Supistuksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Alkaako supparit aina jo hyvissä ajoin ennen ku synnytys edes käynnistyy, meinaan siis sellaista, että parisen viikkoa ennen alkais jo paikat valmistautumaan ja kipeitä supistuksia tulemaan?
Vai onko jollakin käynyt niin, että ekat kipeet supistukset tulleet vasta sitten kun onkin pitänyt lähteä pian tosi toimiin?

rv 35+4 ja kaikenlaista sitä miettiikin.. :D Mulla ei oo vielä ainuttakaan kipeetä supparia tuntunut, harjotussupistuksia on ollu jo monta viikkoa. Pohdiskelen vain onko odotettavissa, että parin viikon sisään alkais jo kipeitäkin tuntumaan vai voiko mahdollisesti mennä ihan raskauden loppuun asti ilman mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
mulla tuli ekat kipeet supistukset vasta kun synnytys alkoi. eli sellaset 6tuntia ennen pojan syntymää.

millä viikoilla sitten poika syntyi?

40+3 olimme olleet vielä bileissä ja tultiin yöjunalla kotiin(hyvä kun voi vielä juhlia yömyöhään kun oli esikoinen eikä tarvi kotona kökkiä lapsenvahtina). mies kerkesi mennä nukkuu ja mä jäin vielä touhuamaan jotain; surffailee nettiin jne ja sit tyhjentyi suoli ja siitä sitten mahavääntö muuttui tiheiksi supistuksiksi.kellotin alusta lähtien ne alle 5minsaa.

mulla tuli ekat kipeet supistukset vasta kun synnytys alkoi. eli sellaset 6tuntia ennen pojan syntymää.

40+3 olimme olleet vielä bileissä ja tultiin yöjunalla kotiin(hyvä kun voi vielä juhlia yömyöhään kun oli esikoinen eikä tarvi kotona kökkiä lapsenvahtina). mies kerkesi mennä nukkuu ja mä jäin vielä touhuamaan jotain; surffailee nettiin jne ja sit tyhjentyi suoli ja siitä sitten mahavääntö muuttui tiheiksi supistuksiksi.kellotin alusta lähtien ne alle 5minsaa.

Hmm.. jännää.. :D

No mutta mulla tuskin mikään kiire vielä onkaan, hyväsesti vielä viikkoja jäljellä. Eikä vauva ole edes vielä laskeutunut. Mutta silti pitää kaikkea miettiä kun ei osaa olla miettimättäkään :)

No mutta mulla tuskin mikään kiire vielä onkaan, hyväsesti vielä viikkoja jäljellä. Eikä vauva ole edes vielä laskeutunut. Mutta silti pitää kaikkea miettiä kun ei osaa olla miettimättäkään :)

nyt on 37 viikot ja viime viikon lääkärineuvolassa kaulaa ei enää ja auki 2cm ja pehmee ja ei yhtään kipeeksi luokiteltua supparia..
joten katsotaan mihin tää menee?lääkäri sanoi ettei usko menevän kovin yliaikaiseksi.mä taas mietin että ihan sama,kuhan olis jo ohi.

mulla paria päivää ennen synnytystä tuli kuukautiskipuja muistuttavia tuntemuksia lantion alueelle. Harjoitussuppareita oli rv 20 lähtien, mutta kipeet supparit alkoivat vasta kun synnytys käynnistyi eli n. 20 tuntia ennen kuin poika syntyi. Ensimmäiset "oikeet" supparit oli ihan lieviä, enkä edes tajunnut, että ne oli niitä. Sitten ne voimistuivat päivän aikana. Vauva syntyi 39+2.

minulla kaikilta kolmelta alkanut aamuyöllä supistukset ja pian sitte lähdetty sairaalaan synnyttämään! kolmannelta alko supistukset vasta jonkun ajan päästä siitä kun vedet meni kotona... saa nähdä miten tän neljännen kans! nyt RV37+2

nyt on 37 viikot ja viime viikon lääkärineuvolassa kaulaa ei enää ja auki 2cm ja pehmee ja ei yhtään kipeeksi luokiteltua supparia..
joten katsotaan mihin tää menee?lääkäri sanoi ettei usko menevän kovin yliaikaiseksi.mä taas mietin että ihan sama,kuhan olis jo ohi.

Oho, ei käy mun järkeen, että miten voi avautua ilman ainuttakaan supparia. Noh, kaikkea sitä oppii.
Mulla olis viikon päästä lääkärineuvola, jos siellä sitten kuulis tuomion. Onko yhtään auki vai ei. Ja enemmän odotan sitä, että kuulee minkä kokonen lapsi sieltä mahdollisesti olis tulossa :)

Oho, ei käy mun järkeen, että miten voi avautua ilman ainuttakaan supparia. Noh, kaikkea sitä oppii.
Mulla olis viikon päästä lääkärineuvola, jos siellä sitten kuulis tuomion. Onko yhtään auki vai ei. Ja enemmän odotan sitä, että kuulee minkä kokonen lapsi sieltä mahdollisesti olis tulossa :)

mä olen sitä mieltä että jo synnyttäneen paikat voi kypsyä nopeemmin ja sit ihmisillä on eri kipukynnys,persoona ja reippausaste..
tänään just soittelin kaverille joka oli tullut käymään suomessa ja he olivat menossa litsille ja pyysin päästä mukaan. olivat miettineet että soittavat mulle mutta kaikki olivat olleet sitä mieltä etten mä jaksa enää lähtee kun on paikat auki jne.
pyh. mitä mä kotona kökkimään pojan kanssa.vähänkö tylsää..

muoks vielä että tästä raskaudesta on ollut harjoitussuppareita tunnistettavia jostain 14-15-16 viikoista lähtien. ne tunnisti nyt heti.

tässä loppupuolella kaikenmaailman vihlaisuja ja jomotuksia myös mutta ei ne kyllä kipeitä ole olleet.normijuttuja mielestäni kaikki..

mä olen sitä mieltä että jo synnyttäneen paikat voi kypsyä nopeemmin ja sit ihmisillä on eri kipukynnys,persoona ja reippausaste..
tänään just soittelin kaverille joka oli tullut käymään suomessa ja he olivat menossa litsille ja pyysin päästä mukaan. olivat miettineet että soittavat mulle mutta kaikki olivat olleet sitä mieltä etten mä jaksa enää lähtee kun on paikat auki jne.
pyh. mitä mä kotona kökkimään pojan kanssa.vähänkö tylsää..

muoks vielä että tästä raskaudesta on ollut harjoitussuppareita tunnistettavia jostain 14-15-16 viikoista lähtien. ne tunnisti nyt heti.

tässä loppupuolella kaikenmaailman vihlaisuja ja jomotuksia myös mutta ei ne kyllä kipeitä ole olleet.normijuttuja mielestäni kaikki..

voihan se olla noinkin. Mulla esikoinen vasta tulossa ja kaikki siitä pelotellut, että esikoisen kohdalla voi kestää synnytys tuskallisen kauan :kieh: Tosin kyllä mä tiedän semmosiakin, joilla se synnytys on ollut hirveen nopee vaikka ensimmäinen on ollutkin kyseessä.

No kyllä mullakin noita vihlaisuja on ollut, välillä alaselkää jomottanut ja muuta mukavaa mutta mäkin oletan, että kaikki se on ollut ihan raskauteen kuuluvaa juttua enkä oo sit niitä jaksanut sen enempää noteerata. Eiköhän ne supistukset sitten tunnista ku niitä alkaa tulemaan.

Yhteistyössä