Suunniteltu sektio - sattuiko katetrin laitto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noksu.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sitä puudute geeliä on mahdollista tursuttaa myös sinne virtsaputkeen ja antaa vaikuttaa hetken aikaa ennen katetrin laittoa.
Seeeee vain vaatii hieman seisoskelua ja hanskat kädessä odottelua mukavia jutellen ;)

[QUOTE="Kätilö";30653122]Kiireellinen sektio=viiltovalmis 30min:ssa, eli ei niin kiire. Hätäsektio= lapsi on syntynyt max.15min sektiopäätöksestä.[/QUOTE]

mulla puhuttiin kiireellisestä sektiosta, papereissakin se lukee. sektiopäätöksestä vauva syntyi noin 8 tunnin päästä koska oli ruuhkaa ja kiireellisemmät meni edelle.

Mulle tehtiin kiireellinen sektio, en tuntenut kyllä koko katetria kun oli oksitosiinit vedetty tappiin asti ja niin kauheat supistuskivut että vaikka kirveellä olisi sormia napsittu, en olisi tuntenut sitäkään niin kauheana. Eli ei, en tuntenut katetria :D

Mä mainitsin tuon oman kiireellisyyteni vain siksi, koska kysyttiin suunniteltua mutta mun kiireinen ei johtunut varsinaisesti synnytyksen pysähtymisestä tms eli en ollut lainkaan kipeä ennen leikkausta. Ei ollut muita kipuja vaikuttamassa katetrointikivun kokemiseen.

Kyllä varmasti valtaosa sektion kokeneista tietää oliko oma kiireellinen, hätä vai elektiivinen.

Viimeksi muokattu:
Sattui niin hemmetisti, että karjuin. Lopulta laitettiin vasta selkäydinpuudutuksen jälkeen. HYVIN monilla naisilla on ahdas virtsatiehyt, joka voi tehdä hommasta mahdotonta. Jos ei mahdu, ei mahdu. Piste, Sairaanhoitaja oli käärmeissään minulle, kun ei mennyt vaan aiheutti minulle tuskaa. Hänen tehtävänsä oli kuulemma se laittaa..

Yhteistyössä