SUPISTUKSET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv40+6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv40+6

Vieras
Eli kuvailkaa supistuksia, jotka johtivat synnytykseen. Minkälaisen kivun myötä lähditte sairaalaan?

Täällä elellään viikkoa 40+6 ja hieman ottaa päähän. Esikoista odotan ja niin neuvolatätien kuin kätilöidenkin puheet on vähän sitä sun tätä. Yleisin vastaus on se, että supistukset on kaikilla niin yksilöllisiä. Jotain tuntuisi tapahtuvan, mutta ei sitten ilmeisesti tarpeeksi. Viikko sitten olin sormelle auki ja kaulaa 1,5cm jäljellä. Nykytilannetta en tiedä.

Vatsa "kovettuu" - mutta miten sitä kovuuttakaan mitataan? Tähänkin yksi kätilö totesi, ettei kaikilla kovetu.
Alaselkä on välillä aivan tulessa, välillä taas ei mitään.
Isoin kipu on oikeastaan aika korkealla selässä. Tuntuu kuin pistäisi lapaluiden väliin.
Muutamia kertoja on alavatsaan sattunut, eilen kipuili hieman takareidet, mutta äh.

Pitääköhän tässä vaan suosiolla sopeutua odottamaan vielä viikko sitä käynnistystä?

mulla oli kipu ainaki niin kovaa etten ees epäilly etteikö olis oll synnytys käynnissä.. ja ohjeeksi mulle ainaki on annettu molemmilla kerroilla et sairaalaan voi lähteä heti ku tuntuu ettei kipujen kans kotona pärjää... mut kaikillahan ei ilmeisesti tuu kovinkaan kovia kipuja

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
mulla oli kipu ainaki niin kovaa etten ees epäilly etteikö olis oll synnytys käynnissä.. ja ohjeeksi mulle ainaki on annettu molemmilla kerroilla et sairaalaan voi lähteä heti ku tuntuu ettei kipujen kans kotona pärjää... mut kaikillahan ei ilmeisesti tuu kovinkaan kovia kipuja

Mutta missä se sun kipu tuntui? Millasta kipua se on?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:

Mutta missä se sun kipu tuntui? Millasta kipua se on?

mulla tuntu kovin kipu alaselässä ja alamahassa, mut se kai on myös aika yksilöllistä.. se kipu oli sellasta aaltoilevaa, polttavaa... menkkamaista mut pahempaa

Yhteistyössä