Surullinen joulu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsrakas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lapsrakas

Uusi jäsen
23.11.2007
8
0
1
Moi
Tein 23.12 raskaustestin, joka näytti plussaa. Olin ikionnellinen, olimmehan jo yrittäneet lasta 2 vuotta. Päätin kertoa miehelleni vasta aattoiltana, että oli tulossa ihana paketti elokuussa. tänä aamuna aloin vuotamaan verta :'( :'( . Olikohan se nyt sitten tässä vai olisiko vielä toivoa että masussa olisi vielä pikkuinen? Onko teillä muilla tälläisestä ikävästä asiasta kokemusta? Haluaisin tietää niistä oli ne sitten onnellisia tai surullisia loppuja.On kyllä ihan veto pois kai täältä montusta taas noustaan ylös, mutta nyt tuntuu pahalta :'(
Vuotoni on aika runsasta. :'(

Silloin itse kun tein testin ensimmäisen kerran.. Meni pari päivää ja tuli vuotoa, tein varuulta uuden, tuli taas vuotoa. Olin siinä vaiheessa jo soittanut neuvolaankin ja varannut ajan.. Käskivät tulla sinne ja ultrattiin.. Nyt on kuitenkin pikkuinen mahassa niitten vuotojen jälkeen edelleenkin ja maaliskuussa pitäisi poksahtaa..

Toivotaan parasta sinun kohdallasi :hug:

Tuossa kävin lukemassa netistä että ne joilla on veri rh neg ja ovat saaneet km:n niin heidät täytyisi rokottaa ettei vasta-aineita synny ja vaikeuta uusia raskauksia. Minulla on veri neg. Jelp. Kuinka kauan kannattaisi odottaa ennenkuin tekee uuden raskaustestin, jos tämä vuoto ei olekkaan keskenmeno?

Hei!

Minulla on tullut kaikkien raskauksien alussa veristä vuotoa , runsastakin. Sellaiset hyytymät ainakin tietävät keskenmenoa . Ei voi muuta kuin osdottaa tai käydä lääkärissä tarkistuttsmassa tilanne. Itselläni raskaus 1985 sujui normaalisti, 1990 tuli vuotoa usen ja kävin Naistenklinikalla ainakin kymmenen kertaa tarkistamassa tilanteen. Synnytyksen jälkeen selvisi että istukassa oli ollut repeämä joka vuosi. Raskaus meni yliajalle lopulta ja käynnistettiin. 1995 raskauden alussa tuli myös kuukautisten ajankohtana vuotoa jota aina pelästyin. Samoin viime talvena tuli alkuraskaudessa veristä vuotoa mutta kaikki oli hyvin . Toivottavasti sinulla vauva pysyy matkassa loppuun saakka. Kaikkea hyvää !!

Ultrassa asiat varmistuvat.
Mulla oli onnistuneessa raskaudessa isoja verenvuotoja alussa, hyytymiä tuli kunnolla ja vietin yhden yön sairaalassakin vuotojen takia. Loppuivat rv 13 sitten.
Keskenmenossa taas tuli kahtena päivänä vaan pienehköä vuotoa ja lopulta jouduttiin tekemään lääkkeellinen tyhjennys. Mutta siis, vuodon määrästä ei aina pysty päättelemään mitään.

Voi että kun mullakin olisi kaikki kunnossa :/ .Mihin kannattaisi huomenna soittaa että pääsee ultraan? Meilläpäin terkkareilla ei ole ultrauslaitteitakaan! Itse ajattelin soittaa yksityiselle ja varata ultrausaikaa. Gynelle varmaan vai? Kiitos kaikille niille jotka ovat kertoneet oman kokemuksensa. Niitä olisi vielä kiva lukea lisää :)

