supistusheikkous ekassa synnytyksessä,miten toinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HeMa05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HeMa05

Aktiivinen jäsen
30.07.2005
3 074
0
36
onko täällä uudelleen synnyttäjiä joilla olis ollut aiemmin supistusheikkoutta synnytyksessä mutta sitten seuraavat menneet ok?
itseä alkanut kovasti mietityttämään synnytys ja ennenkaikkea se ensimmäinen synnytys jossa oli supistusheikkoutta ja tarvittiin imukuppia avuksi että lapsi saatiin syntymään nopeammin.supistusheikkouden takia ponnistusvaihe pitkittyi ym...

Mie nyt en ehkä ihan ole semmonen, jota haet, mutta mulla on edellisissä raskauksissa ne vähät omat supistukset ollu niin heikkoja, ettei niillä ole vauvaa ulos saatu =)
Aina on tarvinut supistukset käynnistää ja pitää yllä oksitosiinilla, taisi joku lääkäri joskus puhua laiskasta kohdusta...nyt tässä neljännessä raskaudessa nää vähätkin alkaa jo aukomaan paikkoja :/ Alkaa kai kohtu uskoa mitä kuuluu tehä :whistle:
Mulla myös ensimmäinen tuli imukupilla...

Jahvetti 30+4

HeMa05, mulle annettiin epiduraali, supistukset heikkenivät niin että yritys venyi 1 t 45 min, jonka jälkeen oli pakko ottaa imukuppi apuun. En tiedä johtuiko pelkästää epiduraalista, mutta en taida sitä enää ottaa. Jäi kyllä myös vahvasti sellainen fiilis etten osannut myöskään ponnistaa oikein ja siksikin ponnistuvaihe venyi niin pitkäksi.
Kauheeta silti ;)

Nyt tämä raskaus niin alussa ja edellisestä melkein 8 v. etten vielä ole kauheesti synnytystä miettinyt, mutta toivottavasti tämä olisi helpompi ;)

Niin mulla myös ekassa tuo ponnistusvaihe venyi, en tarkkaa muista, mutta ilmeisesti oksitosiinia koitettiin siinä vaiheessa vähentää...ponnistuksen kokonaiskesto 1h50min ja imukupilla vedettiin ulos.

Toinen tulikin jo 10 minuutissa ja kolmas 5 minuutissa, ilman imukuppeja =)

eilen käytiin synnytyssairaalan tutustumassa ja siellä sitten näitä kivunlievitysasioita käytiin läpi.itse ainakin vakuutuin siitä että liian aikaisin en nyt suostu epiduraalia ottamaan,jos otan ollenkaan.mä olen vakaasti sitä mieltä että se vei multa napakat supistukset ja ponnistustarpeen.olis ihanaa synnyttää niin että tuntee täysillä mitä tuolla alhaalla tapahtuu.

Ensimmäisessä oli tosi heikot supistukset. En ite tienny millon oli supistus vaan piti tuijottaa sitä käyrää koko ajan. Imukupilla vedettiin lopuksi ulos. Eikä auttanu mullakaan mitkään oksitosiinit, äitillä ja mummolla ollut ihan sama vika :)

Yhteistyössä