Suuret ikäluokat vanhenee, verot nousee, pysyttekö Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Suomessa kun nämä suuret ikäluokat nyt alkavat vanheta. Kohta he ovat ulkona työelämästä ja silloin siis me maksamme veroina heidän eläkettään ja sairaalamaksuja yms. Ja verojenhan on pakko tulla nousemaan. Oletteko miettineet vakavasti jonnekin muualla muuttamista?

Mä kun olen miettinyt ja sanonutkin miehelle, et jos ei ala mennä hyvin niin sit häivytään. Oikeesti, en usko, että me edes ikinä eläkkeelle päästään, saatika saada mitään hyviä eläkerahoja...Ja kuitenkin olemme niitä koko elämämme maksaneet. Ja nytkin kun jo nousi toi eläkeikä...kusetusta, sanon mä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ollaan mietitty muualle muuttamista. Mutta ei verotuksen takia kylläkään, vaan paremman henkisen elämänlaadun, ilmaston, sen sellaisen vuoksi.

Me lähdettiin juuri noiden sinun kuvailemiesi syiden takia.

Mahdollisesti muutamme ainakin osaksi vuotta tai kokonaankin ulkomaille, kun työura on toivonmukaan ohitse noin 9 vuoden kuluttua. Sitä ennen ei ole mahdollisuuksia, emme voi lähteä tekemäään työtämme minnekään muuhun maahan, nuorempana se olisi voinut onnistuakin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nytkö suuret ikäluokat alkavat vanheta? Ovatko ne tähän asti nuortuneet?

Ei sureta, mulla on hyvä eläkevakuutus.

Ei vaan siis vanheta siihen eläkeikään asti...ja siis mikä tarkoittaa myös terveyskuluja, hoitokuluja jne.

Tuota samaa olen miettinyt. Ajatelkaa nyt kun suuret ikaluokat ovat olleet toissa ja maksaneet pienen elakelaisvaeston, niin tyoelaketta on maksettu n. 30% kaikista palkoista! Ja nyt kun suuret ikaluokat jaa elakkeelle, niin mihin meidan tyoelakemaksut nousee?!?

Plus verot nousee myos terveyspalveluiden takia. Mutta mistas voisi supistaa...ai niin, lapsista ja lapsiperheista.

Yhteistyössä