstä huoltajuudesta tekisi, vaan tosiaan psykologi voisi antaa todisteena tosiasioita siitä, kumpi olisi soveltuvampi huoltajaksi.

Kyllä tosiaan täytyy sairas olla, että lapsensa tappaa. Eipä kai siinä mitään selkeää ajatusta ole äidin päässä liikkunut. Etenkin kun on itse jäänyt vielä mina miehinä asuntoon.

Minustakin on hyvä, että äiti saa hoitoa, mutta kyllä vankila rangaistuskin pitäisi tulla. Ja pelottaa kyllä se, että kun tämä nainen pääsee vapaaksi voi hankkia taas muina miehinä uusia lapsia ja mites niiden kanssa käy? Vaikkei niitä tappaisikaan niin millaistahan elämää nämä uudet lapset elävät? Joskus kannattaisin kyllä pakko-sterilisaatiota. Kaikkien ei vaan niitä lapsia tarvitsisi saada.

Onkohan joku jonka mielestä tapaus EI ole surullinen ja kauhea? Eiköhän se ole aika selvä asia. Tragedioiden ympärille löytyy näköjään aina joukko, joka haluaa herkutella iltapäivälehtien yksityiskohdilla. Onneksi elämme oikeusvaltiossa, jossa rangaistukset jaetaan jossain muualla kuin turpakäräjillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yksi juttu...:
Tässähän on kyseessä aasialaissyntyinen äiti ja perhe asuu jo "ongelmalähiössä", eli ongelmia lienee vähän kaikenlaisia...

No se supisuomalainen koko perheensä lahdannut äiti asui hienolla ok-alueella Porvoossa, joten eiköhän jätetä nää vähä-älyiset kategorisoinnit.

Alkuperäinen kirjoittaja tsirrp:
Tässähän on kyseessä aasialaissyntyinen äiti ja perhe asuu jo "ongelmalähiössä", eli ongelmia lienee vähän kaikenlaisia...

No se supisuomalainen koko perheensä lahdannut äiti asui hienolla ok-alueella Porvoossa, joten eiköhän jätetä nää vähä-älyiset kategorisoinnit.

Niin, elämä oli siis päällepäin loistavasti, mutta oikeasti oltiin veloissa korvia myöten. Tarkoitin siis juuri sitä, että kun ongelmia kasautuu, eikä tiedä mitä pitäisi tehdä, niin tapahtuu tällaista. Molemmissa tapauksissahan kyse oli kuitenkin ongelmaperheestä. Ja lehtijutujen perusteella ihmisestä, joka ei kehdannut/osannut hakea apua, vaan teki tämmöisen ratkaisun...

Onko kovin yllättävää, jos eron jälkeen ulkomaalaistaustainen nainen on hukassa tässä yhteiskunnassa? Ei mun mielestäni.

Sen kun sitten tietäisi mitä pitäisi tehdä, että tällaisilta tragedioilta vältyttäisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja [/quote:
Onko kovin yllättävää, jos eron jälkeen ulkomaalaistaustainen nainen on hukassa tässä yhteiskunnassa? Ei mun mielestäni.

Sen kun sitten tietäisi mitä pitäisi tehdä, että tällaisilta tragedioilta vältyttäisiin...

No aluks vois noi äijät lakata naimasta niitä "ulkomaalaistaustaisia" ämmiä jotta ne pysyi siellä armaassa synnyinmaassaan jossa kehtaisivat apua hakea!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja no niin!:
Alkuperäinen kirjoittaja [/quote:

No aluks vois noi äijät lakata naimasta niitä "ulkomaalaistaustaisia" ämmiä jotta ne pysyi siellä armaassa synnyinmaassaan jossa kehtaisivat apua hakea!!!!!

Samat aatokset... Mutta täällä saa kaikki niskaansa, jos sen ääneen sanoo...

Toi on ihan totta, usein nämä "ostovaimot" (ilkeesti sanottu mutta näinhän se usein menee) on jostain maalaiskylästä lähteneet isompaan cityyn miestenviihdyttäjiksi, ei ole välttämättä kielitaitoa, koulutusta eivätkä ole ikinä päässeet oikein mukaan suomalaiseen yhteiskuntaan. Sitten kun ero tulee, ei tosiaan ole mitään tukiverkkoa täällä eikä kai oikein ole kotiinkaan palaamista.

Yhteistyössä