Mulla tuli alkuraskaudessa rv 5-6 tienoilla parina päivänä veristä vuotoa joka oli kohtalaisen runsasta, ei kyllä mitään hyytymiä. Se loppui sitten ja n. 1 vkon kuluttua siitä näkyi ultrassa jo selvä syke :heart: ja hyvin meni koko loppuraskaus.
Sinuna odottaisin ultran kanssa vähän, ymmärrän kyllä että on vaikea malttaa... mut etenkin jos yksityisen hinnat tuntuu kukkarossa pahemmin eikä ole varaa moneen uusintakäyntiin niin varmempi aika olisi joskus rv 6-7 tienoilla. Jos menet jo ensi viikolla niin voi olla ettei sykettä näy vielä kuitenkaan ja silloin on vaikea sanoa onko kaikki ok vai eikö. Sitä paitsi muutaman päivän odotus kertoo myös aika paljon, miten tilanne etenee... Voimia odotteluun! :hug:

Itellä ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Mutta samaa mieltä olen sokeripalan kanssa että sinuna malttaisin vielä ton gynen kanssa, niin hankalaa kun odottelu ja epätietoisuus onkin! Kun tietääkseni ultrassa ei viel näkys mitään, eikä ainakaan sykettä jos noin aikasin ultrattas, vaikka siis siellä pieni ihmisenalku oiskin, vois vaan hämmentää toi tieto ja aiheuttaa lisää mielipahaa. Oottelisin ehkä vajaan viikon ja vaikka tekisin raskaustestin uudestaan, en tekis ehkä nyt heti, ku tietääkseni testi voi olla vielä hetken keskenmenonkin jälkeen positiivinen, mut luulis et jos viikon päästä näyttää plussaa, niin sillo se on "oikee" plussa, ja siellä kyytiläinen on. En siis ole mikään häävi kysymyksiisi vastaamaan, mutta malttia nyt vaan ja paljon jaksuja! :hug: :hug:

Yksityisellä ultrat maksavat noin 60-100e, riippuen yksityisestä. Mutta jos on hirmu huolissaan, kannattaa tuo hinta maksaa. Suosittelen.

Voit myös soittaa paikkakuntasi neuvolaan ja kysyä sieltä neuvoa. Ne joko itse tekevät sinulle ylimääräisen ultran tai voivat määrätä sinut ylimääräiseen ultraan.

Soittelin ainakin viiteen eripaikkaan ennenkuin sain ihanan ja ymmärtävän lääkärin puhelimeen. Hän sanoi etten tarvitse nyt lähetettä ultraan enkä Rh neg vuoksi vastaainepiikkiäkään, koska raskaus oli niin alussa ettei "nappulalla" ollut lapsvettä ym. Suositteli tekemään vielä raskaustestin. Jos näyttää negaa niin sitten odotellaan vaan uutta ovista ja jos näyttää plussaa niin sitten yhteys neuvolaan. =) Teen huomenaamulla testin. :/

Tein sitten aamulla testin. Siihen ilmestyi tosi haalea viiva, mutta kuitenkin ihan selvästi näkyi! :attn: . Mitähän tämä sitten on? Olenko raskaana? Mitä mieltä olette?? :headwall: Siis viiva oli paljon haaleampi kuin ensimmäinen tulos. Olen aivan ymmälläni!

Oliko testi samanmerkkinen kuin eka testi? Jos oli, niin sitten todennäköisesti on mennyt kesken koska viiva alkaa haalenemaan kun hcg-arvo laskee. Jos taas testi oli erimerkkinen niin silloin niiden herkkyydessä saattaa olla eroja eikä tulos ole siksi yhtä vahva kuin ekassa testissä. Toivottavasti tästä oli jotain apua. Voimia sinulle :heart:

Ikävä kyllä näyttäisi siltä, että kesken on mennyt:(..Mulla tosin kesti tosi kauan kun hcg poistui ja vielä kuukauden päästä keskenmenosta kun tein raskaustestin niin näytti todella hailakkaa viivaa. Minula ainakin oli hcg-arvojen seurannasta siinä mielessä hyötyä, että tiesi edes vähän että missä mennään.Siinä sitten rampattiin labrassa monen viikon ajan, kunnes arvo oli riittävä alhainen (107). Mutta pidetää silti peukut pystyssä, että pikkuinen olisi matkassa pysyny ja toi testi olisi eri testi millä alun perin testailit ja värisävyerot selittyisivät sillä!

Yhteistyössä