Suunniteltu sektio; leikkaushaavan pituus?

  • Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti
2xsektio
ja vaikka haava voi näyttää tikkien kans aika karulta ja "paksulta" niin kyllä se vaan ajan kans muuttuu ihonmyötäseksi. suihkutella piti aamua iltaa ekat viikot.
 
HippuTAR
Mulle on tehty 3 sektiota ja nyt toi arpi on n. 15 cm. Ekas sektios tikkejä oli ainakin 10, tokasta ei mitään mielikuvaa. Tikit on poistettu n. 10:n päivän jälkeen. Viimeses laitettiin sulavat tikit mutta se ei vissiin oo kovin yleistä.
Eka parani ihan hyvin ilman suurempia kipuja, tokasta olin aivan helvetin kipeä ekat 12 tuntia (tosin kolmannen sektion yhteydes selvis että jostain syystä mulle oli siinä alus annettu olemattomasti särkylääkkeitä) senjälkeen ei ollu pahoja kipuja mutta maha oli kosketusarka monta kuukautta.
Kolmannes ei ollu pahoja kipuja haavas mutta muuten olin aika kipeä ja 6 viikon päästä todettiinkin tulehdus mahaontelos, Kipuja on edelleen vaikka sektiosta on jo yli vuosi. Tähän tosin vaikuttaa toi tulehdus ja runsaat kiinnikkeet.
 
"jenni"
Tunnottomuutta haavan liepeillä kesti mulla pitkään, varmaan pari vuotta. Arpi oli kauan kohollaan oleva tumma pötkylä, mutta neljän vuoden jälkeen se tasoittui ja vaaleni yhtäkkiä.
 
"vieras"
Täällä on vauva synytynyt suunnitellusti noin vuosi sitten. Haava on noin 15 cm pitkä, tikit poistettiin jo lähtiessä sairaalasta kotiin lähtiessä eli 5 päivänä ja arpi jää pikkuhousujen piiloon sekä on jo siisti, paranin siis hyvin. Kipuja toki sairaalassa on ja kotonakin vielä, mutta muistaa pyytää särkylääkettä lisäksi jos tarvitsee, minulle ainakin laitettiin jo leikkauksessa pidempi aikainen särkylääke suoraan injektiona vatsan molemmille puolin ja jatkuvana meni sairaalassa olon ajan suun kautta myös ja lähteä liikkeelle vaikka kipeä tekee, kivut hälvenee liikkeessä ja auttaa paranemaan nopeammin. :)
 
En ole mitannut haavan pituutta, mutta se on arviolta 10cm.
Sektiosta on kohta kulunut 5 vuotta, eikä sen kummempia ongelmia ole ollut tuon arven kanssa. Ei sitä enää juuri edes huomaa.
Tuntokin on palannut takaisin jo aikoja sitten.

Vaikka hurjalta ensin tuntui, kun tikit oli ommeltu niin harvakseltaan, että tikkejä taisi olla ihokerroksessa 5kpl. Järkytyin, kun ensimmäistä kertaa tuohon haavaan näin. :O
 
ghkjkjghjgh
[QUOTE="jenni";27810891]Tunnottomuutta haavan liepeillä kesti mulla pitkään, varmaan pari vuotta. Arpi oli kauan kohollaan oleva tumma pötkylä, mutta neljän vuoden jälkeen se tasoittui ja vaaleni yhtäkkiä.[/QUOTE]
Kiva kuulla, itsellä 2v jälkeen arpi edelleen osittain pötkylä. ei nätti. Tosin minun haava tulehtui, enkä saanut mitään hoito/suihkutteluohjetta.
 
Oiskohan tuo reilu 10cm. Mulla ei ollut pintakerroksessa tikkejä vaan hakaset jotka tultiin kotiin ottamaan pois, oiskohan ollut reilu viikko leikkauksesta. Vaalea arpi, ei tuota muutoin huomaa kuin että on hieman koholla muusta ihosta.

Parantumisvaiheesta muistan parhaiten sen kun tuntui ettei voi yskiä tai nauraa, mielikuva oli että vatsa repeää auki siitä hyvästä.
Ja sitten tunnottomuus navasta alaspäin. Ihoa pisteli ja poltteli kun tunto alkoi palautua ja mm. housujen vyötäröt tuntui inhottavilta jos olivat kovin matalat.
 
"Tämä"
Mulla on takana kaksi sektiota noin vuoden välein ja yksi sektio olisi vielä edessä.
Ensimmäisessä haavassa oli n. 10 hakasta ja toisella kerralla vain 4 tikkiä. Haava on n. 15cm pitkä.
Molemmilla kerroilla parani tosi hyvin.
 

Yhteistyössä