Supistuksista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EkaVauvaTulossako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

EkaVauvaTulossako?

Vieras
Eli siis mul ois 39 viikko menos.. ja nyt supistellu n. kolmisen tuntia.. eka 10 minsan välein, nyt noin. 5 minsan välein.. kaikki "ohjeet" sanoo et jos supistaa alle kymppi minsan välein pitäs lähtee sairaalaan.. MUTTA (mua ei haluttas lähtee "turhaa") eikä supistus kipu ole luokkaa "tekee mieli purra oven kahvaa" tai "ei pysty puhumaan" siis sattuu kyllä aikalailla, mut silti pärjäisin ainakin viel.. (meiltä matkaa sairaalaan reilu puol tuntia..) Kokemuksia?

No sinuna lähtisin kyllä jo ja mieluummin turhaan kuin liian myöhään j avauva syntyy kotiin tai matkalle.

Kyllä nuo minusta ovat nyt juuri sitä itseänsä.

Tsemppiä synnytykseen! =)

Nimim. kolme lasta synnyttänyt =)

(En osaa lopettaa ajoissa kirjoittamista...) =)

Mutta tuli vielä mieleeni ettei mullakaan vielä tuossa kohtaa kun supistukset tulivat 5min välein, niin tuntunut mahdotonta kipua. Kivut yltyivät aika yllättäenkin sitten kun supistukset alkoivat tulla vielä taajempaa ja lähempänä synnytystä.. Otinkin sitten puudutuksen kun kipu kuitenkin yllätti...

mitäs jos soittasit omalle synnärille ja kysyisit myös sieltä. mä lähdin näissä kahdessa kun siltä tuntui ettei kotona voi olla. ekassa olin synnärillä 4h40min(kokonaisuudessaan 6h40min) ja tokassa 1h20min(kokonaisuudessaan 2h50min)..ja supistuksilla alkoivat myös.

muoks.ja kummassakin heti alle 5min supistukset..

Kaikki on erilaisia synnyttäjiä kuitenkin niin sinuna en ottaisi riskiä, vaan mieluummin kävisin jotta näkee/ kuulee tilanteen.

Mikäli edistystä on jo jonkin verran niin tuskin lähettävät enää kotiin. Sitten on tietty näitä ketkä lähettävät ja sitten olet jo yöllä taas takaisin.

Kuuntele omaa vaistoasi tässä asiassa, luulen että tiedät kun aika on.

Mulla ei missään vaiheessa ottaneet supistukset kipeetä ekasta, loppua kohti vaan paineen tunne p*rsaukon suunnalla voimistui. Kohta varmaan kannattaa alkaa harkita sitä sairaalaan lähtöä. Meillä ohjeena että kun kolme minuuttia väliä ja yksi supistus kestää vähintään jotain oliko se 50 sekkaa niin sitten pitää lähteä.

teillä aika pitkä matka sairaalaan... autossa ei tod.ole kiva istua sit ku supistaa tosi pahasti. Itse kävisin synnärillä, ei tuo reilu 30min kuitenkaan niin pitkä ole. Onko koko ajan tullut 5/10 min välein vai onko ollut välissä pidempiä taukoja?

Ekaa odottaessa supistukset oli monta tuntia alle 10 min, just jotain 5min luokkaa ja suhteellisen kivuttomia mutta tuntuivat aikalailla kuitenkin ja kun lopulta lähdettiin sairaalaam olin 2cm auki :whistle:
Ei ne mua pois lähettäneet kuitenkaan.

Tokastakin tuli monta tuntia ihan kipeitä supistuksia 2-7 min välein. Lähdettiin paljon maltillisemmin ja synnytys olikin oikeen mukavasti käynnissä sairaalaan mentäessä (pari tuntia niin poika syntyi).

Alkuperäinen kirjoittaja 3 äippä:
teillä aika pitkä matka sairaalaan... autossa ei tod.ole kiva istua sit ku supistaa tosi pahasti. Itse kävisin synnärillä, ei tuo reilu 30min kuitenkaan niin pitkä ole. Onko koko ajan tullut 5/10 min välein vai onko ollut välissä pidempiä taukoja?

Eipä oo oikeestaan ollu yhtään taukoa.. Ainoastaan saunassaku kävi niin oli joko taukoa tai sit ne ei tuntunu ku siel oli niin hyvä olla.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Eipä oo oikeestaan ollu yhtään taukoa.. Ainoastaan saunassaku kävi niin oli joko taukoa tai sit ne ei tuntunu ku siel oli niin hyvä olla.. :D

Heh... itselläni toisen lapsen kanssa supistukset loppui kun seinään kun menin kylpyammeeseen... ihana huilitauko. Suosittelen kokeilemaan jos mahdollista. Ja tykkää vedestä. =) Soititko jo synnärille?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Heh... itselläni toisen lapsen kanssa supistukset loppui kun seinään kun menin kylpyammeeseen... ihana huilitauko. Suosittelen kokeilemaan jos mahdollista. Ja tykkää vedestä. =) Soititko jo synnärille?

Niin tämä siis synnytyssalissa...

Lämpö vähentää kipua, suihku ja sauna. Soita synnärille ja kysy !

Muista autossa ei ole kiva istua kivuissa, jos synnytyskivut alkaa yllätäen voimistua. Mene sairaalaan ja kävele jonkin matkaa parkkipaikan ympäri ennen kuin menet sisään. Kyllä siinä vaiheesa ajomatka ja kävely kertoo onko jotain meneillä.

Yhteistyössä