Supisteluista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molla Maija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Molla Maija

Jäsen
06.03.2008
305
0
16
Tyhmä kysymys kolmatta odottavalta, mutta antaa mennä nyt vain... :ashamed: :whistle:

Eli miltä tuntuu nämä niin sanotut kivuliaat supistelut? Tuntuuko ne samoilta, kun synnytyksessä?

Itselläni alkanut olla masu kipeä. Kipu on tasaista menkkamaista jomotusta, kolotusta, särkyä, nipistelyä jne. Tuntuu alavatsalla ja alaselässä. Vatsa joskus aivan kivi kova ja välillä semmoinen "medium". Kipu on niin kovaa, että jos olisi menkat kyseessä ottaisin empimättä särkylääkettä. Nyt en ole ottanut.

Aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut kuin vatsan kovettumista ja sitäkin loppuviikoilla muutaman kerran. Siksi olen vähän ulalla tämän asian kanssa.

Molla Maija rv 30+1

Jokaisen odotuksen kohdalla on erilaisia suppareita. Mulla on nyt vitonen ja kivuliaita suppareita on ollut jo nyt muutaman viikon.. ja nyt viikkoja 28+1.

Itse olet kipujesi paras tulkki. Supparit valmistelee kohtua siihen tulevaan koitokseen ja minun mielestä vauvan asennolla on merkitystä suppareitten kipuasteeseen. Voinet valmistautua nopeeseen synnytykseen.. Minä oletan, ettei tämä tulokas ihan laskettuun pysy matkassa, vaan syntynee marraskuun puolella.. sen verran on ilmeisesti tehnyt jo töitään nuo supparit..

Muista muuten sekin, että sulla voi olla myös virtsatietulehus tai jokin muu pöpö jylläämässä, joka aiheuttaa suppareita ja kipuja.

Stressi lisää suppareita, samoin kaikki raskas homma ja väsymys. Supparit lievenee, kun pystyy rentoutumaan. Nuo olen huomannut omakohtaisesti.

jos se on niin jatkuvaa ja luokittelet itsesi siihen tilaan kuin syntyisi niin kilauta äippäpolille ja pyydä päästä kurkistukseen ?
mut muutoi jos ei nii peesailisin Härkänaista.. ne voi olla kivuliaitakin ja tulla jatkuvasti kunhan ei säännöllisesti..