Supistukset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maija79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maija79

Vieras
Hei!

Miten teillä muilla supistelee? Itse olen rv 29 ja maha on piukeena lähes koko ajan töissä. Illat olen lepäillyt sohvalla. Supistukset eivät ole kivuliaita eli ilmeisesti harjoitussuppareita. Olo on muuten hyvä.

Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että päivän aikana saisi supistella 10 krt. Minulla on maha piukeena siis lähes koko työpäivän. Pitääkö nyt huolestua? Miten teillä muilla masut jakselee?

Heippa,
Itse hakisin sairaslomaa, ainakin, jos tuo jatkuu vielä. Minulla tuollaista on ollut vain jotain yksittäisiä päiviä tai hetkiä. Olen nyt rv31+1. Selvästi on tekemistä sillä jos on hässäkkää ympärillä, itse stressaan tai vaikken stressaisi mutta olen menossa paljon ja liikkeellä ja ajatukset rullaa kovaa. Ei siis mitään katastrofia sinulla tietenkään ole kun ei ole kipuja mutta muista että tärkeintä on kuitenkin sinun ja lapsen hyvinvointi joten ehkä olisi hyvä ottaa parin päivän lepo. Itse tekisin niin :)
Tsemppiä odotukseen!!

Hei!

Täällä ihan sama juttu, vaikka töissä en olekaan. Maha on kovana pitkiäkin aikoja, eli ei ole selkeitä hetkellisiä suppareita. Huomaan kyllä mahan kovettuvan heti kun alan liikkumaan, eli oikeastaan vain levossa on pehmeänä. Mainitsin asiasta lääkärille, mutta ei oikein vaikuttanut huolestuneelta. Nuo supistukset voivat kuitenkin lyhentää kohdunkaulaa, joten lääkäri kehoitti ottamaan rauhallisesti. Olen nyt rv 31+6 ja kaksosia odottelen.

Mulla on molemmissa raskauksissa supistellut viikolta 20 alkaen runsaasti. Juuri tuollaisia kivuttomia kovettumisia. Ekassa raskaudessa kävin äippäpolilla, kun pelästyin supistusten määrää. Katsoivat tilanteeni ultralla ja minun tapauksessani nuo runsaat supistukset eivät olleet kohdunkaulaa lyhentäviä/kohdunsuuta mitenkään avaavia supistuksia. Äippäpolin gyne totesi, että supistukset kuuluvat normaaliin raskauteen. Kaikki eivät vaan huomaa niitä ja toisilla kohtu on supistusherkempi. En usko, että sulla on syytä huoleen. "Paikkoja pehmittävät" supparit ovat ihan omaa luokkansa, mutta oman mielenrauhan vuoksi voit käydä gynellä tarkistuttamassa, että sulla on kaikki pysynyt kiinni eikä ole mitään lyhentymistä alkanut tapahtua. Mä en olisi halunnut jäädä kotiin makaamaan, odottavan aika kuluu nopeammin normaalia elämää vietellessä!

suppaili esikoista odottaessa todella paljon ja helposti. Lääkäri sanoi, että niin kauan, kun ne eivät satu ja menevät pienellä levolla ohi, ei ole syytä huoleen. Sitten jos alkaa tulle levossakin, pitää tarkistaa kohdunsuun tilanne, etteivät vaan ala aukaista paikkoja liian aikaisin. Mulla lapsi syntyi lopulta rv 40+4, runsaista suppareista huolimatta. Toiset vaan on herkempiä suppareille, sekä osa myöskin huomaa ne paremmin kuin muut, kaikkia suppareitahan ei itse edes välttämättä huomaa!

Yhteistyössä