Supistukset, jotka tuntuvat paineen tunteena persuksissa?? (rv 41+0)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
eli nyt on ollut muutamana päivänä sellaisia supistuksia, jotka eivät ole kipeitä, mutta aika kiristävän tuntuisia, ja supistuksen aikana tuntuu paineen tunnetta alhaalla ilmeisesti kohdunsuulla, koska se tuntuu peräsuolen/häntäluun tuntumassa ja mulla on kohdunsuu aika takana. Tuntuu siis siltä kuin vauva painaisi alaspäin supistuksen aikana.
Viikko sitten oli tilanne vielä kohdunkaulaa 2cm, kiinni, pehmentynyt. Mutta olisiko nämä nyt sellaisia supistuksia että ne kypsyttäisi ja pikkuhiljaa availisi tuota kohdunsuuta?
Ei ole siis mitään säännöllisiä supistuksia kuitenkaan vielä mutta jotenkin ovat nyt muutaman päivän aikana muuttuneet erilaisiksi.

[QUOTE="Kira";23755846]Voi olla että jotain siellä tapahtuu ja synnytys lähenee. Käy tarkistuksella jos varmuutta asiaan haluat. :) Onko käynnistys aika jo sovittuna?[/QUOTE]

olen neuvolaan menossa mutta siellä ei ole lääkäriä tänään paikalla. Ei ole käynnistystä sovittu, maanantaina olisi aika yliaikaiskontrolliin että siellä sitten..

joka kerta kun mulla on tullut paineen tunne tonne peppuun, niin on saanut pian jo ponnistaa...
ja terkka pystyy kattoa kohdunsuun tilanteen, muttei saa ottaa kantaa ennen viikkoa 36 (näin mun terkka sano mulle) eli hyvin sun terkka voi jo tutkia tilanteen.

Lähde herkästi näytille, kun väli tihenee. Mä meinasin viime viikolla myöhästyä pahasti synnärille lähdöstä, kun en kellosta huolimatta uskonut, että menkkakipujakin pienemmillä tuntemuksilla varustetut supparit olisivat niitä oikeita. Onneksi vedet menivät ja saivat liikettä kinttuun, muuten olisi tullut koti- tai matkasynnytys.

Mulla alkoi 3. lapsen synnytys just tollasilla supistuksilla. Niitä kesti pari päivää ja sitten ne alkoi kolmantena päivänä tuntumaan enemmän myös mahan puolella ja tulivat säännöllisiksi ja kipeiksi.

Vauva voi tulla aika vauhdillakin ja tosiaan vielä jos on 3synnytys eli mene herkästi näytille. Meilläkin th kyllä voi/saa katsoa mutta ei tietenkään kamalasti kantaa ottaa. Eli kysy asiaa! :)

Jatkan sen verran vielä, että viimeksi tunsin vauvan pään koko ajan kun se painui alemmas, nyt makailin salissa ihan varmana, että aikaa kuluu vielä paljon. Yhtäkkiä paine alkoi tuntua, ekaa kertaa ja heti niin alhaalla, että kätilö näki vauvan tukan vilkaistessaan tilannetta. Muutamaa minuuttia myöhemmin vauva oli jo maailmassa.

Joo eipä ollut nuo supistukset juuri mitään tehneet, edelleen kohdunsuu kiinni ja n. 1.5cm kaulaa jäljellä. Eipä taida siis olla lähiaikoinakaan vieä syntymässä :(

Kaula voi kadota nopeastikkin. Mulla oli aamulla kaulaa jäljellä vielä 1cm ja illalla syntyi jo vauva :) Edellisenä iltana oli ollut myös supistuksia mutta ei vielä niin voimmakkaita kuitenkaan. Eli siis, älä vielä luovuta!

Yhteistyössä