Supistusten loppuminen aina "kesken"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Synnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Synnyttäjä

Vieras
La tuli ja meni reilu viikko sitten ja viime yönä supisteli melkein koko yön. Alkuyöstä reilun tunnin säännöllisesti n 13 minuutin välein. Sen jälkeen harvakseltaan, kunnes aamuyöstä oli enää suhteellisen kovaa särkyä mahalla.

onko muilla ollut vastaavaa? Olin jo aivan varma alkuyöstä, että pääsen vihdoinkin synnyttämään, joten aamulla sängystä nousi hivenen väsynyt & kiukkuinen nainen :)

Nyt ei siis ole moneen tuntiin ole ollut juuri minkäänmoisia tuntemuksia (herätessä hieman jomotteli).

Miten teillä muilla - onko synnytyys käynnistynyt vastaavanlaisesta itsestään? Itsellä siis käynnistäminen suunniteltu loppuviikolle, jollei sitä ennen ala tapahtumaan...

Minulla alkoi supistukset aamuyöstä, tuli jotain 15 minuutin välein. Sit ne lakkas 11 aikoihin aamupäivällä, ja alkoi uudestaan klo. 14 säännöllisinä.

Klo. 21 sairaalaan ja poika syntyi 01.50 yöllä :) LEPÄÄ nyt jos suinkin maltat, ne voi alkaa koska tahansa uudestaan ja sit lepo on hankalampaa...

Mulla supisteli 4-5 päivää ennen synnytystä, molemmissa raskauksissa. Välillä loppuivat ja välillä kestivät tunteja säännöllisinä. Kävelin paljon ja odottelin kotona, että tulivat kivuliaammiksi. Alapäätä jomotti aikalailla ja olinkin jo 7 cm auki sairaalaan mennessä. :)

Kävele paljon ja odottele. Kyllä se parin päivän sisällä syntyy.

Tutulta kuulostaa, helmikuussa oli minulla samat ajatukset :) Minulla tuli koko raskauden ensimmäiset supistukset silloin pe-iltana. Supistusten väli oli melkein puoli tuntia, mutta sitten yön aikana väli lyheni jopa muistaakseni kuuteen minuuttiin. Se väli vaihteli kuitenkin todella paljon, kunnes sitten aamulla harvenivat ennen kuin lakkasivat kokonaan. Supistukset palasivat sitten lauantaina viiden maissa samanlaisina. Väli vaihteli taas todella paljon, turhautti kun ei pystynyt lepäämään mutta ei toisaalta edes tiennyt oliko tosi kyseessä. Soitin kuitenkin synnytyspäivystyksee la nennen keskiyötä ja he kehottivat tulemaan ainakin tarkistuttamaan tilanteen. Siellä ilmeni että olin jo monta senttiä auki :) Poika syntyi varhain seuraavana aamuna.

Eli yritä lepäillä! Eiköhän se kohta ala.

Voi kiitos kaikille kannustuksesta! Olen todella hyvässä kunnossa ja eilen viimeksi tuli urheiltua, joten sen puoleen olen kyllä yrittänyt itsekin paikkojani aktivoida :) mut seuraavalla kerralla, kun suoistelee, niin taidankin aloitta kämpässä ravaamisen - kiitos siis siitäkin vinkistä! Nyt taidan pistää pään hetkeksi tyynyyn, jos tuo esikoinenkin malttaisi nukahtaa hetkeksi. Koko ajan hieman jomotteleen, mutta aamuyön jälkeen ei ole tullut kuitenkaan ainoatakaan supistusta.

Mulla on sama tilanne, ollu melkein viikon kivuttomia supistuksia ja nyt viime yönä oli pari tuntia kipeitä suppareita n.8 min välein, kunnes sitten katosivat. Eivät olleet kuitenkaan kivuliaita ja ollaan pari kertaa ravattu väärän hälyn takia sairaalassa, ni päätettiin odottaa jos tulee yhtään kipeämmiksi.. kätilö sanoi käynnistystä varattaessa, että voi hyvin ensi yön jälkeen lähteä syntymään. Nyt siis 40+6.

Edelleenkin ollaan yhtenä palana, joten eipä nuo supistukset ole mihinkään johtaneet. Toissa yönä supisteli melkein koko yön. Aluksi säännöllisesti n. 12 mi välein, sitten harvakseltaan ja aamuyöstä enää särki kovaa alaselkää ja -mahaa. Viime yön nukuin muutamaa vessassakäyntiä lukuunottamatta kuin tukki :) näillä äkymin siis käynnistymsee menossa :(

• Tykkää
Reactions: ElaineH

Yhteistyössä